Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har studert PPU samt masse unyttige fag fra universitetet, i kategorien sosiologi/antropologi. Nå har jeg veldig lyst til å bli matte- eller norsklærer på barneskolen, i 5-7 klasse. Er det nok at jeg tar 30 studiepoeng innen faget jeg velger? Vil jeg da kunne få fast jobb på en barneskole, eller har jeg ikke en sjanse med mindre jeg er allmennlærer eller har flere fag? Er takknemlig for svar da jeg ikke ønsker å bruke tid på dette hvis jeg ikke får jobb. Det er ikke aktuelt å bruke mer tid på studier. Da satser jeg heller på en annen bransje. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha flere undervisningsfag. Du vil ikke få jobb med kun ett fag.

Anonymkode: 64769...c3e

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha flere undervisningsfag. Du vil ikke få jobb med kun ett fag.

Anonymkode: 64769...c3e

Enig i dette. 

Jeg er lærerstudent på barnetrinnet, og når jeg er ferdig har jeg 4 undervisningsfag. 2 undervisningsfag med 30 studiepoeng, 1 med 60 studiepoeng og master i ett. Med mindre du søker jobb på en veldig stor skole vil du slite med å få jobb med bare ett undervisningsfag. 

Anonymkode: 0ead3...994

Skrevet

30 holder i barneskolen. Ville tatt norsk, engelsk og matte.

Anonymkode: 8b97a...eec

Skrevet
14 timer siden, Lykkelia skrev:

Hei! Jeg har studert PPU samt masse unyttige fag fra universitetet, i kategorien sosiologi/antropologi. Nå har jeg veldig lyst til å bli matte- eller norsklærer på barneskolen, i 5-7 klasse. Er det nok at jeg tar 30 studiepoeng innen faget jeg velger? Vil jeg da kunne få fast jobb på en barneskole, eller har jeg ikke en sjanse med mindre jeg er allmennlærer eller har flere fag? Er takknemlig for svar da jeg ikke ønsker å bruke tid på dette hvis jeg ikke får jobb. Det er ikke aktuelt å bruke mer tid på studier. Da satser jeg heller på en annen bransje. 

Hvorfor ikke samfunnsfag og programfag sosiologi på VGs? Med sosialantropologi, om du tar noen flere studiepoeng i den retningen, kan du sikkert undervise i geografi også...

Anonymkode: ad2e0...b74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...