Gå til innhold

Går du tur med hunden din nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå kom jeg nettopp inn fra tur i stramt bånd, uten hilsing på andre hunder og ikke snusing i veikanten. Gikk fort i tre kvarter. Han må få noe trim. Pleier å gå mer.

Anonymkode: 55844...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er liten og bedagelig, og trenger heldigvis ikke skikkelige turer, så nå om dagen er det rett ut, tiss/bæsj - så rett inn. Får ikke snuse rundt eller hilse på noen. Hun ligger og sover hele dagen og jeg merker ikke på henne at hun ikke er aktivisert nok. 

Anonymkode: 601c7...e98

Skrevet

Går turer på ca 10 min 3 ganger om dagen nå, hilser ikke på andre og får ikke snuse noe særlig. 

Hjemme ligger hun bare og sover uansett, maser aldri selv i perioder med mindre mosjon. Pleier normalt å gå 1-2 timer tur totalt hver dag. Frem til denne sykdommen er avklart blir det en del mindre enn det. 

Anonymkode: 6aa2a...fe8

Gjest Forumhei
Skrevet

Ja, ropte til en som slapp hunden sin mot oss i stad!!! La oss gå i fred..

Skrevet
1 time siden, Forumhei skrev:

Ja, ropte til en som slapp hunden sin mot oss i stad!!! La oss gå i fred..

For en idiot! Tenk å være så uforsiktig og hensynsløs. Det gjelder livet/helsen til både sin egen og andres dyr. Det skulle være mulig å vise hensyn. Ikke alle skulle hatt lov å eie dyr.

Anonymkode: 0b6d2...095

• Liker 1
Skrevet

Bor i Oslo og skulle gjerne hatt en stor hage å slippe hunden ut i. Noen som vet hvilke områder på Oslo Vest det er snakk om annet enn Frognerparken? 

Skrevet

Nei, vi holder oss i gata. Koser oss med å kaste ball istedenfor. Ingen andre hunder i nærheten. 

Skrevet

Jeg gikk i et lite skogsområde det pleier å være masse hunder og der var det unormalt stille i dag. Min får bare turer i bånd. Sykler for å gi mosjon uten snusing.

Anonymkode: 97138...617

Skrevet

Bor i Oslo og går kun korte turer med hunden. Vi er heldige som har en hund som ikke liker å gå på tur 😛

Anonymkode: 8f037...7e7

Skrevet

Ja, men går uansett kun korte turer siden hunden er gammel og ikke orker så mye. Bor i Bærum. 

Anonymkode: c909c...e3c

Skrevet

Hva gjør dere som ikke bor i Oslo? Jeg bor laaangt unna, men hvert år kommer det jegere sørfra med hundene sine til jakta som starter 10. Derfor går vi bare tur i marka og godt unna folk, fe og turstier. 

Anonymkode: ac3f3...efc

Skrevet

Vi bor på gård utenfor Oslo. Går for det meste bare turer på vårt eget område. 

Anonymkode: b2ebc...535

Skrevet

Ja, vi går turer som vanlig her, men litt mindre sniffing og ikke drikking av bekker. Bortsett fra det opptrer vi som normalt, hilser ikke på andre hunder, og kjefter på løse hunder som kommer bort uansett smittefare og båndtvangstid!

Skrevet

Min går løs rundt småbruket. 

Anonymkode: c6987...b5a

Skrevet

Hagen min er på 2,7 mål og er inngjerdet så jeg bruker kun hagen for øyeblikket. Har en gammel labrador som er mer enn fornøyd med å aktiveres i hagen.

Anonymkode: 4cc20...112

Skrevet

Nei, tørr ikke... har heldigvis relativt stor hage hvor han kan få gjøre fra seg og få noe mosjon og aktivisering

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg lufter bikkja mi helt som vanlig, eneste er at jeg holder han unna andre bikkjer. Ellers lever vi fullstendig som normalt.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere som ikke bor i Oslo? Jeg bor laaangt unna, men hvert år kommer det jegere sørfra med hundene sine til jakta som starter 10. Derfor går vi bare tur i marka og godt unna folk, fe og turstier. 

Anonymkode: ac3f3...efc

Tar på oss blinkende refleksvest og neonfarger når vi går tur. Det er det eneste vi gjør anderledes når jakta starter. Men det gjør vi hvert år. Vi lever som vanlig vi. 

Skrevet (endret)

Har ikke hage, så vi er nødt til å gå tur, men holder snusingen til et minimum og går med kort bånd. Prøver å unngå områder hvor jeg vet det er mye hunder. Vi hilser heller ikke på andre hunder. 

Hehe. Ser nå at jeg allerede har svart i tråden 😜

Endret av altflyter
  • Liker 2
Skrevet

Nei, ingen turer nå, kun lufting og lek og aktivisering i hagen. Tar ingen sjanser, bor på boligfelt med mange hunder. 

Anonymkode: e976c...586

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...