Gjest gjest 0 Skrevet 15. mai 2005 #1 Skrevet 15. mai 2005 Ja nemlig! Den eksploderte! :o :o :o Vi hadde akkurat vært ute og kjørt og parkerte på parkeringsplassen, jeg var ute av bilen og sambo på vei ut. Plutselig sier det pang og hele ruta var knust! Det kunne sett ut som om noen hadde skyti på ruta vår men jeg fant ingen tegn til det inni bilen. Bilen var ikke spesielt varm, den hadde stått litt i skyggen så det kan ikke ha vært sola. Er det noen som vet hvordan dette blir håndtert i forhold til egenandel i forsikringsselskapet? Jeg har snakket med dem, men hun kunne si lite fordi hun som hadde vakt hadde ikke tilgang til min forsikringsinfo. Problemet mitt blir å være uten bil helt til onsdag... :-? Pam
LilleBille Skrevet 15. mai 2005 #2 Skrevet 15. mai 2005 Jeg opplevde at en siderute eksploderte - mens jeg hadde bilen full av unger - som da fikk glass overalt :o Jeg var på ferie da det skjedde - og fikk satt den inn på verksted på ferie - og fikk byttet rute umiddelbart. Bilprodusenten godtok dette som en fabrikasjonsfeil - og jeg betalte ingen ting (måtte riktignok forskutter betalingen til bekrstedet - i og med at det ikke var "mitt" vanlige verksted .. men fikk igjen pengene der når jeg dro innom med kvitteringen) Om dette ikke går på garanti - er det vel "vanlig" glassforsikring som gjelder .. at du betaler bare vanlig egenandel på rute..
Gjest gjest 0 Skrevet 15. mai 2005 #3 Skrevet 15. mai 2005 Hmmm :-? Jeg tror ikke jeg kan ta det på garanti, siden bilen er en '93 modell, men det kunne vært et forsøk å høre med bmw om det finnes noen form for garanti på det... Uff barn i bilen også da! Heldigvis var begge ute av bilen så ingen ble skadet, men det var en skikkelig ekkel opplevelse. En bilmekaniker jeg snakket med sa at det kanskje skjedde så få som 1/1000 000... typisk min flaks det! Også nå midt i helligdagene... Pam
LilleBille Skrevet 15. mai 2005 #4 Skrevet 15. mai 2005 Hadde man enda hatt den "flaksen" (1/1 000 000) når det gjalt lotto eller noe sånt - så hadde det vært mye hyggeligere. Heldigvis ble ingen av mine skadet - selv om jeg først trodde noen skjøt på oss - og det i seg selv var en skremmende opplevelse. Har aldri hørt om noen andre det har skjedd med - og det er kjempekjedelig at sånn skjer på helligdager/ferie etc.
Gjest gjest 0 Skrevet 15. mai 2005 #5 Skrevet 15. mai 2005 Ja samme flaksen i lotto hadde vært bra! Da kunne godt ruta mi eksplodert flere ganger! Bra det gikk bra med alle da! Vi ble også temmlig skremt for vi var også rimelig sikre på at noen skjøt på oss.. Pam
Gjest gjest 0 Skrevet 15. mai 2005 #6 Skrevet 15. mai 2005 Støvsugde verkstedet bilen godt for deg? Bilen er jo full av bittesmå glassbiter og enda mindre skår som nesten ikke synes... Min støvsuger er langtifra god nok til å få bort alt. Pam
LilleBille Skrevet 15. mai 2005 #7 Skrevet 15. mai 2005 Ja de gjorde veldig bra jobb .. hadde nok skikkelig industrisuger som fikk vekk alt .
Gjest gjest 0 Skrevet 15. mai 2005 #8 Skrevet 15. mai 2005 Da håper jeg at jeg er like heldig med verkstedet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå