Gå til innhold

Motorsag kl 20 1. pinsedag

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline
For meg personlig er det faktisk helt greit om noen jobber på helligdager -MEN jeg gjør det ikke selv. Dette fordi jeg har RESPEKT for slike dager' date=' for jeg vet at det betyr mye for mange. Det er viktig å tenke over at selv om det ikke betyr noe for deg, så betyr det kanskje noe for gamle nabotante Magda at man holder helligdagen - ja nettopp - hellig.[/quote']

Skulle ønske flere tenkte som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg personlig er det faktisk helt greit om noen jobber på helligdager -MEN jeg gjør det ikke selv. Dette fordi jeg har RESPEKT for slike dager' date=' for jeg vet at det betyr mye for mange. Det er viktig å tenke over at selv om det ikke betyr noe for deg, så betyr det kanskje noe for gamle nabotante Magda at man holder helligdagen - ja nettopp - hellig.[/quote']

:klappe:

Nettopp det jeg ville forsøke å si. Selv om det ikke plager en selv kan man ha respekt for at en helligdag er, nettopp hellig for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville ikke satt særlig pris på det, og i alle fall ikke gjort det selv.

Men at folk henger opp klesvask e.l. plager meg ikke, det er støyen jeg synes folk kan spare til andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det med å henge opp en klesvask på en helligdag, synes ikke jeg heller er så galt, men når klesvasken henger like ved siden av det norske flagget på 17. mai da reagerer jeg negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ii Fiona

Nå heter jeg ikke Magda... eller er gammel.. men når jeg har fri synes jeg det er greit å slippe unødig bråk. Motorsag er faktisk ganske støyende, og til klokka 8 1. pinsedag er helt på trynet.

Naboen renoverte hele huset sitt i juli i fjor. Holdt på å bli fullstendig sprø, det var bråk, spikring, sliping, saging og alt som hører med, fra halv 7-7 til langt utover kvelden. Glem grilling ute, sole seg, eller bare sitte og prate - hele ferien, for den som er nødt til å ta ferie da, og ikke vil eller kan reise bort, fullstendig spolert.

Synes mange er noen egoistiske svin, og hadde de rette instanser brukt like mye ressurser på å holde vanlig orden som de gjør på å eliminere røykere, for eksempel, hadde jeg ikke hatt noe imot det :ler: Neida, det var en aldri så liten overdrivelse - men vanlig fornuft og skikk og bruk tilsier at du ikke er til unødig plage for andre, mener nå jeg. Ville aldri gjort noe støyende en vanig søndag heller. Uten at jeg er religiøs av den grunn...

Hverdagene er vel hektiske nok for de fleste av oss om det ikke skal være turbofart og støy når en liksom skal ha fri også. Mandag til fredag frem til barns leggetid og noen timer midt på dagen på lørdager gir faktisk rikelig anledninger til gressklipping og ymse annet.

Å kalle det "sykelig" å være opptatt av fred og ro er jo direkte latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darcy

Du om det, men kan du ha forståelse for at andre ikke er helt enig? Eller at det faktisk ikke er lov engang?

Jeg har da ikke sagt noe annet, har jeg ? :wink:

Jeg sa at jeg ikke hadde brydd meg om noen hadde startet en motorsag kl 20 1 . pinsedag, jeg sa ikke at jeg hadde gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg sa ikke at du ikke hadde det, bare spurte om du hadde det.

For, mange har tydeligvis ikke det.... (og, mitt spørsmål var altså ment å peke mer på at amnge ikke har det, enn å direkte spørre om du hadde det. Beklager at det ikke gikk klart nok frem da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darcy
Og jeg sa ikke at du ikke hadde det, bare spurte om du hadde det.

For, mange har tydeligvis ikke det.... (og, mitt spørsmål var altså ment å peke mer på at amnge ikke har det, enn å direkte spørre om du hadde det. Beklager at det ikke gikk klart nok frem da)

OK, siden du skrev i "du-form" direkte til meg så regnet jeg med du var ute etter min personlige mening om jeg var av typen som kunne funnet på det samme, ut ifra tonen jeg syns å kunne oppfatte i innlegget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på landet jeg, og mine naboer har ikke noe som heter helligdag de.

Men i boligfelt synes jeg det er unødvendig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nabolaget hos oss jobber alle i hagen på slike dager. Vi drar frem gressklipperen på søndager, for alle andre dager er fulle når vi har 1,2,3 barn og begge foreldre jobber, samtidig som vi har rekkehus/eneboliger rund baut. Det er ikke noe som heter fridager, og ingen av oss holder helligdagene hellige (da snakker jeg om mine nærmest kringliggende naboer som evt. ville blitt forstyrret av vårt bråk).

Men siden alle har småbarn, holder vi det stille etter leggetid (fra ca 19-20), da tusler motorsager (GUD så deilig det er å få ned trær!!!), kantklippere, gressklippere og annet motorverktøy inn i utebodene, og vi tar frem hekksaks, rosesaks, kaffekopper og fleecejakker.

Er ikke så opptatt av å holde helligdagen hellig som jeg er av å ta hensyn til sine naboer. Hadde noen av mine naboer ytret misnøye, ville vi lagt om praksis, men så lenge alle gjør som oss ser jeg ingen grunn til å endre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på søndager og helligdager, mener jeg. Ang. helligdager; bare jeg tenker på å dra i gang gressklipper eller motorsag på en helligdag, så "hører" jeg min gamle, avdøde bestemor klart og tydelig! Sånt gjør man ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at 90 prosent av de som mener man skal la være å jobbe i pinsen ikke vet hvorfro vi har pinse engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...