AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Jeg er 32år nå, men jeg var 15år da det skjedde. Var jomfru og helt uvitende på en fest med ei venninne og flere litt større gutter. Han ene tilbød meg hash lignende, jeg takket nei. Han spurte om jeg skulle ha sprit - noe jeg takket ja til. Gutten var 3år eldre enn meg, han viste tydelig interesse. Etterhvert tok jeg imot mer og mer drikke fra han, ble tydeligvis full, fordi jeg husker ikke mye sv hendelsen. Aner ikke om det var noe annet jeg fikk i meg. Men jeg husker han bar meg opp, bærte meg til ei seng og resten husker jeg ikke. Jeg våknet til da han var på vei ut døra, der kjolen min var opp mot puppene. Jeg hadde vondt "nedentil" , klarte nesten ikke sitte. Jeg spurte i min forfjamset verden om jeg kunne få tlfnr hans, han ga meg feil nr. Lovte å ta kontakt, gjorde det ikke. Jeg vet han hadde sex meg meg, men uten tillatelse. Jeg var helt borte. Er dette voldtekt? Noe å rippe opp i idag? Det er nå som jeg er voksen jeg tenker på det. 4år til er min datter like gammel og jeg klarer ikke en gang å tenke tanken på om det skulle skjedd henne... Anonymkode: 61112...92f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #2 Skrevet 7. september 2019 Det høres definitivt ut som voldtekt. Du husker ikke noe, antakelig ikke samtykket bevisst, og hadde vondt etterpå. Tyder på du ikke hadde mulighet til å si stopp eller styre dette. Det er utrolig trist og kjedelig du har opplevd dette, men det er mange år siden og har du ikke kontaktinfo på vedkommende er det vanskelig å stille noen til ansvar. Siden du tenker på dette ville det kanskje være en ide å prate med noen om det som har skjedd for å bearbeide det. Anonymkode: 44fe9...7fd 11
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #3 Skrevet 7. september 2019 Fikk vondt i hjertet mitt av å lese dette her... 💔 Jeg er like gammel som deg. Ja, du ble voldtatt. Håper det har gått bra med deg likevel, du virker sterk. Kanskje du kunne hatt godt av å snakke med en profesjonell? Datteren din, prat med henne og bruk din erfaring til å fortelle henne hvor viktig det er å ta vare på seg selv og spesielt når det kommer til alkohol og andre rusmidler Anonymkode: 9ab40...a3d 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #4 Skrevet 7. september 2019 Ja, du ble dessverre voldtatt. Om det er noe å rippe opp i nå, er det bare du som kan svare på. Anonymkode: dddd2...560 4
Gjest Familytree Skrevet 7. september 2019 #5 Skrevet 7. september 2019 (endret) Desverre det var et voldtekt. Jeg er veldig lei meg, og jeg håper du kan hjelpe datteren din slik at det ikke skjer med henne. Beklager hvis spørsmålet er upassende, snakket du om dette med helsepersonell eller familien? Du er veldig sterk! Klem til deg💘 Endret 7. september 2019 av Familytree
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 7. september 2019 #6 Skrevet 7. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 32år nå, men jeg var 15år da det skjedde. Var jomfru og helt uvitende på en fest med ei venninne og flere litt større gutter. Han ene tilbød meg hash lignende, jeg takket nei. Han spurte om jeg skulle ha sprit - noe jeg takket ja til. Gutten var 3år eldre enn meg, han viste tydelig interesse. Etterhvert tok jeg imot mer og mer drikke fra han, ble tydeligvis full, fordi jeg husker ikke mye sv hendelsen. Aner ikke om det var noe annet jeg fikk i meg. Men jeg husker han bar meg opp, bærte meg til ei seng og resten husker jeg ikke. Jeg våknet til da han var på vei ut døra, der kjolen min var opp mot puppene. Jeg hadde vondt "nedentil" , klarte nesten ikke sitte. Jeg spurte i min forfjamset verden om jeg kunne få tlfnr hans, han ga meg feil nr. Lovte å ta kontakt, gjorde det ikke. Jeg vet han hadde sex meg meg, men uten tillatelse. Jeg var helt borte. Er dette voldtekt? Noe å rippe opp i idag? Det er nå som jeg er voksen jeg tenker på det. 4år til er min datter like gammel og jeg klarer ikke en gang å tenke tanken på om det skulle skjedd henne... Anonymkode: 61112...92f Det var ihvertfall ikke samtykkende sex da du ikke var i stand til å samtykke. Hva definisjonen er på å ha blitt utsatt for en voldtekt er vel en jurist mer egnet til å svare på. Uansett så tenker jeg at du har blitt utsatt for et overgrep. Om du skal "rippe opp i det" ? - Tenker det er fornuftig å snakke om vonde ting i livet og få hjelp til å gå videre. Kanskje du kan snakke med en rådgiver på et støttesenter eller en psykolog som kan hjelpe deg videre? Uansett hva det gjelder så er det godt å bearbeide gammal dritt slik at livet kan bli bedre. Når det gjelder din datter så må du stole på henne og deg selv. Tenk at du har gitt henne en oppdraglese som gjør at hun tar fornuftige valg. Du kan også snakke med henne om det som har skjedd deg.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #7 Skrevet 7. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk vondt i hjertet mitt av å lese dette her... 💔 Jeg er like gammel som deg. Ja, du ble voldtatt. Håper det har gått bra med deg likevel, du virker sterk. Kanskje du kunne hatt godt av å snakke med en profesjonell? Datteren din, prat med henne og bruk din erfaring til å fortelle henne hvor viktig det er å ta vare på seg selv og spesielt når det kommer til alkohol og andre rusmidler Anonymkode: 9ab40...a3d Takk for svar og tips💗 Jeg kom meg ganske fort videre da uten å egentlig ha forstått hva som var skjedd. De andre reagerte på dette, å de ville ringe politiet (noe som aldri ble gjort). Jeg har i ettertid følt på utnyttelse, tidligere vært redd for å skal bli utnyttet og "brukt" på samme måte. Pga det tok det laang tid før jeg klarte å ha sex på en god måte. Det er kanskje derfor jeg gråt de første gangene under samleie. Kanskje også derfor jeg har slitt med panikkangst opp igjennom? Det som er det vonde og irriterende her er det at jeg har enten sovet eller vært så beruset at jeg ikke husker noenting. Det er jo ikke greit? For 16 år diden var det ikke like åpent som idag. Når jeg ser han idag, så prøver han å unngå meg. Er helt sikker på at han angrer. Han har også fått flere barn. Anonymkode: 61112...92f 3
Elaine Marley Skrevet 7. september 2019 #8 Skrevet 7. september 2019 Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #9 Skrevet 7. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 32år nå, men jeg var 15år da det skjedde. Var jomfru og helt uvitende på en fest med ei venninne og flere litt større gutter. Han ene tilbød meg hash lignende, jeg takket nei. Han spurte om jeg skulle ha sprit - noe jeg takket ja til. Gutten var 3år eldre enn meg, han viste tydelig interesse. Etterhvert tok jeg imot mer og mer drikke fra han, ble tydeligvis full, fordi jeg husker ikke mye sv hendelsen. Aner ikke om det var noe annet jeg fikk i meg. Men jeg husker han bar meg opp, bærte meg til ei seng og resten husker jeg ikke. Jeg våknet til da han var på vei ut døra, der kjolen min var opp mot puppene. Jeg hadde vondt "nedentil" , klarte nesten ikke sitte. Jeg spurte i min forfjamset verden om jeg kunne få tlfnr hans, han ga meg feil nr. Lovte å ta kontakt, gjorde det ikke. Jeg vet han hadde sex meg meg, men uten tillatelse. Jeg var helt borte. Er dette voldtekt? Noe å rippe opp i idag? Det er nå som jeg er voksen jeg tenker på det. 4år til er min datter like gammel og jeg klarer ikke en gang å tenke tanken på om det skulle skjedd henne... Anonymkode: 61112...92f Jeg er 30 år og ble voldtatt på fest som 17. Var så full, ble bært i senga og avkledd. Våknet brått helt edru av at en mann var inni meg. Det er jo litt rart, så full og trøtt som jeg var først. Jeg hylte og skalv. Ringte politi... Saken henlagt, de spurte meg hva jeg hadde på meg og om jeg hadde flørtet med han eller kysset han. Jeg skalv mange timer etter hendelsen. Idag sliter jeg innimlm med panikkangst på natta, selv om jeg ikke tenker på hendelsen så ofte. Har to døtre selv og kommer til å gjøre alt i min makt for at de ikke utsettes for noe slikt. Sender over en klem, og dyp forståelse❣️ Anonymkode: f30f9...3a8 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #10 Skrevet 7. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 30 år og ble voldtatt på fest som 17. Var så full, ble bært i senga og avkledd. Våknet brått helt edru av at en mann var inni meg. Det er jo litt rart, så full og trøtt som jeg var først. Jeg hylte og skalv. Ringte politi... Saken henlagt, de spurte meg hva jeg hadde på meg og om jeg hadde flørtet med han eller kysset han. Jeg skalv mange timer etter hendelsen. Idag sliter jeg innimlm med panikkangst på natta, selv om jeg ikke tenker på hendelsen så ofte. Har to døtre selv og kommer til å gjøre alt i min makt for at de ikke utsettes for noe slikt. Sender over en klem, og dyp forståelse❣️ Anonymkode: f30f9...3a8 Huff! Så fælt... Syntes det er rart de henlegger slike saker. Det er som ei på tv'en sa, hun ble seksuellt utnyttet etter at de puttet noe oppi drinken. Der ble de to mennene straffet. Det er jo seksuell utnyttelse av et menneske som ikke er i stand til å gjøre noe. Jeg også får panikkangsten spesiellt på natta, bråvåkner og løper ut på gulvet. Aner ikke hvorfor jeg har dette. Det er på en måte som at jeg har fortrengt dette. Takk😊💞 Sender klem til deg. Anonymkode: 61112...92f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #11 Skrevet 7. september 2019 Ja det er voldtekt. Anonymkode: 3b255...a41
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #12 Skrevet 7. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og tips💗 Jeg kom meg ganske fort videre da uten å egentlig ha forstått hva som var skjedd. De andre reagerte på dette, å de ville ringe politiet (noe som aldri ble gjort). Jeg har i ettertid følt på utnyttelse, tidligere vært redd for å skal bli utnyttet og "brukt" på samme måte. Pga det tok det laang tid før jeg klarte å ha sex på en god måte. Det er kanskje derfor jeg gråt de første gangene under samleie. Kanskje også derfor jeg har slitt med panikkangst opp igjennom? Det som er det vonde og irriterende her er det at jeg har enten sovet eller vært så beruset at jeg ikke husker noenting. Det er jo ikke greit? For 16 år diden var det ikke like åpent som idag. Når jeg ser han idag, så prøver han å unngå meg. Er helt sikker på at han angrer. Han har også fått flere barn. Anonymkode: 61112...92f Du vet hvem det er? Konfronter han! Anonymkode: 3b255...a41
Gjest Warrior Skrevet 7. september 2019 #14 Skrevet 7. september 2019 (endret) Voldtekt ja, men det er noe du skulle anmeldt med en gang! Du ødela litt for deg selv der. Det er ikke vits i å anmelde så mange år senere. De fleste blir henlagt. Ikke finnes det bevis eller noe når det er over 15 år siden det skjedde. Nå må du bare snakke med noen om det, høre hva de sier. Glemme det vil du dessverre ikke gjøre, og det er jævlig. Dessverre går det ikke an å endre fæle ting som har skjedd i fortiden. Det er viktig nå at du gjør ting som er gøy for deg, være mye opptatt, ikke bruke så mye tid på å tenke på det som har skjedd. Bare godta at tanken er der men ikke bruke tid på det. Lettere sagt enn gjort I know. Lykke til videre og vær sterk. Det gjelder dere alle som har opplevd sånt. Endret 7. september 2019 av Kvelertak
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #15 Skrevet 7. september 2019 2 timer siden, Kvelertak skrev: Voldtekt ja, men det er noe du skulle anmeldt med en gang! Du ødela litt for deg selv der. Det er ikke vits i å anmelde så mange år senere. De fleste blir henlagt. Ikke finnes det bevis eller noe når det er over 15 år siden det skjedde. Nå må du bare snakke med noen om det, høre hva de sier. Glemme det vil du dessverre ikke gjøre, og det er jævlig. Dessverre går det ikke an å endre fæle ting som har skjedd i fortiden. Det er viktig nå at du gjør ting som er gøy for deg, være mye opptatt, ikke bruke så mye tid på å tenke på det som har skjedd. Bare godta at tanken er der men ikke bruke tid på det. Lettere sagt enn gjort I know. Lykke til videre og vær sterk. Det gjelder dere alle som har opplevd sånt. Ikke lett å tenke det når man var under 16år. Foreldrene mine måtte visst det, å det var helt uaktuelt for meg da. Hadde det vært idag, så🙄 Siden jeg også var under 16år og han over 16, kunne han fått sin straff gor det. De gangene jeg ser han blir jeg uvel. Klarer ikke å si noe til han.. Sist så jeg han med 3 av barna sine. Håper virkelig alle unge jenter sier ifra om dette - hvis det skjer. (Noe jeg ikke håper) Takk!🌺 Anonymkode: 61112...92f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #16 Skrevet 7. september 2019 Dette var et overgrep og ikke greit. Traumatiske hendelser kan komme tilbake og plage oss senere i livet. Det viktigste du skal tenke på er at du var HELT uskyldig i at dette skjedde, selv om du drakk. Og det tror jeg du innerst inne er enig i. Det som hjalp meg var å skrive ned hendelsen, alt jeg husket, fra start til slutt. Du kan fylle på detaljer der du husker det i ettertid. Les gjennom det flere ganger. Da slapp jeg at det var mange «glimt» og enkeltminner, men en full historie med start og slutt. La deg selv gråte hvis du trenger det, få ut følelsene liksom. Anonymkode: fbf2b...ee9 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #17 Skrevet 7. september 2019 JA det var voldtekt ! Du ble dopet eller skjenket full til du var bevisstløs. Du kunne ikke samtykke så selvfølgelig var det voldtekt... Anonymkode: 8f370...ff4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #18 Skrevet 7. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var et overgrep og ikke greit. Traumatiske hendelser kan komme tilbake og plage oss senere i livet. Det viktigste du skal tenke på er at du var HELT uskyldig i at dette skjedde, selv om du drakk. Og det tror jeg du innerst inne er enig i. Det som hjalp meg var å skrive ned hendelsen, alt jeg husket, fra start til slutt. Du kan fylle på detaljer der du husker det i ettertid. Les gjennom det flere ganger. Da slapp jeg at det var mange «glimt» og enkeltminner, men en full historie med start og slutt. La deg selv gråte hvis du trenger det, få ut følelsene liksom. Anonymkode: fbf2b...ee9 Får tårer i øynene her jeg😢 Jeg var så ung, egentlig bare et barn/ungdom. Husker veninnene mine sendte han mld, (siden jeg ikke ville anmelde dette) med å si at jeg var gravid, bare for å gi han et stikk. Heldigvis ble jeg ikke det, for alt jeg vet så brukte han sikkert kondom. Ikke det vet jeg ei gang. Det går mer innpå meg nå som jeg er eldre - spesiellt nå som jenta mi snart er 11år. Dette skal ikke være greit, for dere andre også som går gjennom det samme. Noen som tok opp dette med legen sin da? Har aldri gjort det. Takk for gode og utfyllende svar😊😊 Anonymkode: 61112...92f
Lill3My Skrevet 7. september 2019 #19 Skrevet 7. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får tårer i øynene her jeg😢 Jeg var så ung, egentlig bare et barn/ungdom. Husker veninnene mine sendte han mld, (siden jeg ikke ville anmelde dette) med å si at jeg var gravid, bare for å gi han et stikk. Heldigvis ble jeg ikke det, for alt jeg vet så brukte han sikkert kondom. Ikke det vet jeg ei gang. Det går mer innpå meg nå som jeg er eldre - spesiellt nå som jenta mi snart er 11år. Dette skal ikke være greit, for dere andre også som går gjennom det samme. Noen som tok opp dette med legen sin da? Har aldri gjort det. Takk for gode og utfyllende svar😊😊 Anonymkode: 61112...92f Du kan vurdere å ta en samtale eller tre med psykolog, rett og slett bare for å få luftet tankene litt. Selv om det er lenge siden virker det som noe du ikke egentlig har fått bearbeidet og når du nå tenker på det er det kanskje greit å få prata litt, få det "ut av systemet". Lettere sagt enn gjort, I know ... Men på sikt vil du føle deg enormt mye bedre! Utrolig hvor mange tanker og kaos en kan få orden på bare ved å prate 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #20 Skrevet 9. september 2019 På 7.9.2019 den 22.12, Lill3My skrev: Du kan vurdere å ta en samtale eller tre med psykolog, rett og slett bare for å få luftet tankene litt. Selv om det er lenge siden virker det som noe du ikke egentlig har fått bearbeidet og når du nå tenker på det er det kanskje greit å få prata litt, få det "ut av systemet". Lettere sagt enn gjort, I know ... Men på sikt vil du føle deg enormt mye bedre! Utrolig hvor mange tanker og kaos en kan få orden på bare ved å prate Det er en tanke som dukker opp litt av og til, men ikke noe jeg ofte tenker på. Kanskje i underbevissheten. Tror mange kunne trengt en psykolog å prate med, å jeg skulle igrunnen hatt det for lengst. Samboeren min har også sagt tidligere at dette er voldtekt, men jeg bare ikke bagatellisert det og heller skyvt det bort. Takk for svar😇 Bare det hjelper. Anonymkode: 61112...92f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå