AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Forstår ikke hvordan dere orker det. Anonymkode: b73c2...2b6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #3 Skrevet 7. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Anonymkode: f1ff6...b43 Klarer du ikke å forklare heller enn å være frekk? Anonymkode: 16e75...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #4 Skrevet 7. september 2019 Nå er det jo like stor forskjell på Aspergere som andre. Noen er jo svært velfungerende, og er kanskje veldig glad i barn og. Jeg har en tenåring med Asperger som ønsker å jobbe i barnehage. Anonymkode: 49427...2ef 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #5 Skrevet 7. september 2019 Jeg har asperger og er med i et par grupper med andre med asperger som treffes av og til. De fleste har ikke barn, men de som har det har ofte en del avlastning fra familie eller barnevern, eller har en partner som tar en stor del av jobben med det. Unntaket er ei som er alene med to små, og jeg skjønner heller ikke hvordan hun klarer det. Men hun er mye sliten. Anonymkode: 529a0...fd2 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #6 Skrevet 7. september 2019 Vet om et asperger-par som har barn, og de har iallfall mye avlastning. Anonymkode: 460eb...14b
Anciol Skrevet 7. september 2019 #7 Skrevet 7. september 2019 (endret) Slutt å dra alle oss med asperger over en kam! Jeg er gift har to barn, og klarer helt fint å følge opp ungene ennå mannen min er mye borte og pendler! Det eneste er at når han har bilen, så må jeg låne en av foreldrene mine sin! De har 3 biler. Har hverken avlastning eller barnefjerns tiltak! Endret 7. september 2019 av Anciol 15
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #8 Skrevet 7. september 2019 5 minutter siden, Anciol said: Slutt å dra alle oss med asperger over en kam! Jeg er gift har to barn, og klarer helt fint å følge opp ungene ennå mannen min er mye borte og pendler! Det eneste er at når han har bilen, så må jeg låne en av foreldrene mine sin! De har 3 biler. Har hverken avlastning eller barnefjerns tiltak! Men, hvordan kan du følge opp barna dine på en god måte hvis du ved å ha Aspergers per def er dårlig på å lese mennesker? Er ikke emosjonell fungering viktig når man har barn, tenker du? Anonymkode: 225ea...ee0 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #9 Skrevet 7. september 2019 Jeg trodde, kanskje naivt, at man ikke kan ha barn ved Aspergers? At barnevernet nesten var pliktig til å gripe inn? Hvordan kan mennesker som er dårlig på sosialt samspill få lov å beholde barn? Jeg har ei venninne som vokste opp med en mor som mest sannsynlig hadde Asperger. De er 4 søsken. Ingen av de fungerer greit. De er sosialt mistilpassede, sosialt umodne, null emosjonell intelligens. Det er jo nærmest uforsvarlig å la folk med sånne diagnoser få barn! Min venninne valgte å ikke få barn og hennes søsken fikk barn med veldig selvoppofrende partnere så det går greit med barna deres. Anonymkode: 225ea...ee0 7
Anciol Skrevet 7. september 2019 #10 Skrevet 7. september 2019 Fordi jeg har lært meg det over år med trening og øvelse;) Sånt kan læres med intensiv trening, om du jobber hardt nok, og øver det inn fra barnsben. Og jeg har tatt noen kurs i senere tid. Kan lese ungene mine sine følelser og det emosjonelle. Har aldri blitt meldt eller noe til barnefjernet, fikk positiv respons fra helsesøster og lege! 12
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #11 Skrevet 7. september 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har asperger og er med i et par grupper med andre med asperger som treffes av og til. De fleste har ikke barn, men de som har det har ofte en del avlastning fra familie eller barnevern, eller har en partner som tar en stor del av jobben med det. Unntaket er ei som er alene med to små, og jeg skjønner heller ikke hvordan hun klarer det. Men hun er mye sliten. Anonymkode: 529a0...fd2 Må bare presisere at jeg her kun snakker om meg selv og de jeg kjenner. Flere med asperger fungerer tilnærmet normalt også, men da har de kanskje ikke behov for å være med i slike grupper heller. Noen har til og med ikke blitt diagnostisert. Anonymkode: 529a0...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #12 Skrevet 7. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker said: Må bare presisere at jeg her kun snakker om meg selv og de jeg kjenner. Flere med asperger fungerer tilnærmet normalt også, men da har de kanskje ikke behov for å være med i slike grupper heller. Noen har til og med ikke blitt diagnostisert. Anonymkode: 529a0...fd2 Hvis de ikke har blitt diagnostisert regnes de ikke som en med asperger. Diagnostiseringen er komplisert og ikke noe en gjør selv. Anonymkode: b73c2...2b6 10
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #13 Skrevet 7. september 2019 1 hour ago, Anciol said: Slutt å dra alle oss med asperger over en kam! Jeg er gift har to barn, og klarer helt fint å følge opp ungene ennå mannen min er mye borte og pendler! Det eneste er at når han har bilen, så må jeg låne en av foreldrene mine sin! De har 3 biler. Har hverken avlastning eller barnefjerns tiltak! Lurer på om du har asperger hvis du har ork og overskudd til dette. Anonymkode: b73c2...2b6
Anciol Skrevet 7. september 2019 #14 Skrevet 7. september 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om du har asperger hvis du har ork og overskudd til dette. Anonymkode: b73c2...2b6 Det kan læres! Les svar lenger oppe:) og ja jeg har vært utredet og fått diagnosen! Endret 7. september 2019 av Anciol 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #15 Skrevet 7. september 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis de ikke har blitt diagnostisert regnes de ikke som en med asperger. Diagnostiseringen er komplisert og ikke noe en gjør selv. Anonymkode: b73c2...2b6 Jeg snakker ikke om selvdiagnostiserte, men man vet at det sannsynligvis finnes flere med asperger enn de som offisielt har fått diagnosen. Man vet selvsagt ikke hvem de er. Anonymkode: 529a0...fd2 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #16 Skrevet 7. september 2019 1 hour ago, Anciol said: Det kan læres! Les svar lenger oppe:) og ja jeg har vært utredet og fått diagnosen! Læres opp til å bli utslitt av sensoriske inntrykk, bråk, lyder, mennesker, støy? Anonymkode: b73c2...2b6 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. september 2019 #17 Skrevet 7. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Læres opp til å bli utslitt av sensoriske inntrykk, bråk, lyder, mennesker, støy? Anonymkode: b73c2...2b6 Ikke alle reagerer på sånt...
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #18 Skrevet 7. september 2019 1 minutt siden, WhisperingWind said: Ikke alle reagerer på sånt... Er det ikke det en av kriteriene for asperger? Anonymkode: b73c2...2b6
Gjest BabyBlue Skrevet 7. september 2019 #19 Skrevet 7. september 2019 Mener jeg leste at det ofte er kvinner som ikke finner ut at de har aspergers før senere i livet, fordi de er flinkere enn menn til å tilpasse seg sosialt og lærer seg å speile andre mennesker. Man får gjerne diagnosen bipolar eller depresjon før man endelig finner ut at det er asperger. Kjennetegnene er gjerne at man dropper ut av høyere utdanning flere ganger og sliter med å være i full jobb, men at man tar igjen høyere utdanning når man er eldre og er blitt mer motstandsdyktig. Asperger varierer og noen trenger pleie og hjelp, og noen kan du ikke se det på engang og lever fullverdige liv.
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. september 2019 #20 Skrevet 7. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke det en av kriteriene for asperger? Anonymkode: b73c2...2b6 Nei. Noen med autisme kan være vár på støy. Andre bryr seg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå