Bonobo Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Samboer har slått opp med meg. Fortalte meg at han ikke elska meg lenger og at han ikke vil gifte seg med meg «og hele den greia der». Jeg har plutselig ikke noe sted å bo. Jeg er i en del av livet hvor jeg må stå virkelig på i jobbfronten og skolefronten nå. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å møte opp på noen av delene..Det her skjedde klokka syv i kveld. Jeg er i sjokktilstand. Vær så snill ha noen fine råd og tips? 1
Gjest Hundedama Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Gir deg en stor vsrm trøsteklem ❤️❤️❤️❤️❤️rimg en veninde, ikke sitt alene ❤️❤️❤️
Meadow Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 Har du venner og familie du kan kontakte, litt sent på natten nå, men i morgen tidlig? Du trenger hjelp til å sortere tankene, noen å snakke med. Han kan ikke kaste deg ut på dagen hvis dere er samboere, men det er vel bare å begynne med finn.no. Men, i morgen. Prøv å få deg litt søvn nå. Føler med deg, virkelig. ❤ 3
The Kitten Skrevet 6. september 2019 #4 Skrevet 6. september 2019 Var jeg deg ville jeg gitt meg selv noen egenmeldingsdager enten fra skole eller jobb. Så må gjerne hylekoret komme og si at dette ikke er egenmeldingsgrunn, men de skal du ikke høre på. Men: Jeg ville ikke tatt fra begge deler samtidig. Rett og slett fordi jeg tror det kan være bra for deg å ha noe å gå til. 18
Bonobo Skrevet 6. september 2019 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2019 Takk for fine ord. Jeg har mange fine folk rundt meg, og har vært med venner siden dette skjedde. Det er også blitt lagd en plan fremover hvor hvert familiemedlem skal «ta vare på meg» - så jeg er veldig heldig. Men det er inni meg det er grusomt. Tankene som går rundt og rundt. Fremtiden uten han. Det gjør helt sinnsykt vondt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 5 minutter siden, The Kitten skrev: Var jeg deg ville jeg gitt meg selv noen egenmeldingsdager enten fra skole eller jobb. Så må gjerne hylekoret komme og si at dette ikke er egenmeldingsgrunn, men de skal du ikke høre på. Men: Jeg ville ikke tatt fra begge deler samtidig. Rett og slett fordi jeg tror det kan være bra for deg å ha noe å gå til. Enig her, du må IKKE bure deg inne i deg selv, jeg vet dette er vondt, jeg har også vært der. Sender deg en stor varm klem! Den første tiden vil være hard nå, du må tillate deg selv å sørge og forstå, men du må søke ut til venner og familie, du må tillate deg å gråte på noens skulder og høre muntlig at dette suger, og at du kommer deg videre. Du trenger real life nærhet og du trenger å si ting du føler og tenker på høyt, for de kan virke ENORMT overveldende og store når vi er alene om tankene våre. Føler sånn med deg, jeg var i din plass for 2 år siden. Anonymkode: 57da4...98a 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, Bonobo skrev: Takk for fine ord. Jeg har mange fine folk rundt meg, og har vært med venner siden dette skjedde. Det er også blitt lagd en plan fremover hvor hvert familiemedlem skal «ta vare på meg» - så jeg er veldig heldig. Men det er inni meg det er grusomt. Tankene som går rundt og rundt. Fremtiden uten han. Det gjør helt sinnsykt vondt. Godt, godt! Var akkurat slik omsorg jeg ville du skulle ha, jeg er så glad du har de menneskene rundt deg for dette. Fremtiden uten ham, den er der den og, full av muligheter, reiser, drømmer, mennesker, og gode opplevelser. Anonymkode: 57da4...98a 4
The Kitten Skrevet 6. september 2019 #8 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, Bonobo skrev: Takk for fine ord. Jeg har mange fine folk rundt meg, og har vært med venner siden dette skjedde. Det er også blitt lagd en plan fremover hvor hvert familiemedlem skal «ta vare på meg» - så jeg er veldig heldig. Men det er inni meg det er grusomt. Tankene som går rundt og rundt. Fremtiden uten han. Det gjør helt sinnsykt vondt. Ikke bruk energien din på å tenke på ham. Fokuser heller på det som er positivt i livet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #9 Skrevet 7. september 2019 Spør om fri fra jobb . Ikke bruk egenmelding . Misbruk Anonymkode: 85ffa...c67
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #10 Skrevet 7. september 2019 Hvor lenge var dere sammen?❤ Anonymkode: b8901...b2b
Mynlen Skrevet 7. september 2019 #11 Skrevet 7. september 2019 Ta en dag av gangen. Husk hele tiden at det kommer til å gå over, og du kommer til å bli lykkelig igjen, selv om det kanskje ikke kjennes sånn nå. This too shall pass. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #12 Skrevet 7. september 2019 Hvilken type skole går du på? Hvis du går på Høyskole eller Universitet, så tror jeg de skal ha en studentprest der som det skal gå an å prate med uten kostnader. Sjekk om det kan være noe for deg. Anonymkode: 83572...393
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #13 Skrevet 7. september 2019 Mest sannsynlig har samboeren din funnet seg en annen. Ikke bruk energi på å sørge over han. Bruk heller energien til å være sint og rasende. Og glad for at du blir kvitt dusten nå og ikke når dere har barn sammen. Anonymkode: e99ea...7c8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #14 Skrevet 7. september 2019 Dette er forferdelig vondt. Jeg følte meg så alene og tenkte at ingen har hatt det SÅ vondt som meg, noen gang! Det er under to måneder siden bruddet med mannen i mitt liv. Jeg ville først ikke leve. Men du, det blir gradvis bedre selv om det ikke føles sånn nå❤️ Omgi deg med venner, ta i mot den hjelpen de tilbyr. Få hjelp til å ordne det praktiske med et sted og bo. Ting blir bedre når man kan finne ut av noen praktiske ting og man sakte begynner å lande en del av problemene. Selv hadde jeg gradert sykemelding på jobb. Greide ikke levere til 100%, ville aller mest bare ligge hjemme. Jeg hadde en god dialog med min leder og fikk tilrettelegging de første ukene slik at jeg kunne stå i 60% jobb. Det er vanskelig, men også godt å ha noe normalt i hverdagen. Anonymkode: c352c...884 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #15 Skrevet 7. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig har samboeren din funnet seg en annen. Ikke bruk energi på å sørge over han. Bruk heller energien til å være sint og rasende. Og glad for at du blir kvitt dusten nå og ikke når dere har barn sammen. Anonymkode: e99ea...7c8 Det er ikke sunt å undertrykke følelser. Man bør heller ikke dyrke sorgen. Men det er ikke noe galt i å være lei seg. Man burde kjenne litt på alle følelsene, reflektere litt over forholdet så man kan gå videre. Anonymkode: c352c...884 3
Bonobo Skrevet 31. juli 2020 Forfatter #16 Skrevet 31. juli 2020 Noen som har lyst til å høre hvordan det har gått snart ét år etterpå...? Her kommer det, uansett. Fra bruddet til nå, har jeg: Bestått alle skoleeksamener som er obligatorisk for bacheloren jeg tar (den ene av de har jeg strøket på 3 ganger tidligere) Kutta ut mange personer som ikke var bra for meg Kom over eksen kjapt! Ved hjelp av sinne, tilgivelse og forsonelse så gikk det fort. Vi passa virkelig ikke sammen. Slutta i deltidsjobben som ikke var noe bra for meg. Fått meg ny jobb som er mindre status, men mye mer trivelig. Gjort SÅ mye jeg har vært redd for (kjørt bil, kjørt alpint m.m) Opplevd at eksen ville ha meg tilbake og angra. Møtt mannen i mitt liv! En fyr jeg alltid har visst om, men aldri tort å prøve meg på. SYKT mye sterkere enn noengang Jeg tok imot tipset om studentprest, som var en skikkelig fin opplevelse. Fikk ut masse sorg. Jeg tok også imot rådet om å snakke med sjefen, som også hjalp veldig .Samt at jeg lot alle rundt meg faktisk hjelpe meg, selvom det satt langt inne. Et hot tip: skriv inn datoen den dagen noe jævlig, traumatisk, kjipt, dritt har skjedd deg, ét år frem og skriv "look how far you've come". Gleder meg til 7.september for å sirre sånn. Da skal jeg ta et glass prosecco og NJUUUTA. 37
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #17 Skrevet 31. juli 2020 Gratulerer! Veldig godt jobbet og helt sikkert fortjent. Får håpe det kan virke som en motivasjon for andre som opplever kriser. Anonymkode: ef22e...eb0 6
Bonobo Skrevet 31. juli 2020 Forfatter #18 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer! Veldig godt jobbet og helt sikkert fortjent. Får håpe det kan virke som en motivasjon for andre som opplever kriser. Anonymkode: ef22e...eb0 Takk! "helt sikkert fortjent": TAKK. Det er nesten det viktigste. For jeg har aldri jobba så hardt med noe, som jeg har med å komme over eksen min og komme meg videre på bacheloren. Jeg har ALDRI jobba så hardt som jeg gjorde nå før jul. Så jeg føler virkelig at det er fortjent, og det er en helt sjuk følelse. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #20 Skrevet 31. juli 2020 30 minutter siden, Bonobo skrev: Noen som har lyst til å høre hvordan det har gått snart ét år etterpå...? Her kommer det, uansett. Fra bruddet til nå, har jeg: Bestått alle skoleeksamener som er obligatorisk for bacheloren jeg tar (den ene av de har jeg strøket på 3 ganger tidligere) Kutta ut mange personer som ikke var bra for meg Kom over eksen kjapt! Ved hjelp av sinne, tilgivelse og forsonelse så gikk det fort. Vi passa virkelig ikke sammen. Slutta i deltidsjobben som ikke var noe bra for meg. Fått meg ny jobb som er mindre status, men mye mer trivelig. Gjort SÅ mye jeg har vært redd for (kjørt bil, kjørt alpint m.m) Opplevd at eksen ville ha meg tilbake og angra. Møtt mannen i mitt liv! En fyr jeg alltid har visst om, men aldri tort å prøve meg på. SYKT mye sterkere enn noengang Jeg tok imot tipset om studentprest, som var en skikkelig fin opplevelse. Fikk ut masse sorg. Jeg tok også imot rådet om å snakke med sjefen, som også hjalp veldig .Samt at jeg lot alle rundt meg faktisk hjelpe meg, selvom det satt langt inne. Et hot tip: skriv inn datoen den dagen noe jævlig, traumatisk, kjipt, dritt har skjedd deg, ét år frem og skriv "look how far you've come". Gleder meg til 7.september for å sirre sånn. Da skal jeg ta et glass prosecco og NJUUUTA. Dette var fantastisk å lese! Du er rå!! Anonymkode: 8ac6e...1bf 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå