Gå til innhold

Går du tur med hunden din nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tør dere gå tur med hunden? Jeg gjør det, men dog med stramt, kort bånd. De får ikke hilse på andre hunder.

Anonymkode: 90611...8dd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men uten å hilse på andre hunder eller snuse i hundemøkk.

• Liker 4
Skrevet

Ja. Han hadde fått helt mark av å ikke få turene sine. Han er så gammel at hver dag han overlever er en overraskelse, så jeg skal ikke frata ham de gledene han har fordi jeg er redd for at han skal bli syk. Vi bor i skogen og møter aldri hunder så sjansen for at han smitter noen er fryktelig lav. 

Skrevet

Kun korte turer i en rolig sti utenfor huset. Tar ingen sjangser

Anonymkode: 36109...312

• Liker 2
Skrevet

Ja, bor i Oslo og går tur. Men det er få hunder ute. fint for hunden min, da hun kan være aggressiv mot andre hunder.

Anonymkode: d97e4...2c7

• Liker 2
Skrevet

Nei, for mange hunder i dette travle området i Oslo. Slipper den ut i stor hage og lar den løpe rundt der. Kan ikke med god samvittighet la den snuse noen steder eller bæsje noen steder utenfor hagen. Uten hage må man vel gå tur..? Merker nesten ingen går tur i gaten, så tror nok mange gjør det samme som oss. Skummelt stille, jeg og hunden håper bare alle hundevenner har det bra 🙏

Anonymkode: fa95c...157

• Liker 1
Skrevet

Ja. Han får selvsagt tur, men med kort bånd og vi hilser ikke på andre hunder og holder snusingen til et minimum. Han er ikke superhappy med den ordningen, men jeg tør ikke ta større sjanser enn jeg må

• Liker 1
Skrevet

Nei, tørr ikke lar henne gjøre fra seg i hagen. Hun savner turer, men det er til hennes eget beste.

Anonymkode: 2cee4...8cf

Skrevet

Sendt vekk hunden til tante og onkel på landet. 

Anonymkode: f9a21...cd9

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig må hunden få turene sine. Noen annet ville vært dyreplageri. 

Anonymkode: 40d73...863

• Liker 12
Skrevet

Så korte turer som mulig (hun må få gjort fra seg, bor i blokk), kort bånd, minimalt med snusing i grøfta, ingen hilsing og velger steder andre hunder sjelden går (veiskulderen på den siden av veien uten fortau - bilmafiaen digger det 😂).

Anonymkode: 58105...aac

Skrevet

Nei. Vi har liten hund, og stor hage så vi leker og herjer der. Da får hun sletet seg ut, men er fortsatt trygg. 

Anonymkode: 6cf2f...0d9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må hunden få turene sine. Noen annet ville vært dyreplageri. 

Det er jo en kontekst her da. En aggressivt dødelig sykdom som vi foreløpig ikke vet mye om.

• Liker 14
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en kontekst her da. En aggressivt dødelig sykdom som vi foreløpig ikke vet mye om.

Fremdeles skremselspropaganda at man ikke kan lufte bikkjene sine. Anbefaler å lese forhåndsreglene Mattilsynet har publisert. Noe annet web virkelig unødvendig. 

• Liker 6
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Men jeg bor i midt-Norge, på landet og går bare på egen eiendom. Selv det synes jeg er skummelt nok egentlig, siden vi vet så fryktelig lite og det virker å være hunder andre steder som også har blitt syk. Trondheim var vel ett sted, var det ikke? Kan det være noe virus/bakterie fugler o.l. har med seg? Isåfall er jo ingen steder utendørs trygge.

Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg neppe gått så mye lengre enn rundt hagen og inn igjen med hunden. Så hadde han fått ekstra fokus på mental trening, samt tyggeleker og bein for å få ut frustrasjon. Jeg vil heller ha en frustrert hund som ødelegger noen puter og sko i noen uker enn en død hund, som døde på en helt forferdelig og uventet måte.

Anonymkode: 23697...4c4

• Liker 5
Skrevet

Leste i avisen at en veterinær sin hund hadde husarrest. Her er det muligens ikke kommet, men her anbefalte veterinæren å kun lufte på egen tomt om man hadde muligheten. Veterinæren mente det ville holde og at det ikke var verd risikoen før man har mer kunnskap. Hunden tar ikke skade av det, over en kort periode, men det kan blir travelt inne. Jeg velger å holde oss i hagen og friområdet i tilknytning. Det er nesten aldri andre hunder der. Jeg ser ingen grunn til å ikke være ekstra forsiktig. Har du hage og mulighet er det jo ikke så vanskelig. Verre for de som ikke har mulighet. Men jo færre hunder i gatene, jo mindre risiko for alle tenker jeg. Blir litt som vaksinering, om nok vaksinerer seg, blir de uten vaksinerer praktisk talt trygg.

Anonymkode: 0b6d2...095

• Liker 7
Skrevet

Det er nødt til å sitte i foret. Det er umulig at en virus treffer så bredt på så kort tid.

Anonymkode: 2f100...d46

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nødt til å sitte i foret. Det er umulig at en virus treffer så bredt på så kort tid.

Anonymkode: 2f100...d46

Mente jeg har lest at det var snakk om hundene hadde spist ulikt for. Det skulle iallefall vært enkelt  å finne ut. Da tenker jeg heller at belønninger kan være mer aktuelt. Så en dokumentar fra USA eller Canada der det hadde vært mye uforståelig hundedød. Viste seg at det var tørket kylling. Hvorfor noen ble syke og andre ikke, kunne være i forhold til menge, hvor ofte og toleranse til hundene. Personlig håper jeg det er noe slikt. Hunden min har nesten ikke fått belønning fra produsenter i Asia etter jeg så programmet. Mye skumlere om det er noe smittsomt synes jeg. 

Anonymkode: 0b6d2...095

• Liker 5
Skrevet

Her har jeg jobbet hjemme slik at vi slipper å ta med hunden på jobb i Oslo. Kun korte turer med stramt bånd og lufting i hagen. 

Anonymkode: 9682d...da8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fremdeles skremselspropaganda at man ikke kan lufte bikkjene sine. Anbefaler å lese forhåndsreglene Mattilsynet har publisert. Noe annet web virkelig unødvendig. 

Hvis hunden har en hage å være i tolker i hvert fall jeg forholdsreglene dithen at det beste er å unngå tur inntil videre. Hunder uten hage må selvfølgelig gå tur.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...