Gå til innhold

Tomatsuppe som pølsegryte eller vil det gå til helvete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har jo laget mat til 3-4 personer. :fnise: 

En Toro tomatsuppe (1 liter!) med bare makaroni til er nok til 2-3 vanligvis. Med tre middagspølser i tillegg sier det jo seg selv at det blir mye mat, men det er jo absolutt ikke et problem, det er jo bare å varme opp restene en annen dag. 

De gangene jeg har posetomatsuppe erstatter jeg 1 dl av vannet med lettmelk på grunn av barna, men blir det ikke veldig tamt med hele 5 dl melk? 

Som regel lager jeg tomatsuppe og pølsegrateng selv. Det er ikke vanskelig, og mye sunnere (og bedre). Anbefaler deg å prøve! 

Anonymkode: 17c9f...c94

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 6.9.2019 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Sant det du sier det, lasagnen er jo ofte veldig vassen og våt før den går inni ovnen. 
Burde jeg halvkoke makaroni eller helkoke også bare varme det hele til osten er smeltet? 

Når jeg lager den på min måte, bytter ut litt vann med 4 dl melk. Så blir den relativt tykk etter å ha stått å avkjølt seg på plata i 15 min. Den er litt vassen om jeg spiser den med en gang, og det kommer jo litt an på mengde makaroni og slikt. 

noen krydder tips? 

ts

Anonymkode: 554cd...d1c

Ser jeg er for sent ute her, men makaronien skal altså ikke kokes i det hele tatt før en går i ovnen. Den for kokt seg der inne. Bare tenk på lasagneplatene. Knallharde når de går inn, myke og fine når de kommer ut:-)

La gjerne stå 10 min etter den kommer ut. Da setter den seg og tykner enda mer.

Anonymkode: 84729...c3e

Skrevet

Lager noen gange tomatsuppe med pølser og litt fløte og det er godt, men det ER tomatsuppe ikke pølsegryte.  For øvrig er det superenkelt å lage god pølsegryte fra bunnen.  Fres litt bacon og løk, hell på et par bokser hakka tomat og et par ss tomatpure, 1 liter vann, litt buljong, pølser, makaroni, et par dl matfløte,  salt og pepper.  Voila.

Skrevet
Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Lager noen gange tomatsuppe med pølser og litt fløte og det er godt, men det ER tomatsuppe ikke pølsegryte.  For øvrig er det superenkelt å lage god pølsegryte fra bunnen.  Fres litt bacon og løk, hell på et par bokser hakka tomat og et par ss tomatpure, 1 liter vann, litt buljong, pølser, makaroni, et par dl matfløte,  salt og pepper.  Voila.

Noe lignende gjør jeg også. Veldig enkelt og veldig mye bedre. 

Men med 1 liter vann og to bokser tomat blir det nok en veldig stor porsjon for én. ;) 

Skrevet
3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Noe lignende gjør jeg også. Veldig enkelt og veldig mye bedre. 

Men med 1 liter vann og to bokser tomat blir det nok en veldig stor porsjon for én. ;) 

Ja det er sant, men det er lett mat så man spiser gjerne et par tallerker hver. Så 2 liter suppe går fort.   Glemte å nevne sukker, man må ha i et par ts sukker for å runde av smaken og for å balansere syren i tomatene.  Da blir den perfekt. 

Skrevet

Et tips er å lage tomatsuppe med makaroni, pølser, potetbiter og purreløk. Hvitløsbaguett ved siden av. 

Anonymkode: 9a993...2b3

Skrevet

Tips om hvordan å lage tomatsuppe fra bunnen av er vel ikke så veldig relevante i denne tråden? 

Anonymkode: fb7fc...5e7

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tips om hvordan å lage tomatsuppe fra bunnen av er vel ikke så veldig relevante i denne tråden? 

Anonymkode: fb7fc...5e7

Noen må jo alltid vise hvor flinke de er:-). Og det smaker alltid utelukkende bedre enn ferdigmaten:-).

Alltid.

Anonymkode: 84729...c3e

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo laget mat til 3-4 personer. :fnise: 

En Toro tomatsuppe (1 liter!) med bare makaroni til er nok til 2-3 vanligvis. Med tre middagspølser i tillegg sier det jo seg selv at det blir mye mat, men det er jo absolutt ikke et problem, det er jo bare å varme opp restene en annen dag. 

De gangene jeg har posetomatsuppe erstatter jeg 1 dl av vannet med lettmelk på grunn av barna, men blir det ikke veldig tamt med hele 5 dl melk? 

Som regel lager jeg tomatsuppe og pølsegrateng selv. Det er ikke vanskelig, og mye sunnere (og bedre). Anbefaler deg å prøve! 

Anonymkode: 17c9f...c94

Jo takk det merket jeg, kunne ha matet en hel familie på dette! 😂 Spiser sjeldent tomatsuppe, så tenkte ikke over porsjonen i det hele tatt. 

Anonymkode: 554cd...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...