Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #1 Del Skrevet 15. mai 2005 Synes du det er greit i et tettbebygd strøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 15. mai 2005 #2 Del Skrevet 15. mai 2005 Det er ikke lov med støy og forstyrrelser noen steder i landet i pinsen. Hørte det på radioen i dag! Jeg hadde ikke syntes noe særlig om det, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 15. mai 2005 #3 Del Skrevet 15. mai 2005 Klokken 20 er kanskje litt sent, men midt på dagen hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Skjønner godt at folk gjør hagearbeid når de først har fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #4 Del Skrevet 15. mai 2005 Takk, da er det ikke bare vi som er sære. Jeg vet at det ikke er lov, men folk bruker jo ofte muligheten til hagearbeid når de nå har fri, vi også. Men det er forskjell på å klippe litt busker og å stå og kviste ei svær gran kl 20! Vi spurte hvor lenge de skulle holde på og da ga de seg, selv om de mumlet noe om flere trær som skulle felles. De får la være å feste hardt i kveld, så kan de ta det på dagen i morra. Midt på dagen i dag hadde vi sannsynligvis ikke hørt det, og ikke brydd oss. Gressklippern kl 1030 syntes jeg kanskje var noe tidlig, men greit nok siden det er en monoton lyd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 15. mai 2005 #5 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg hadde gitt en god faen i om naboen hadde kvista ei gran med motorsag. Nå betyr ikke denne helligdagen noe for meg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 15. mai 2005 #6 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg hadde ikke likt at noen holdt på med motorsag i dag og ihverfall ikke kl. 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 15. mai 2005 #7 Del Skrevet 15. mai 2005 var kanskje litt i seneste laget det... hadde det vært midt på dagen hadde jeg ikke brydd meg.. heligdagsfred har ikke store betydningen for meg.... skjønner godt at folk må ta disse fridagene til hjelp for å få gjort alt de skal... (er jo bedre at noen bråker midt på dagen en søndag, enn på kvelden en hverdag er det ikke?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 15. mai 2005 #8 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvorfor kan vi ikke ta litt hensyn på slike hellidager. Alle har nok av helger og ettermiddager ellers hvor de kan bruke motorsagen sin. Det går an å ta litt hensyn, synes jeg. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2005 #9 Del Skrevet 16. mai 2005 Poenget er vel ikke at det er en helligdag men en fridag da folk har lyst på litt ro og fred fra hverdagen. Jobbing midt på dagen er helt ok, men for tidlig eller seint på en fridag gjør endel folk uggne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 16. mai 2005 #10 Del Skrevet 16. mai 2005 Sitat Jeg hadde gitt en god faen i om naboen hadde kvista ei gran med motorsag. Nå betyr ikke denne helligdagen noe for meg heller. Det handler vel like mye om respekt for andre ......... ikke om meg sjøl og mine meninger hele tiden !!!!! Dette er blant de tingene jeg faktisk reagerer på i dagens samfunn............ egoisme - og mangel på respekt for andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 16. mai 2005 #11 Del Skrevet 16. mai 2005 Usikker skrev: Det handler vel like mye om respekt for andre ......... ikke om meg sjøl og mine meninger hele tiden !!!!! Dette er blant de tingene jeg faktisk reagerer på i dagens samfunn............ egoisme - og mangel på respekt for andre! Jeg er så enig med deg Usikker. Det går jammen an å ta hensyn og vise litt respekt for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 16. mai 2005 #12 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har en plen som absolutt burde hatt seg en klipp, og jeg funderte veldig på om det kunne skje i går. (da på ettermiddagen. Ikke formiddag/kveld!!), men gjorde det ikke. Syns det er greit med noen sånne dager da det kan være rolig og fredelig i nabolaget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 16. mai 2005 #13 Del Skrevet 16. mai 2005 Hva med pensjonister som har fri hele ukes som absolutt skal klippe plenen på søndag??? Hver eneste jæ*** søndag :evil: Det var samme regla i hele fjor sommer og det ser ut som om det skal bli det samme i år også... Når man endelig har fri og lyst til å slappe av på terrassen i sola er det ikke noe særlig å bli forstyrra av den samme irriterende lyden hver eneste gang. Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 16. mai 2005 #14 Del Skrevet 16. mai 2005 Forstår ikke problemet, jeg. Men så er jeg ikke sykelig opptatt av denne "freden og roen" heller, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 16. mai 2005 #15 Del Skrevet 16. mai 2005 Sitat Det er ikke lov med støy og forstyrrelser noen steder i landet i pinsen. Hørte det på radioen i dag! Jeg hadde ikke syntes noe særlig om det, nei. Da burde noen ta seg en snakk med kommunen i Oslo, de har holdt på ute her i snart 3 timer og det bråker noe &%/()=?. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. mai 2005 #16 Del Skrevet 16. mai 2005 Det erikke en FRIdag , det en HELLIGdag, og vi har en helligdagslov som faktisk tilsier at det ikke er lov å bråke unødvendig på slike dager. Som de f.eks skrev om her http://www.bt.no/lokalt/bergen/article368060 At NOEN anser dette som "en fridag" de kan benytte til å arbeide hjemme er så, men det ER en helligdag, ikke en vanlig fridag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #17 Del Skrevet 17. mai 2005 Dessverre så er det blitt sånn at man ikke respektere at det er helligdag lenger. At noen står med ei motorsag, det syns jeg er uhørt. 1. og 2. juledag, påskedagene og pinse er helligdager som man bør respektere. Likedan 17. mai. Snekkring, motorsag, gressklipper er uhørt. Å lufte sengetøy eller hive ut alle teppene 1. juledag er ikke nødvendig? Vi har alle forskjellige verdier, holdninger og livssyn. Men hvordan blir samfunnet vårt om vi ikke opprettholder respekten for helligdager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darcy Skrevet 17. mai 2005 #18 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg hadde ikke brydd meg om noen startet en motorsag kl 20 om kvelden 1. pinsedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. mai 2005 #19 Del Skrevet 17. mai 2005 Sitat Jeg hadde ikke brydd meg om noen startet en motorsag kl 20 om kvelden 1. pinsedag. Du om det, men kan du ha forståelse for at andre ikke er helt enig? Eller at det faktisk ikke er lov engang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 17. mai 2005 #20 Del Skrevet 17. mai 2005 For meg personlig er det faktisk helt greit om noen jobber på helligdager -MEN jeg gjør det ikke selv. Dette fordi jeg har RESPEKT for slike dager, for jeg vet at det betyr mye for mange. Det er viktig å tenke over at selv om det ikke betyr noe for deg, så betyr det kanskje noe for gamle nabotante Magda at man holder helligdagen - ja nettopp - hellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå