Gå til innhold

Går du tur med hunden din nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Kan ikke slutte å gå tur med hunden, men lurt å følge rådene om minimalt med samspill med andre hunder. Bor i et område som ikke har hatt noen tilfeller enda, heldigvis. Men en er jo litt bekymret likevel

Anonymkode: e61c2...0c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi går tur med hundane. Der vi pleier å gå. Bor i Bergen da, men kommer sikkert hunder fra fjern og nær hit. Lar han snuse og gjøre som han vil, faktisk... 😊

• Liker 2
Skrevet

Bor i Oslo, lufter hunden på vanlig måte, men holder den i bånd og den får ikke hilse på andre hunder. 

Anonymkode: 10f4f...cec

Skrevet

Min hund er 14 år og jeg holdt han inne i noen dager nå fordi jeg var redd. Han endret adferd så mye, ble skikkelig trist og motløs, og jeg er redd for fordøyelsen hans hvis han ikke får beveget kroppen tilstrekkelig. Vi bor nesten alene på bygda i en av fylkene som ikke er rammet, så jeg tok sjansen i dag. Han ble mye roligere og gladere. Nå blir det tur fremover, men håper alle holder hundene  bånd så vi slipper ufrivillig sosial omgang.

Skrevet

Ja, går tur som vanlig.  Vi går vår vanlige rute og i går var vi et et populært friluftsområde. Anser det ikke som noe problem, jeg overholder båndtvangen og følger litt ekstra med hvor hunden snuser. Vi følger mattilsynets forhåndsregler og regner med det holder. Kan ikke straffe hunden med å la henne være uten trim i det som fort kan bli uker. 

Anonymkode: 5b246...39e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bor innenfor Ring 2 og går tur, alltid med kobbel, men det gjør jeg til vanlig også. Er ikke voksen og lydig nok til å gå uten bånd enda, og tror aldri jeg kommer til å gå uten bånd i Oslo. Rasen har for mange (tåpelige) negative konnotasjoner.

Har gått ca halvannen time hver dag helt siden "utbruddet", og det har hittil gått fint. Vår har så mye energi at han må ut, så jeg holder meg til å bare gå på asfalten inntil videre. Merkbart mindre hunder ute enn til vanlig. Alle jeg har møtt på har tilsynelatende fått med seg "greia", for de bytter side av veien eller trekker til seg hunden.

Endret av NBA
Skrevet

Bor på landet, og her har det vært tilfeller av sykdommen i nærområdet. Går korte turer frem og tilbake, men det holder ikke. Han bæsjer inne, så håper de snart finner ut av ting. Han gjør veldig sjeldent ifra seg inne, men skjedd 2 ganger de 4 siste dagene.

Anonymkode: 81ec8...6e6

Skrevet

Lufter helt som vanlig. Går alltid i band og lar ham sjelden hilse på andre hunder uansett. Eneste forskjellen er at han ikke får leke med vennene sine, men her har vi ingen faste lekedager, så han merker ikke noe forskjell der.

Har en hund som ikke gjør fra seg på egen tomt, så jeg må ut uansett.

Men du verden hvor deilig det er om dagen, med så få hunder ute. ;-) Gikk over ei mil i går uten å støte på en eneste hund. :-)

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Kontorotta skrev:

han ikke får leke med vennene sine

Merker med min at han er ekstremt interessert i å hilse på andre hunder nå, mer enn vanlig, siden han ikke har vært borti en hun på en uke nå. Er jo bare 11 med gammel, så han syns vel det er kjipt å ikke få leke.

Skrevet
21 minutter siden, NBA skrev:

Merker med min at han er ekstremt interessert i å hilse på andre hunder nå, mer enn vanlig, siden han ikke har vært borti en hun på en uke nå. Er jo bare 11 med gammel, så han syns vel det er kjipt å ikke få leke.

Herlig alder på hunden din da. Og jeg forstår at han har lyst til å hilse på, samtidig er det jo kjempeflott trening. Hunder trenger jo ikke hilse på alle.

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Jeg bor i et hundetett område like ved Oslo. Her går de fleste tur som vanlig, men ingen hunder hilser og alle går i bånd. 

Skrevet

Går tur som vanlig men ikke i hundeparken. Han får heller ikke hilse på vennene sine nå. Ellers gjør vi som vanlig og han er blid og fornøyd som alltid. 

• Liker 1
Skrevet

Går som vanlig tur, hilser ikke på andre hunder fra før av. Ingenting utenom det vanlige. Han fikk diaré her om dagen, fastet og fikk Zoolac, spiser som normalt nå. Mistenker noen fiskekaker som hadde ligget for lenge på benken. Forstår de i Oslo begrenser tur og sånn, men resten av landet er rammet av hysteri.

Skrevet

Får sine vanlige lange turer. Vi møter omtrent aldri på hund på tur. Og om vi gjør det, holder vi bare avstand. Men jeg er påpasselig med alt han har lyst til å snuse på. I tilfelle han kommer over noe blodig avføring/diaré osv.. så er litt mer forsiktig enn til vanlig 

Anonymkode: c9cb4...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...