Gå til innhold

Bekjent som hater hunder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og som stadig sier ifra om det. Hva svarer man? Jeg har hund som hobby og lidenskap. Hver gang jeg nevner noe om dette kommer det en kommentar om hvorfor alle hunder skulle vært skutt, at han ikke skjønner hvorfor jeg har hund og lignende. Han er en person jeg må omgås en del. 

Hva skal jeg si?

Anonymkode: 590ed...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt og snakk om bikkja. Jeg også hater hunder og hver gang kjøteren til venner gneldrer eller pistrer eller er irriterende på andre måter, så tenker jeg hvor glad jeg er som slipper disse problemene i livet mitt.

Anonymkode: 202a5...50f

• Liker 8
Skrevet

Altså, må du snakke om hunden da? 

Klart personen mangler litt sosiale antenner, men du trenger jo ikke provosere bevisst heller. Alle er rare på sin måte. 

Anonymkode: b955a...bfb

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt og snakk om bikkja. Jeg også hater hunder og hver gang kjøteren til venner gneldrer eller pistrer eller er irriterende på andre måter, så tenker jeg hvor glad jeg er som slipper disse problemene i livet mitt.

Anonymkode: 202a5...50f

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, må du snakke om hunden da? 

Klart personen mangler litt sosiale antenner, men du trenger jo ikke provosere bevisst heller. Alle er rare på sin måte. 

Jeg provoserer da ikke bevisst, hvorfor tror du det? Hunden er en stor del av mitt liv og når man omgås ofte er det da naturlig av og til å snakke om hva man gjør på fritiden. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg jobber som instruktør ukentlig og trener min hund daglig. Likevel snakker jeg lite om dette til folk som overhodet ikke er interessert - og i hvert fall ikke til de folk som aktivt misliker hunder.

• Liker 9
Skrevet

Den personen hadde jeg lett dumpa.

Anonymkode: 421f7...298

• Liker 7
Skrevet

Helt innenfor å ikke like hunder, og jeg er glad i hunder selv, men virker som at han der har noen løse skruer. 

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den personen hadde jeg lett dumpa.

Anonymkode: 421f7...298

Det går ikke.

18 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg jobber som instruktør ukentlig og trener min hund daglig. Likevel snakker jeg lite om dette til folk som overhodet ikke er interessert - og i hvert fall ikke til de folk som aktivt misliker hunder.

Jeg unngår det mest mulig jeg og, men om det blir snakk om hva man gjorde på en spesiell plass i går og svaret er at man gikk tur med hunden kan man jo ikke si noe annet heller. Blir for dumt å lyve.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg provoserer da ikke bevisst, hvorfor tror du det? Hunden er en stor del av mitt liv og når man omgås ofte er det da naturlig av og til å snakke om hva man gjør på fritiden. 

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går ikke.

Jeg unngår det mest mulig jeg og, men om det blir snakk om hva man gjorde på en spesiell plass i går og svaret er at man gikk tur med hunden kan man jo ikke si noe annet heller. Blir for dumt å lyve.

Kanskje snakker du mer om hunden en du tenker over? Hvis du vet at personen du snakker med blir irritert og lager dårlig stemning når temaet er hund, så unngår du jo det temaet da. Om ikke den du prater med har så god sosial kompetanse så får jo ihvertfall du vise det selv! :) Det holder da å si at du gikk tur, du trenger jo ikke å dra inn hunden i samtalen. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje h*n er redd hunder, man kan aldri vite. Synes du skal respektere at ikke alle er begeistret for dem.

Jeg synes hunder er kjempeflotte dyr og har alltid hatt lyst på egen 😊

Anonymkode: 7d751...0ea

Skrevet

Synes det høres slitsomt ut å må være sammen med noen som krever at man ikke skal snakke om et tema. Det er da måte på hvor mye hensyn man må ta. Synd du må omgå dette menneske, høres ikke ut som dere har det så hyggelig sammen. 

Uansett, du har to valg, droppe å snakke om hund helt eller konfrontere personen med kommentarer som er over grensen (som å skyte hund, det er ulovlig og hundeeiere som har avlivet hunden sin ved å skyte den er blitt dømt i henhold til norsk lov). 

Anonymkode: 59d45...939

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg si?

Be han holde kjeft. 

Anonymkode: 0e144...5e4

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Be han holde kjeft. 

Enig. Det må være noe mentalt galt med mennesker som får seg til å si sånne ting. Det er helt ok at han ikke liker eller interesserer seg for hund, men å ønske de døde? Da er det noe alvorlig galt en vei. Et sånt menneske hadde jeg glatt dumpet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker hunder, men sprøtt å høre noen tyte og kjase mase om de hver dag. Virker veldig umodent og catladyish. Typisk kvinnfolk som ikke får mannfolk eller unger og skaffer seg dyr. Bare hold tett om det, snakk om været.

Anonymkode: 288b4...dd1

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke kan bare kutte ut vedkommende, start å svare med samme mynt på noe han liker å prate om. 

Anonymkode: fdc6b...0c4

• Liker 3
Skrevet

Altså.... mannen sier at alle bikkjer skulle være skutt, og flesteparten her inne sier at Ts skal holde kjeften sin? Kg slutter aldri å overraske. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og som stadig sier ifra om det. Hva svarer man? Jeg har hund som hobby og lidenskap. Hver gang jeg nevner noe om dette kommer det en kommentar om hvorfor alle hunder skulle vært skutt, at han ikke skjønner hvorfor jeg har hund og lignende. Han er en person jeg må omgås en del. 

Hva skal jeg si?

Selv om du må omgås den personen, så trenger du ikke være venner med han. Jeg hadde holdt kommunikasjon til et minimum. Jeg hadde en venninne en gang som hatet dyr, og hun pleide alltid å si at katten min hatet henne. Katten min lå for det meste og sov, og hun plaget aldri denne personen. Når hun sa de tingene ble jeg ganske irritert fordi katten min var veldig viktig for meg, noe denne personen visste veldig godt! Jeg kan omgås mennesker som ikke liker dyr, jeg skjønner jo at kjæledyr ikke er for alle, men jeg hadde aldri frivillig omgås en person som sa at alle hunder burde blitt skutt. Personen virker syk i hodet. 

PS. Til de som ikke liker dyr: Det er greit å ikke like dem, men ikke snakk stygt om kjæledyret til et annen person. Det er ganske vanskelig for noen og forstå, men kjæledyr er en del av familien, og eierne er veldig glad i dem. Hvis du sier stygge ting om et dyr til eieren, så kan det skade vennskapet deres. 

Endret av Chiyo
  • Liker 4
Skrevet

Hvis det virkelig ikke er mulig å unngå denne personen, tror jeg faktisk jeg hadde sagt fra (på en ordentlig måte). Enten kan du svare normalt og ærlig når han spør hvorfor du har hund, eller så kan du jo være veldig kort og si at: Ja, du trenger ikke å gjenta deg selv hver gang temaet kommer opp, jeg har forstått hva du mener.

Uavhengig av tema, det er det jo snakk om ekstremt korte sosiale antenner her, både å rakke så tydelig ned på noe du bryr deg om, og så gjenta seg selv til det kjedsommelige.

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men det er vel litt typisk gammelmannsoppførsel. Svigerfaren din?

Skrevet

Denne personen viser jo null respekt for deg og din hobby og livsstil. Greit å ikke like hunder, men man må kunne oppføre seg som et normalt voksent menneske likevel. Enten går han inn for å såre deg, eller så har han ikke sosiale antenner.

Vi blir alle utsatt for temaer vi ikke er interessert i iblant. Det vanlige da er å jatte med likevel, eller skifte samtaleemne på en hyggelig måte. 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker hunder, men sprøtt å høre noen tyte og kjase mase om de hver dag. Virker veldig umodent og catladyish. Typisk kvinnfolk som ikke får mannfolk eller unger og skaffer seg dyr. Bare hold tett om det, snakk om været.

Anonymkode: 288b4...dd1

Jeg gjør ikke det. Det har jeg skrevet tidligere i tråden.

6 timer siden, Chiyo skrev:

Selv om du må omgås den personen, så trenger du ikke være venner med han. Jeg hadde holdt kommunikasjon til et minimum. Jeg hadde en venninne en gang som hatet dyr, og hun pleide alltid å si at katten min hatet henne. Katten min lå for det meste og sov, og hun plaget aldri denne personen. Når hun sa de tingene ble jeg ganske irritert fordi katten min var veldig viktig for meg, noe denne personen visste veldig godt! Jeg kan omgås mennesker som ikke liker dyr, jeg skjønner jo at kjæledyr ikke er for alle, men jeg hadde aldri frivillig omgås en person som sa at alle hunder burde blitt skutt. Personen virker syk i hodet. 

PS. Til de som ikke liker dyr: Det er greit å ikke like dem, men ikke snakk stygt om kjæledyret til et annen person. Det er ganske vanskelig for noen og forstå, men kjæledyr er en del av familien, og eierne er veldig glad i dem. Hvis du sier stygge ting om et dyr til eieren, så kan det skade vennskapet deres. 

Vi er ikke venner.

6 timer siden, ti10 skrev:

Hvis det virkelig ikke er mulig å unngå denne personen, tror jeg faktisk jeg hadde sagt fra (på en ordentlig måte). Enten kan du svare normalt og ærlig når han spør hvorfor du har hund, eller så kan du jo være veldig kort og si at: Ja, du trenger ikke å gjenta deg selv hver gang temaet kommer opp, jeg har forstått hva du mener.

Uavhengig av tema, det er det jo snakk om ekstremt korte sosiale antenner her, både å rakke så tydelig ned på noe du bryr deg om, og så gjenta seg selv til det kjedsommelige.

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men det er vel litt typisk gammelmannsoppførsel. Svigerfaren din?

Nei, men du har rett i det med gammelmannstendenser. Han er noen og femti, men oppfører seg eldre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...