Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

..til det de skal brukes til?

De siste par ukene har jeg kjørt endel og ser den store mangelen på at folk bruker speilene til å se bakover.

Det er særlig for utrykkningskjøretøyene jeg tenker. Sett flere biler som fortsetter å kjøre uten å tenke på hvorfor de 6-7 bilene foran kjører inn til sia :o

Er selv flink til å bruke speilene for jeg spiller ofte litt musikk og da er det jo ikke alltid like lett å høre noen sirener ;)

Så egentlig er vel dette litt oppfordring til at vi alle kan bli flinkere til å kikke litt i de innimellom.

Det kan være avgjørende for de menneskene som venter på ambulanse f.eks.

Skrevet

Jeg har alltid vært flink til å bruke speilene aktivt når jeg kjører. Etter et par skrekkopplevelser med høy musikk og plutselig blålys bak meg, har jeg bare blitt enda flinkere! Speilene er uunnværlige i trafikken!

Skrevet

Ja, selvsagt. Hva ellers er de der for?

Skrevet

Ja,dem er jeg veldig flink å bruke.

Men thats it.

Resten går hurlumhei.

Hvorfor blinke når vi kan la vær?

Hvorfor følge rundkjøringen,når det går raskere rett fram?

Fotgjengere?Åja,det er dem som står og venter til jeg har passert.

uff :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sjelden jeg kjører langsomt nok til å bli tatt igjen av noen skarve blålys - så de gidder jeg ikke bry meg med.

Skrevet

Har du ikke blålys du da Trøffel... ??

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg er flink til å bruke speilene.

I forgårs hørte jeg på radioen om en ambulanse som hadde ringt inn for å gi beskjed til bilen foran om å kjøre ut,...da hadde visst ambulansen kjørt bak bilen, med blålys uten at bilen oppdaget det,.. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Har du ikke blålys du da Trøffel... ??

Bare når jeg kjører brannbil.

Gjest gjest1
Skrevet

Tror jeg er ganske flink til å bruke speilene. Føler at jeg ser nesten like mye i dem som på veien.... men det hender at bilen foran meg oppdager blålysene før meg allikevel så... :roll:

Skrevet

ser mye i speilene. Særlig bakspeilet/midtspeilet/oppdage ambulanse speilet.

Jeg er også flink til å bruke høyre speil ut av rundtkjøringer.... sjåførlæreren min mente at de fleste kunne fått akkurat det speilet kappet av uten at de merket forskjell.

Men til dere som er flink til å se i bakspeilet..hva synes dere om mørkekjøring, eller det å ha så full bil at man ikke ser ut bak? Selv blir jeg smårar av det.... vane å se ut bak.-....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...