AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Del Skrevet 6. september 2019 Okey, så nå har jeg jobbet et sted i to år. Kan godt sies at jeg ikke er den mest utadvendte eller den folk snakker mest med. I dag måtte jeg dra hjem fra jobb fordi jeg er syk. Ikke en eneste kollega som ønsket meg god bedring eller spurte hvorfor jeg gikk tidlig for dagen...eller jo en. Men vedkommende er ikke norsk. Jeg har tidligere vært den som har vist mye sympati og omtanke for kolleger tidligere. Men må si at selv om dem er usikre på meg så er det vanlig høflighet i det minste å god bedring! Føler meg usynliggjort! Er dette typisk å kald for nordmenn? Eller det at de ikke liker meg? Anonymkode: d80c4...0ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #2 Del Skrevet 6. september 2019 Er du ikke norsk selv? Det burde du vel vite 🤣 Det er ikke så vanlig at folk viser direkte interesse for folks privatliv i Norge, nei. Men er du sikker på at de visste at du var syk? Kanskje de også var veldig opptatt Anonymkode: 17df2...201 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 6. september 2019 #3 Del Skrevet 6. september 2019 Kan det hende at dine kolleger ikke visste at du var dårlig? Det er vanlig å si god bedring hvis man er klar over at kollegaen går hjem fordi hun/han er dårlig. Det hender at man forlater jobben av andre grunner, tannlege, lege, begravelse, sykt barn etc. Det er da ikke naturlig å si noe mer enn at man f. eks. gir beskjed til den/de som trenger å vite hvor man er. Skulle ikke være nødvendig å fortelle alle man jobber med at jeg går til lege og blir borte en times tid, evt resten av dagen. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #4 Del Skrevet 6. september 2019 Nordmenn blander seg ikke borti privatlivet til kollegaer, og særlig ikke et ømt tema som sykdom, har jeg inntrykk av. Eller er nok den sannsynlige forklaringen i innlegget over her. Anonymkode: 7437e...717 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 6. september 2019 #5 Del Skrevet 6. september 2019 Nordmenn er nok generelt en av de kaldeste folkeslagene jeg har møtt. Vi gir ikke mye av oss selv til hverandre og er lite opptatt av å være hyggelige mot hverandre. Nå er nok dette i stor grad en "fasade" som vi har fått inn med morsmelka, og som førdt og oppvokst i Norge er jeg er nok i større eller mindre grad sånn selv også. Når det er sagt synes jeg alltid det er deilig forfriskende å være i utlandet og se at det faktisk ikke er den eneste måten å være på. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #6 Del Skrevet 6. september 2019 Til den som lurte på om jeg er norsk: jeg er norsk født, men har utenlandsk bakgrunn. Jeg tror de fleste kollegene som var i nærheten fikk med seg at jeg hostet og var tett. Vi sitter i et lite åpent landskap. Det var utenlandske kolleger jeg traff i korridoren og på toalettet som så med engang at jeg var svimmel og redusert, og de lurte jo på hvorfor jeg kom på jobb når jeg var i dårlig forfatning. I motsetning til dem lot min norske bordkollega og nabobord kollegene som ingenting og ignorerte meg fullstendig. Det er ikke det at nordmenn ikke kan vise omtanke. De velger bare å vise det overfor andre nordmenn eller innvandrerere med vestlig bakgrunn. Heretter skal jeg også late som ingenting. Anonymkode: d80c4...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #7 Del Skrevet 6. september 2019 Ja, nordmenn er et kaldt folk. Vi snakker kun med fremmede hvis det er noe veldig ekstra, som f.eks at bussen ikke dukker opp fordi det har snødd for mye. Ellers er vi i vår egne lille verden. På godt og vondt. Anonymkode: d87d3...8cf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #8 Del Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, nordmenn er et kaldt folk. Vi snakker kun med fremmede hvis det er noe veldig ekstra, som f.eks at bussen ikke dukker opp fordi det har snødd for mye. Ellers er vi i vår egne lille verden. På godt og vondt. Anonymkode: d87d3...8cf Dette er mennesker jeg daglig ser og spiser lunsj med på jobben. Mulig jeg har høye forventninger. TS Anonymkode: d80c4...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #9 Del Skrevet 6. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, nordmenn er et kaldt folk. Vi snakker kun med fremmede hvis det er noe veldig ekstra, som f.eks at bussen ikke dukker opp fordi det har snødd for mye. Ellers er vi i vår egne lille verden. På godt og vondt. Anonymkode: d87d3...8cf Normenn bryr seg mest om seg selv, men hører de de noe negativt om noen på en liten plass er de veldig rask å prate negativt kåmmer ikke direkte til vedkommende å spør om det er tilfelle. Så ja normenn er kald og bryr seg kun om seg selv desverre. Anonymkode: e1337...6ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #10 Del Skrevet 6. september 2019 Og det å dra fra jobb og være syk virker å være en uting generelt, og hvis du har utenlandsk bakgrunn i tillegg.. Da.. Uff:/ god bedring ❤️ Anonymkode: e236c...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #11 Del Skrevet 6. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Normenn bryr seg mest om seg selv, men hører de de noe negativt om noen på en liten plass er de veldig rask å prate negativt kåmmer ikke direkte til vedkommende å spør om det er tilfelle. Så ja normenn er kald og bryr seg kun om seg selv desverre. Anonymkode: e1337...6ba Ja, de elsker gossip. Heller snakke bak ryggen til folk enn å ta det opp direkte med den det gjelder. Fordi de er jo konfliktsky! Anonymkode: d80c4...0ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #12 Del Skrevet 6. september 2019 Heldigvis er nordmenn slik. Jeg kan ikke fordra smalltalk og å gå å glise folk oppi trynet hele dagen. Anonymkode: 95cc7...113 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #13 Del Skrevet 6. september 2019 Nordmenn er så mangt, og det er store forskjeller på nord og sør, by og bygd. Som deg, reagerer jeg også på at folk er likegyldige og kalde, hver gang jeg setter fot i byene sørpå. Her oppe i gokk hvor jeg befinner meg til vanlig, er folk varme og bryr seg om både kollegaer og prater med alle fremmede som kommer i deres vei. Tenker at folk kanskje er litt mer stressa i byene og derfor ikke har den samme tiden til å engasjere seg i andre, men hva vet vel jeg...? Anonymkode: 5c025...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #14 Del Skrevet 6. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Heldigvis er nordmenn slik. Jeg kan ikke fordra smalltalk og å gå å glise folk oppi trynet hele dagen. Anonymkode: 95cc7...113 Men du setter vel pris på at din eksistens blir verdsatt eller i det minste lagt merke til? Anonymkode: d80c4...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #15 Del Skrevet 6. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Normenn bryr seg mest om seg selv, men hører de de noe negativt om noen på en liten plass er de veldig rask å prate negativt kåmmer ikke direkte til vedkommende å spør om det er tilfelle. Så ja normenn er kald og bryr seg kun om seg selv desverre. Anonymkode: e1337...6ba Vi er et kaldt folkeslag utenpå, ja. Slik blir det jo lengre borte fra ekvator man bor. Anonymkode: 17df2...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #16 Del Skrevet 6. september 2019 Hvorfor tror du at arbeidslivet handler om deg personlig og at kollegene dine skal bry seg om deg? De er jo ikke der for deg? Syns ikke dette er en innvandrer vs. nordmann-diskusjon, i det heletatt. Tipper du er ung dame som tror at følelseslivet ditt er unikt og veldig, veldig viktig. Det er det jo selvsagt ikke. Anonymkode: efcb1...754 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #17 Del Skrevet 6. september 2019 Du har misforstått TS. Det er tvert om: nordmenn viser omtanke ved å late som ingenting. Anonymkode: 48079...0fa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #18 Del Skrevet 6. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Til den som lurte på om jeg er norsk: jeg er norsk født, men har utenlandsk bakgrunn. Jeg tror de fleste kollegene som var i nærheten fikk med seg at jeg hostet og var tett. Vi sitter i et lite åpent landskap. Det var utenlandske kolleger jeg traff i korridoren og på toalettet som så med engang at jeg var svimmel og redusert, og de lurte jo på hvorfor jeg kom på jobb når jeg var i dårlig forfatning. I motsetning til dem lot min norske bordkollega og nabobord kollegene som ingenting og ignorerte meg fullstendig. Det er ikke det at nordmenn ikke kan vise omtanke. De velger bare å vise det overfor andre nordmenn eller innvandrerere med vestlig bakgrunn. Heretter skal jeg også late som ingenting. Anonymkode: d80c4...0ff Skjerp deg.. Anonymkode: aad31...834 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #19 Del Skrevet 6. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke det at nordmenn ikke kan vise omtanke. De velger bare å vise det overfor andre nordmenn eller innvandrerere med vestlig bakgrunn. Anonymkode: d80c4...0ff Snakk om diskriminering. Ikke greit. Anonymkode: 19e7f...467 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #20 Del Skrevet 6. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg.. Anonymkode: aad31...834 Hvorfor det? Det er en observasjon, og alle har rett til sin mening. Anonymkode: d80c4...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå