AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Ser mange går ut og prater om viktigheten av å vaksinere hundene årlig, da spesielt nå med tanke på parvovirus. Jeg får min hund vaksinert årlig, men jeg vet ikke nøyaktig hva den vaksineres mot? Lurte på å ringe veterinær og spørre, men tenkte at de har sikkert mer enn nok med telefoner akkurat nå. Derfor spør jeg her, vet noen av dere hva som inngår i den årlige generelle vaksinen? Anonymkode: 9b769...f64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Hva står det i vaksinasjonskortet da? Anonymkode: 28d13...890
Durinur Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 Fra Anicura sine nettsider: "Hunder bør vaksineres årlig mot kennelhoste og hvert tredje år mot valpesyke, smittsom leverbetennelse og parvovirus. Samtidig bør de ha helsekontroll hvert år".
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #4 Skrevet 6. september 2019 Det har jeg ikke her så jeg får dessverre ikke sjekket nå 😑 Men jeg blir innkalt til årlig vaksine og tar den. Det må vel være noe generelle greier som skal dekke det meste? Eller må man be om ekstra vaksiner for andre ting? TS. Anonymkode: 9b769...f64
Nuka Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 Det dekker de vanligste og må spørres om ved vaksine mot andre ting. Skal man ut å reise MÅ man si ifra og bestille ekstra vaksine om man skal til utsatte steder akkurat som med mennesker 😊
Leo Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 Parvovaksine inngår i de vanlige vaksinene som gis på norske veterinærklinikker, så jeg tror du trygt kan gå ut fra at hunden din er vaksinert. (Kanskje til og med oftere enn nødvendig siden den har fått årlig vaksine). Ellers ser veterinæren i passet/vaksinasjonskortet og setter de vaksinene som er nødvendig når hunden er der til årlig undersøkelse/vaksinasjon. Du kan også se i passe/vaksinasjonskortet og se hva som har blitt gitt. Googler du dette vil du finne et helt sikkert svar på akkurat mot hva og når hunden din er vaksinert. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå