Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mormoren til min kjæreste er 80+ og bruker gåstol og sitter mye hjemme alene. Hun bor 1 times tid unna, så vi ser henne ikke så ofte som vi gjerne skulle ha gjort. Jeg tror hun er mye ensom, og jeg skulle så gjerne kjøpt en gave til henne som kan være en hobby. Hun sa hun alltid gledet seg til å bli eldre så hun kunne strikke, men høyre-hånda hennes og fingrene fungerer ikke helt som hun skulle ønske så hun sliter med finmotorikken. Jeg lurer på da om dere kanskje har noen eksempler på hva hun kan gjøre når hun er alene, så hun ikke bare leser og sitter foran tv-en hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer hun puslespill, paint by numbers, fargeleging for voksne, scapbooking, lage kort / julekort, akvarellmaling osv osv

Har hun smart-tv? Masse kjekt på youtube, masse morsomme kattevideoer / hundevideoer / morsomme ting barn sier
TED om hun kan engelsk, talkshows, reiseprogrammer, masse kjekt for alle! 

Anonymkode: ddfab...e71

• Liker 1
Skrevet

Klarer hun å skrive, kan dere kjøpe bøker som hun kan skrive i om livet sitt. Det fins flere forskjellige utfyllingsbøker «Til mitt barnebarn» o.l. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Muskath skrev:

Klarer hun å skrive, kan dere kjøpe bøker som hun kan skrive i om livet sitt. Det fins flere forskjellige utfyllingsbøker «Til mitt barnebarn» o.l. 

Å veldig fint eksempel. Litt usikker ettersom det er fingrene i høyre hånd hun sliter med ..

Skrevet

Jeg anbefaler kryssord. Det er hjernetrim. Hvis man er uøvet, må man begynne med enkle kryssord og avansere etterhvert som kunnskapene øker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte å foreslå sying, men det blir kanskje ikke så enkelt..? Det finnes også strikkemaskiner, men de kjenner jeg ikke så godt til. Spør henne litt, siden hun tydeligvis liker håndarbeid.

Finnes det noe seniorlag der hun bor? Om hun er sosial kan det kanskje være noe der? 

Anonymkode: 6f74b...7fa

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte å foreslå sying, men det blir kanskje ikke så enkelt..? Det finnes også strikkemaskiner, men de kjenner jeg ikke så godt til. Spør henne litt, siden hun tydeligvis liker håndarbeid.

Finnes det noe seniorlag der hun bor? Om hun er sosial kan det kanskje være noe der? 

Anonymkode: 6f74b...7fa

Strikkemaskin skal jeg sjekke opp! Nei ikke veldig mye sosial som jeg har forstått.. Hun bor i 5 etasje i en leiligheten uten heis! Og hun bruker gåstol, så hun går aldri til butikken ellerno alene en gang .. :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...