AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Jeg har jobbet todelt turnus i 10 år, og er nå på jakt etter en arbeidsplass som ikke har en altfor heftig turnus. Jeg har lenge lett etter dagjobb, men de vokser ikke på trær for helsepersonell, og har vel egentlig gitt opp. Jeg har søkt på en del jobber som har dag og aftenvakter, hvor det er arbeid enten hver 3 eller 4 helg. Jeg har ikke problemer med senvakter, men spørsmålet er når man slutter om kveldene. I mine tidligere jobber gikk senvaktene til kl 22 eller 22:30, noe jeg synes er for sent. Jeg har nå søkt jobb både på sykehus og i bofellesskap, uten å vite hvordan vaktene er lagt opp. Dere som jobber turnus innen helse, hvordan er vaktene deres lagt opp? Anonymkode: ad2ae...46a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Det varierer veldig fra sted til sted! Anonymkode: 85f5b...b35 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det varierer veldig fra sted til sted! Anonymkode: 85f5b...b35 Enig, jeg har jobbet på 3 forskjellige sykehus og alle hadde ulike tidspunkt, også innad mellom avdelingene. Her jeg er nå er kveldsvakten ferdig kl 22:30, og jeg jobber svært ofte aften-dag. Anonymkode: 4bac8...e04
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #4 Skrevet 6. september 2019 Ok, takker for svar :-) Jeg vet ikke om man har mulighet til å komme med turnusønsker på sykehus, eller om man bare får en? Jeg har søkt jobb ved et stort sykehus, men innenfor psyk. avd. Anonymkode: ad2ae...46a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 Jeg jobber i bolig og går medleverturnus. Det vil si at jeg går noen døgn på og har en uke fri mellom hver vakt. Har tre vakter fordelt på fire uker, totalt 192 timer. For min del synes jeg en slik ordning er helt suveren. Har selv gått fra dagtidjobb (fleksitid) til denne ordningen. Anonymkode: b42e7...82d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 TS her. Jeg kan nevne at i løpet av de 10 årene har jeg jobbet både todelt, langvakter og medleverturnus. Personlig foretrekker jeg dagjobb, men merker at jeg blir sliten av det og. Medlever var så som så, største problemet var ekstrem mangel på søvn. Ikke har jeg mann, barn eller hund så for meg blir det fort kjedelig å gå hjemme lenge. Langvakter er jeg litt todelt om. Og ordinær turnus med dag/kveld fungerer greit, men kun dersom jeg er ferdig i rimelig tid, f.eks kl 21. Noe jeg tror de færreste stedene praktiserer😣 Anonymkode: ad2ae...46a
Sliten&kjørt52 Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 (endret) Kan variere innen samme turnusplan \ stilling og, -for overlapp innen f.eks. akutt-funksjoner. Har vært borti ukedag delt på 3 skift, helg 48 timer ett sted. Start 0700 \ 0800, dagvakter -kveldsvakt, med kveldsvakt + sovende nattevakt halvparten av ¨kveldsvakter¨ ett sted. Flere kombinasjoner og... a. Endret 6. september 2019 av Sliten&kjørt52
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #8 Skrevet 6. september 2019 Jeg har inntrykk av at det er vanligst å slutte mellom 22 og 22.30, de aller fleste steder. Sykehus har stort sett en tyngre turnus. De begynner ofte tidligere og jobber senere enn kommunen. De går stort sett også tredelt. Jeg har aldri hørt om noen som slutter kl 21 på de fleste kveldsvakter. Anonymkode: a572b...bf4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #9 Skrevet 6. september 2019 Hvis du er sykepleier kan du med videreutdanning få dagjobb, hos oss får alle som kun vil jobbe dag muligheten. For øvrig har mine senvakter alle steder jeg har jobbet i sykehusverden sluttet kl 22, mens det var kl 23 da jeg jobbet i kommmunen. Anonymkode: a6052...a5a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #10 Skrevet 6. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at det er vanligst å slutte mellom 22 og 22.30, de aller fleste steder. Sykehus har stort sett en tyngre turnus. De begynner ofte tidligere og jobber senere enn kommunen. De går stort sett også tredelt. Jeg har aldri hørt om noen som slutter kl 21 på de fleste kveldsvakter. Anonymkode: a572b...bf4 Har heller aldri hørt om det. Enig i at 22:00-22:30 virker vanligst, men jeg har vært borte i 23:00 også. Det var skikkelig pyton... Grusom vakt, 18:00-23:00. Lite betalt siden det var så få timer, utrolig slitsomt å være på jobb 07:30 neste morgen... Anonymkode: 75156...8ad
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #11 Skrevet 6. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i bolig og går medleverturnus. Det vil si at jeg går noen døgn på og har en uke fri mellom hver vakt. Har tre vakter fordelt på fire uker, totalt 192 timer. For min del synes jeg en slik ordning er helt suveren. Har selv gått fra dagtidjobb (fleksitid) til denne ordningen. Anonymkode: b42e7...82d Hvordan fungerer det i praksis? Anonymkode: 0cb50...0cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå