metteflette Skrevet 15. mai 2005 #1 Skrevet 15. mai 2005 Jeg trenger litt råd og vink her fra vordende bruder.. Har begynt å vurdere å trekke meg som forlover, kommer til å være høygravid på bryllupsdagen, med termin dagen etterpå. Jeg kommer til å være stor og tung, ute av stand til å hjelpe med kjolen osv. Kommer til å ha angst for at vannet skal gå i kirken og i det hele tatt risikere å ta oppmerksomheten vekk fra brudeparet. Det jeg tenker på er at bruden har kanskje allerede tenkt på dette, men føler det blir feil å si det til meg... Hadde dere hatt forståelse for deres forlovers valg i samme situasjon?
Pasha Skrevet 15. mai 2005 #2 Skrevet 15. mai 2005 jeg hadde nok skjønt det hadde du vært min forloverer.. hadde så klart blitt trist, men er man høygravid kommer liksom det å være forlover litt i bakgrunnne... (kan jo føde dagen før bryllupet også..og da er det jo litt vansklig å være forloverer da) SI i fra du,, hun har sikkert forståelse for det
tommeline Skrevet 15. mai 2005 #3 Skrevet 15. mai 2005 Hvis det er sånn at du har termin dagen etter bryllupet, hadde jeg hatt stooor forstålese for at du ville trekke deg som forlover. For alt man vet kan det jo hende du ligger på klinikken bryllupsdagen... Hun bør kanskje ha en annen til å hjelpe seg akkurat den dagen. Men du kan jo si at du vil hjelpe henne i forberedelsene etc.
Gjest Gjesta Skrevet 15. mai 2005 #4 Skrevet 15. mai 2005 Syns også at du kan trekke deg med god samvittighet, med mindre bryllupet er i nærmeste framtid. Jeg er sikker på at bruden har forståelse for situasjonen, og jo før du sier i fra, jo bedre er det jo for begge parter! K
TeddyToria Skrevet 15. mai 2005 #5 Skrevet 15. mai 2005 Syns også at du kan trekke deg med god samvittighet, med mindre bryllupet er i nærmeste framtid. Jeg er sikker på at bruden har forståelse for situasjonen, og jo før du sier i fra, jo bedre er det jo for begge parter! K *signerer*
Tinema Skrevet 16. mai 2005 #6 Skrevet 16. mai 2005 Jeg hadde i hvertfall hatt stor forståelse dersom det var min forlover som var høygravid. Kanskje til ogmed at jeg som brud hadde gått rundt med de samme tankene, men syns ikke at jeg kunne få meg selv til å si at jeg ville ha en annen til forlover, med hensyn til deg. Jeg tror at jeg ville vært redd for å såre forloveren min. Men jeg hadde ikke selv blitt såret dersom min forlover spurte om hun kunne trekke seg på grunn av en nær forestående fødsel. Det er jo en meget god grunn.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #7 Skrevet 16. mai 2005 Dessuten der det ikke så lett å svinge seg rundt og være behjelpelig med ting og tang (les: ordne slep f.eks.) når man er høygravid. Det er vel bare å spørre på en pen måte om hun syns oppgaven blir litt vanskelig siden hun er høygravid. Kanskje hun syns det har vært vanskelig å ta det opp med deg så jo før dere får snakket sammen jo bedre
Martha Stewart Skrevet 16. mai 2005 #8 Skrevet 16. mai 2005 Syns også at du kan trekke deg med god samvittighet' date=' med mindre bryllupet er i nærmeste framtid. Jeg er sikker på at bruden har forståelse for situasjonen, og jo før du sier i fra, jo bedre er det jo for begge parter! [/quote'] Signerer også på dette. Som det også ble sagt over, så er fødselen naturlig nok det mest sentrale for deg nå - enten du vil eller ikke. På den annen side er bryllupet det største som skal skje for brudeparet. Da kan det jo bli litt krise for bruden om forloveren trekker seg dagen før - eller på selveste dagen... Lykke til!
Malama Skrevet 16. mai 2005 #9 Skrevet 16. mai 2005 Med termin dagen etter bryllupet kan du jo fint allerede ha fått babyen når bryllupet går av stabelen. Det er jo langt bedre at dere snakker om dette nå, og hun finner en annen som kan være der den store dagen, enn at du ringer henne natt til den store dagen hennes (eller tre dager før for den del) og sier "vannet gikk...."
metteflette Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2005 TUSEN takk for svar. Jeg skal snakke med henne så fort som mulig. Dagen er i slutten på oktober og jeg har to terminer å forholde meg til. En dagen etter bryllupet og en en uke etterpå. Men jeg fikk forrigemann før tiden og nå er jeg jo andregangs i tillegg. Men dere hjalp meg nå!! Ha en fin 17 mai jenter
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2005 #11 Skrevet 16. mai 2005 Det er jo en del som har to forlovere. Du kan jo si fra om at det kan være lurt, så slipper du å trekke deg om du ikke vil, men samtidig har du noen å dele ansvaret med, om ting skulle skje. Enten du ikke kan rette på slepet, eller ligger på fødestua.
magnhild Skrevet 16. mai 2005 #12 Skrevet 16. mai 2005 TUSEN takk for svar. Jeg skal snakke med henne så fort som mulig. Dagen er i slutten på oktober og jeg har to terminer å forholde meg til. En dagen etter bryllupet og en en uke etterpå. Men jeg fikk forrigemann før tiden og nå er jeg jo andregangs i tillegg. Men dere hjalp meg nå!! Ha en fin 17 mai jenter Kanskje du ligger på KK den dagen da. Det er ikke umulig. Så jeg tror nok du kan snakke med henne om det og at hun skjønner problemet... Lykke til med babyen da!!
metteflette Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2005 Ville bare oppdatere dere og si at jeg har nå trukket meg som forlover. Hun tok det veldig fint og hadde nok tenkt litt på det selv også. Nå er jeg jo fremdeles her for å hjelpe til og være en støttespiller oppi det hele. Jordmor synes også det var litt risky å være forlover, hun mener at sannsynligheten er stor for jeg får før tiden denne gangen også. Takk igjen for oppmuntring, det hjalp masse!!
linky Skrevet 1. juni 2005 #14 Skrevet 1. juni 2005 Hvis det er sånn at du har termin dagen etter bryllupet' date=' hadde jeg hatt stooor forstålese for at du ville trekke deg som forlover. For alt man vet kan det jo hende du ligger på klinikken bryllupsdagen... Hun bør kanskje ha en annen til å hjelpe seg akkurat den dagen. Men du kan jo si at du vil hjelpe henne i forberedelsene etc.[/quote'] Enig med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå