AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Ja, kunne du bodd i ett av de baltiske landene?..... Hvorfor/hvorfor ikke? Det er kanskje ikke like høy lønn som i Norge, men ellers synes jeg kulturene virker ikke så ulik her. Anonymkode: 37be4...19f
annebanane Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Kunne fint ha gjort det for en periode om en attraktiv jobb tok meg dit.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 2 minutter siden, Moonwalker skrev: Kunne fint ha gjort det for en periode om en attraktiv jobb tok meg dit. Nei, var ikke snakk om en kort periode , men okay 😊 hvilket land tenker du at du kunne bodd i forbindelse med jobb? Anonymkode: 37be4...19f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #4 Skrevet 6. september 2019 Jeg kunne bodd i Litauen. Har bare vært kort i Latvia og Estland, men bodd en mnd i Litauen. Studerte på universitetet i Vilnius den måneden, og møtte utrolig mange oppegående og hyggelige mennesker. Vilnius by var fin å være student i. Og vi dro rundt i landet i helgene og så mye av landet. Estland var veldig "sterilt" og vanskelig å få noe spesielt inntrykk av for meg, og Latvia var mer sjusket og vi opplevde dårlig standard på hotell og mat, og svindelforsøk. Men detvarr sikkert temmelig tilfeldig Anonymkode: 9fe6c...5ad
annebanane Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, var ikke snakk om en kort periode , men okay 😊 hvilket land tenker du at du kunne bodd i forbindelse med jobb? Anonymkode: 37be4...19f En periode for meg kan være alt fra en måned til 2-3 år. Kunne fint bodd i alle hvert av de 3 landene Er ganske mange land jeg kunne tenkt meg å bo i en stund, men det må være en god jobbmulighet der for at jeg flytter meg.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 Forutsatt at jeg tjente godt med penger slik at jeg hadde tilnærmet norsk levestandard og muligheter mtp. bolig, klær, reise osv. Men det måtte nok vært pga en utrolig spennende jobb eller den store kjærligheten. Anonymkode: 6e4e5...746
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 Basert på erfaringen jeg har nå, et absolutt nei! Jeg har vært mye i Latvia i jobbsammengen, og arbeidskulturen der er i mine øyne nærmest forkastelig. Men for all del, det kan jo hende at dette kun gjelder de bedriftene jeg har kjennskap til. Anonymkode: 15dd6...07f 1
SPOCA Skrevet 7. september 2019 #8 Skrevet 7. september 2019 Nei. Jeg verdsetter det velferdssystemet og de rettighetene vi har i arbeidslivet altfor mye til å kunne tenke meg å flytte til et avde baltiske landene. 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #9 Skrevet 7. september 2019 Nei. Jeg er homofil og det er for mye negative holdninger til homofile til at jeg ønsker å bo der. Anonymkode: e8867...cf8 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #10 Skrevet 7. september 2019 Ja, de er mer konservative og har ikke den negative innvandringen på samme nivå som vi har. Anonymkode: a5e9a...025
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #11 Skrevet 7. september 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, de er mer konservative og har ikke den negative innvandringen på samme nivå som vi har. Anonymkode: a5e9a...025 Kan du gi noen ekspempler? Anonymkode: 9a6e3...0a1
Gjest Familytree Skrevet 7. september 2019 #12 Skrevet 7. september 2019 Absolutt ja, det er nye opplevelser og kulturer som beriker sinnet. Lønnen i et annet land er relevant for lønnen til innbyggerne.
Gjest Familytree Skrevet 7. september 2019 #13 Skrevet 7. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, de er mer konservative og har ikke den negative innvandringen på samme nivå som vi har. Anonymkode: a5e9a...025 Hvorfor er det greit for deg?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #14 Skrevet 7. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du gi noen ekspempler? Anonymkode: 9a6e3...0a1 Mer fokus på kjernefamilien og giftemål, feks. 1 minutt siden, Augustotejerina skrev: Hvorfor er det greit for deg? Fordi jeg er imot innvandring og jeg er konservativ. Anonymkode: a5e9a...025
Gjest Familytree Skrevet 7. september 2019 #15 Skrevet 7. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg er imot innvandring og jeg er konservativ. Vi er alle innvandringsprodukter, vennen min😊
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #16 Skrevet 7. september 2019 1 minutt siden, Augustotejerina skrev: Vi er alle innvandringsprodukter, vennen min😊 Oi, for et dårlig forsøk på en hersketeknikk. Har du noen flere å komme med eller? Det er forskjell på innvandring skjønner du, lille venn. Noen innvandrergrupper er helt ok å ha i landet, andre er ikke. (Og ja, jeg er like barnslig tilbake. Hersketeknikker er så teit!) Anonymkode: a5e9a...025 4
Gjest Familytree Skrevet 7. september 2019 #17 Skrevet 7. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, for et dårlig forsøk på en hersketeknikk. Har du noen flere å komme med eller? Det er forskjell på innvandring skjønner du, lille venn. Noen innvandrergrupper er helt ok å ha i landet, andre er ikke. (Og ja, jeg er like barnslig tilbake. Hersketeknikker er så teit!) Anonymkode: a5e9a...025 Jeg forstår deg. Jeg har ingenting mot deg personlig eller vil overbevise deg. Jeg ville bare avklare det, særegen venn😊
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #18 Skrevet 7. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mer fokus på kjernefamilien og giftemål, feks. Fordi jeg er imot innvandring og jeg er konservativ. Anonymkode: a5e9a...025 Jeg er fra Litauen, så jeg må bare le. Det var kanksje slik for 20 år siden da man på død og liv måtte gifte seg hvis dama ble gravid, og kvinner holdt ut i dårlige ekteskap lengre. Er du klar over hvor mange i Litauen (og helt sikkert i Latvia og Estland) skiller seg? Halvparten av slektningene mine er skilt, mange skilte seg i ganske ung alder med små barn involvert. Noen av dem er gift på nytt og fått "nye" barn. I tillegg blir 33% av barn født utenfor eksteskap. Latvia og Estland er protestantiske land, så de tallene er sikekrt enda høyere Anonymkode: 9a6e3...0a1 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #19 Skrevet 7. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er fra Litauen, så jeg må bare le. Det var kanksje slik for 20 år siden da man på død og liv måtte gifte seg hvis dama ble gravid, og kvinner holdt ut i dårlige ekteskap lengre. Er du klar over hvor mange i Litauen (og helt sikkert i Latvia og Estland) skiller seg? Halvparten av slektningene mine er skilt, mange skilte seg i ganske ung alder med små barn involvert. Noen av dem er gift på nytt og fått "nye" barn. I tillegg blir 33% av barn født utenfor eksteskap. Latvia og Estland er protestantiske land, så de tallene er sikekrt enda høyere Anonymkode: 9a6e3...0a1 Latvia har flere ortodokse og katolske enn proestantiske, og Estland har knapt noen religiøse i det hele tatt. Det er altså samfunn som først og fremst er sekulære. Har vært i Riga midtvinters, og fikk frostskader. Så det frister ikke så veldig å bo der nei. Dessuten er det for flatt til at jeg kan trives helt, men sånn er det vel når man er vokst opp med fjell og Atlanterhav. Anonymkode: 873a9...75a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #20 Skrevet 7. september 2019 Kunne bod i Kroatia. Anonymkode: 94a1f...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå