AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Jeg har en gutt som akkurat har begynt i 1. klasse. Jeg har nå flere ganger opplevd at han går i t- skjorte ute når det er 10 grader, og han glemmer å ta på seg fleece og ull når han går på tur. Jeg forstår at lærerne har det travelt når de skal ut med alle barna, men jeg synes likevel ikke at det er akseptabelt at han fryser ute. Jeg har prøvd å fortelle han at han må huske å ha på seg, men det blir glemt. Hvor mye kan man forvente av skolen i dette tilfellet? Anonymkode: 72e39...c0a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Det er ikke farlig å fryse litt. Så lenge det ikke er minusgrader går det nok helt fint. Barn beveger seg så mye atte. Anonymkode: 808ab...43b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke farlig å fryse litt. Så lenge det ikke er minusgrader går det nok helt fint. Barn beveger seg så mye atte. Anonymkode: 808ab...43b Joda, men hvordan blir dette når det blir minusgrader? Anonymkode: 72e39...c0a
Sirah Skrevet 6. september 2019 #4 Skrevet 6. september 2019 Å ta på seg en jakke bør han kunne klare å få til selv. Om lærerne skal passer på at alle 30 ungene er riktig påkledde til enhver tid så ville det ikke bli tid til mye annet. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 Vi lærerne maser hull i hodet på elevene angående påkledning! Vi huker tak i de ute, og får de inn. Men vi får ikke alltid sett alle dessverre! Snakk med sønnen din hver dag, og send en hyggelig mld til læreren. Spør om hun kan ta en ekstra kikk på barnet ditt, i det han går ut. Anonymkode: 2f42b...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 Akkurat nå, Sirah skrev: Å ta på seg en jakke bør han kunne klare å få til selv. Om lærerne skal passer på at alle 30 ungene er riktig påkledde til enhver tid så ville det ikke bli tid til mye annet. Altså, han klarer å ta på jakke. Problemet er at han glemmer mellomlaget, han klarer ikke selv å tenke hva han skal ta på seg. Anonymkode: 72e39...c0a
Sirah Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså, han klarer å ta på jakke. Problemet er at han glemmer mellomlaget, han klarer ikke selv å tenke hva han skal ta på seg. Anonymkode: 72e39...c0a Kan du ikke sende med han en tykk nok jakke til at han ikke trenger mellomlaget da? 7
atropos Skrevet 6. september 2019 #8 Skrevet 6. september 2019 Dette blir en ypperlig sjanse for han å kjenne på kroppens yttergrenser og forstå handling- konsekvens. Han er stor nok nå til å huske å ta på klær selv. Dette er ikke en lærerjobb, selv ikke i første klasse. På et punkt blir han kald nok til at han husker å ta på jakka si. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #9 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi lærerne maser hull i hodet på elevene angående påkledning! Vi huker tak i de ute, og får de inn. Men vi får ikke alltid sett alle dessverre! Snakk med sønnen din hver dag, og send en hyggelig mld til læreren. Spør om hun kan ta en ekstra kikk på barnet ditt, i det han går ut. Anonymkode: 2f42b...aa2 Jeg har full forståelse for at det er kaotisk, men de er fire lærere/ assistent inne i klassen, så det burde være mulig å få til. Tror kanskje de overvurderer litt hvor mye en gutt på 6 år klarer å planlegge. Anonymkode: 72e39...c0a
WhiteSwan Skrevet 6. september 2019 #10 Skrevet 6. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gutt som akkurat har begynt i 1. klasse. Jeg har nå flere ganger opplevd at han går i t- skjorte ute når det er 10 grader, og han glemmer å ta på seg fleece og ull når han går på tur. Jeg forstår at lærerne har det travelt når de skal ut med alle barna, men jeg synes likevel ikke at det er akseptabelt at han fryser ute. Jeg har prøvd å fortelle han at han må huske å ha på seg, men det blir glemt. Hvor mye kan man forvente av skolen i dette tilfellet? Anonymkode: 72e39...c0a Kanskje det ikke er så mye lærere ute? Jeg tenker at en lærer må jo se det hvis han går i bare t skjorte. Kanskje du kan be kontaktlæreren hans om å minne han på det
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #11 Skrevet 6. september 2019 2 minutter siden, atropos skrev: Dette blir en ypperlig sjanse for han å kjenne på kroppens yttergrenser og forstå handling- konsekvens. Han er stor nok nå til å huske å ta på klær selv. Dette er ikke en lærerjobb, selv ikke i første klasse. På et punkt blir han kald nok til at han husker å ta på jakka si. Brå overgang fra barnehagen. De er vant til å få beskjed om hva de skal ha på seg Anonymkode: 72e39...c0a
Ulrikke Skrevet 6. september 2019 #12 Skrevet 6. september 2019 Jobber med 1. (og 2.) trinn. Og jo, førsteklassingene hos oss ihvertfall FÅR tydelig beskjed om hva de skal ta på seg i friminuttet. I tillegg står en voksen i garderoben. MEN, det skjer at noen smetter ut mens vi hjelper en annen, uten at vi ser at han eller hun har på seg for lite klær. Send gjerne en melding til kontaktlærer og si at han ofte går i t-skjorte når det egentlig er for kaldt. Det kan nok fortsatt glippe, men da vil han sannsynligvis oftere ha på seg mer, ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #13 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, Ulrikke skrev: Jobber med 1. (og 2.) trinn. Og jo, førsteklassingene hos oss ihvertfall FÅR tydelig beskjed om hva de skal ta på seg i friminuttet. I tillegg står en voksen i garderoben. MEN, det skjer at noen smetter ut mens vi hjelper en annen, uten at vi ser at han eller hun har på seg for lite klær. Send gjerne en melding til kontaktlærer og si at han ofte går i t-skjorte når det egentlig er for kaldt. Det kan nok fortsatt glippe, men da vil han sannsynligvis oftere ha på seg mer, ihvertfall Takk for kommentar. Jeg skal sende en melding og varsle. Jeg liker ikke at han fryser, hehe. Anonymkode: 72e39...c0a
Hactar Skrevet 6. september 2019 #14 Skrevet 6. september 2019 Vi løste det med tykkere yttertøy. Var det for kaldt med t-skjorte under jakka, fikk han langermet på seg om morgenen (uten t-skjorte under, så han ikke tok av seg genseren). Han hadde rett og slett verken tid eller motivasjon til å forholde seg til mellomlag, og gikk heller og kald og våt enn å tenke på klær på vei ut. Nå i andre klasse er han plutselig blitt moden nok til å kle seg etter været, så nå kan han velge litt mer selv hva han vil ha på seg fra morgenen av.
morhjertegod Skrevet 6. september 2019 #15 Skrevet 6. september 2019 Husker selv fra barneskolen, vi gikk med minst mulig klær, kunne sitte våt opp til knærne etter ett vått friminutt, blå på fingre og hakket tenner. Men så og si aldri syk, ikke tatt skade av det. De får nok beskjed, men noen løper nok ut og ignorerer det som blir sakt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #16 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, Hactar skrev: Vi løste det med tykkere yttertøy. Var det for kaldt med t-skjorte under jakka, fikk han langermet på seg om morgenen (uten t-skjorte under, så han ikke tok av seg genseren). Han hadde rett og slett verken tid eller motivasjon til å forholde seg til mellomlag, og gikk heller og kald og våt enn å tenke på klær på vei ut. Nå i andre klasse er han plutselig blitt moden nok til å kle seg etter været, så nå kan han velge litt mer selv hva han vil ha på seg fra morgenen av. Akkurat sånn er min gutt også. Hn klarer ikke å tenke konsekvenser av valget og kunne trenge litt veiledning. God å høre at de blir modnere med årene☺️ Anonymkode: 72e39...c0a
atropos Skrevet 6. september 2019 #17 Skrevet 6. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brå overgang fra barnehagen. De er vant til å få beskjed om hva de skal ha på seg Anonymkode: 72e39...c0a Da har barnehagen gjort en slapp jobb. Det har alltid vært et av punktene vi har jobbet med ift skolestarterne i vår barnehage. 1
Hactar Skrevet 6. september 2019 #18 Skrevet 6. september 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat sånn er min gutt også. Hn klarer ikke å tenke konsekvenser av valget og kunne trenge litt veiledning. God å høre at de blir modnere med årene☺️ Anonymkode: 72e39...c0a Ja, og det verste er at de får beskjed, men det er jo et stykke fra beskjed gitt til beskjed mottatt i et hode som allerede har tatt friminutt, haha! Endret 6. september 2019 av Hactar
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #19 Skrevet 6. september 2019 Hvorfor har gutten på seg T-skjorte i 10 grader? Anonymkode: d4f46...fed
Sirah Skrevet 6. september 2019 #20 Skrevet 6. september 2019 Dropp mellomlaget og heller kle på han en genser og send med tykkere jakke TS Han har garantert altfor dårlig tid når han skal ut å leke til at han klarer å få på seg mellomlaget uansett hvor mange ganger du minner han på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå