Gå til innhold

3,5km å gå til barnehagen - hvilken vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå 3,5 km å gå til barnehagen hver vei, og har dessverre ikke tilgang til bil akkurat nå. Ingen offentlig transport. 

Barnet har akkurat blitt 5 år og sluttet med vogn når hun var 2,5-3år. Super flink til å gå selv, men når hun er sliten og trøtt etter barnehagen er det godt å kunne avlaste seg litt i en vogn, da 3,5 km kan bli langt. Til sammen blir det jo 7km om dagen å gå itillegg til aktiviteten i barnehagen. Barnet spør selv noen ganger etter vogn og sier hun er sliten. Det gjør hun aldri ellers. 

Jeg som er motstander av vogn for større barn, befinner meg derfor nå på Finn.no for å se om det fins noen vogn vi kan bruke akkurat til dette bruket 😉

Jeg har sett to rimelige brukt vogner, og det står mellom en mountain buggi eller en TFK joggester x2, men er usikre om de blir for små? Hva tenker dere eller har dere noen andre forslag? 

Anonymkode: bc113...f90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker kanskje vekten blir et problem med et så stort barn?

Hva med sykkel? Barnet kan sykle, eller du kan sykle med barnet i tilhenger?

Jeg skjønner godt at 3,5 km er langt når barnet har vært i bhg

Anonymkode: 66fb3...360

• Liker 5
Skrevet

sykkel ja. Hva med sykkel til deg og sykkelsete til henne? og så kan dere kjøpe sykkel til henne og så kan dere sykle sammen.

Anonymkode: b20dd...560

• Liker 1
Skrevet

Ville nok valgt sykkelvogn som både kan brukes med sykkel og uten.

Anonymkode: bb94b...fbe

• Liker 12
Skrevet

Jeg ville definitivt valgt sykkel med sykkelvogn 🙂 

Anonymkode: 05d05...c20

Skrevet

Sparkesykkel? 

Anonymkode: e4422...afe

Skrevet

Sykkel blir vel litt vanskelig på vinteren .. ville kjøpt en enkel paraplytrille dom kan står i barnehagen, og klappes sammen når hun ikke bruker den..

Anonymkode: aa3f2...8e4

Skrevet

Vi har babyjogger city elite. Denne skal tåle 34 kg hvis jeg husker rett, og har romslig kurv. Min (store) 5 åring tar av og til en pause i denne når vi er avsted, og lillebror helst vil gå selv 😊

Anonymkode: 50f8e...3eb

• Liker 1
Skrevet

Motstander av vogn? Er du motstander av bil, sykkelsete, sykkelvogn til 5 åringer også? 

Stakkars unge. La hun få sitte i vogn. Det er langt å gå for en 5 åring hver dag frem og tilbake året rundt. Tenk når snøen kommer og sur vind. 

Anonymkode: cbc9a...ada

Skrevet

Sykkel på sommer og akebrett eller kjelke til vinteren.

• Liker 1
Skrevet

Tfk er vel en av de største på markedet. Hun skal jo ikke sove, så sålenge hun får sitteg ok i den burde det holde

Skrevet

Hva med bæretøy? Veldig enkelt å ha med og koselig for en sliten liten. ❤️

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Da har vi kjøpt en baby jogger city elite. Sykkel er ikke aktuelt. Helt enig at det er langt for barnet å gå, derfor vogn.

På dager med dårlig vær bestiller vi drosje. 

Anonymkode: bc113...f90

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, FantasDick skrev:

Bære en femåring? 

Anonymkode: 376cb...850

• Liker 5
Skrevet

Sykkelvogn og deg bak på en elektrisk enhjuling! Genial fremkommelighet 👍

Skrevet
1 time siden, FantasDick skrev:

Bære en femåring over så lange avstander etter jobb? 

Anonymkode: ca316...2aa

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bære en femåring? 

Jepp, gjøres hele tiden her i huset. Mye lettere å pakke med seg et sjal når man f.eks skal til Syden. Enn å ha med vogn itillegg til alt det andre man trenger. 

I bæretøy som brukes riktig vil vekten fordeles. I militæret bar jeg en sekk som veide over 50% av min egen kroppsvekt. Da er det å bære en 5 åring ikke noe problem med mindre man har noe ryggskade eller andre relevante skader. 

Anonymkode: bab7a...448

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bære en femåring? 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bære en femåring over så lange avstander etter jobb? 

Anonymkode: ca316...2aa

Ja? Kommer vel an på vekt på barnet og hvor mye man er vant å gå/bære, men jeg bærer min 4-åring (i godt bæretøy). Det er 3,5 km til butikken og det er liten tur, synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, gjøres hele tiden her i huset. Mye lettere å pakke med seg et sjal når man f.eks skal til Syden. Enn å ha med vogn itillegg til alt det andre man trenger. 

Anonymkode: bab7a...448

Mhm, vi reiste en uke til "Syden" i sommer med kun bæretøy. Ungene er 2 og 4. Helt perfekt! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg stemmer også for bæretøy. Ellers så kjøpte mannen her en thule joggevogn for 1500 kr på Finn. Den har vektgrense på 35 kg. Det går jo an å se etter noe lignende?

Anonymkode: d1648...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...