AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Hypotetisk sett: En bruker blir utestengt, oppretter en blogg og 20-60 andre brukere linker til denne bloggen som er såååå bra i alle øvrige innlegg og tråder denne brukeren var aktiv i før utestengelse. I mellomtiden reagerer brukere på enkelte utsagn i disse trådene, men på et øyeblikk så har denne " fanskaren" som tilfeldigvis består av 20-60 personer likt innlegget til denne brukeren og vært pålogget samtidig. Faktisk til samme tid hver gang på døgnet. Så hvordan er det mulig? Disse brukerne har merkelig nok fulgt de samme trådene hele veien gjennom flere år, men ulike brukernavn, men også med gjenkjennelige. Sannsynligheten for at det er mulig er vel heller liten. Men når interessen for de samme typiske trådene er den samme for alle, så er det ganske spesielt. Anonymkode: 60faf...cf5 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 Det er absolutt mulig. Det dumme er at det kan være vanskelig å få stanset slik aktivitet; til og med politiet strever med det, så hva kan vel KG gjøre? Anonymkode: 772fd...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er absolutt mulig. Det dumme er at det kan være vanskelig å få stanset slik aktivitet; til og med politiet strever med det, så hva kan vel KG gjøre? Anonymkode: 772fd...dfc Vil det ai at sikkerheten til KG ikke er optimal? Anonymkode: 60faf...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #4 Skrevet 6. september 2019 😂 Konspirasjonen sin det! 😂 Anonymkode: f499b...a6c 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 Konspirasjonen sin det! 😂 Anonymkode: f499b...a6c Eller naiv kanskje? 😜 Utenkelig, ja. Umulig, neppe. Anonymkode: 60faf...cf5 1
pøbelsara Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 Åh, så spennende! Kan man gjøre slik? Er det utbredt? Hva er hensikten i så fall? Her må jeg følge med! 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 Hvorfor skulle noen gidde å stresse med å skape 👍 på kvinneguiden? Anonymkode: 7b661...d05 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #8 Skrevet 6. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle noen gidde å stresse med å skape 👍 på kvinneguiden? Anonymkode: 7b661...d05 Fordi folk her inne er tydeligvis truende til litt av hvert tydeligvis. Hvordan kan det ellers være tilfelle at 40 stk trykker liker på noen få sekunder i ett av mange tusen innlegg? Og til samme tid som et innlegg blir posta? Anonymkode: 60faf...cf5 3
Kollontaj Skrevet 6. september 2019 #9 Skrevet 6. september 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi folk her inne er tydeligvis truende til litt av hvert tydeligvis. Hvordan kan det ellers være tilfelle at 40 stk trykker liker på noen få sekunder i ett av mange tusen innlegg? Og til samme tid som et innlegg blir posta? Anonymkode: 60faf...cf5 Muligens pga det er 40 stk i tråden i løpet av få minutter? Kan det være så enkelt, tro? Endret 6. september 2019 av Kollontaj 12
Rev. Revenge Skrevet 6. september 2019 #10 Skrevet 6. september 2019 (endret) Nomen mihi Legio est, quia multi sumus, kanskje? (Mitt navn er Legion, for vi er mange. Markus 5:9-12) Endret 6. september 2019 av Revenge o'Cavatina Kilde 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #11 Skrevet 6. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi folk her inne er tydeligvis truende til litt av hvert tydeligvis. Hvordan kan det ellers være tilfelle at 40 stk trykker liker på noen få sekunder i ett av mange tusen innlegg? Og til samme tid som et innlegg blir posta? Anonymkode: 60faf...cf5 Men hvorfor? Jeg liker litt å få 👍👍 på det jeg skriver. Ikke vet jeg hvem de er, ikke vet de hvem jeg er. Ingen får ære og berømmelse, og tjener penger på dette. Jeg liker det, for da tenker jeg at jeg har uttrykt meg bra. Om det var meg selv som hadde «likt» mine egne innlegg hadde det ikke vært noe gøy. Det finnes helt sikkert gale folk som gjør både det ene og det andre, men det kan umulig være et utbredt problem. Det kan jo være det har et poeng, at det er noe jeg ikke forstår. Anonymkode: 7b661...d05 4
Aricia Skrevet 6. september 2019 #12 Skrevet 6. september 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hypotetisk sett: En bruker blir utestengt, oppretter en blogg og 20-60 andre brukere linker til denne bloggen som er såååå bra i alle øvrige innlegg og tråder denne brukeren var aktiv i før utestengelse. I mellomtiden reagerer brukere på enkelte utsagn i disse trådene, men på et øyeblikk så har denne " fanskaren" som tilfeldigvis består av 20-60 personer likt innlegget til denne brukeren og vært pålogget samtidig. Faktisk til samme tid hver gang på døgnet. Så hvordan er det mulig? Disse brukerne har merkelig nok fulgt de samme trådene hele veien gjennom flere år, men ulike brukernavn, men også med gjenkjennelige. Sannsynligheten for at det er mulig er vel heller liten. Men når interessen for de samme typiske trådene er den samme for alle, så er det ganske spesielt. Anonymkode: 60faf...cf5 Dette var veldig presist til å være "hypotetisk", vil jeg si. Men altså: Hvis du mener at samme person står bak mange brukere som poster i samme tråd, så er det i strid med reglene, og du må rapportere og få samtlige brukere utestengt. Dersom man poster innlegg med flere brukere i samme tråd, selv uten å diskutere med seg selv, vil dette bli slått hardt ned på. 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #13 Skrevet 6. september 2019 3 minutter siden, Aricia skrev: Dette var veldig presist til å være "hypotetisk", vil jeg si. Men altså: Hvis du mener at samme person står bak mange brukere som poster i samme tråd, så er det i strid med reglene, og du må rapportere og få samtlige brukere utestengt. Dersom man poster innlegg med flere brukere i samme tråd, selv uten å diskutere med seg selv, vil dette bli slått hardt ned på. Sånn helt hypotetisk sett kan det jo være at dette er blitt gjort, svaret var ikke helt slik man trodde/håpet, men man vil ikke godta det, da man har bestemt seg for at det er slik som beskrevet i HI! Bare sånn helt hypotetisk altså! Anonymkode: a5723...d39 2
Aricia Skrevet 6. september 2019 #14 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn helt hypotetisk sett kan det jo være at dette er blitt gjort, svaret var ikke helt slik man trodde/håpet, men man vil ikke godta det, da man har bestemt seg for at det er slik som beskrevet i HI! Bare sånn helt hypotetisk altså! Anonymkode: a5723...d39 Hæ? 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #15 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, Aricia skrev: Hæ? Det kan jo være at TS har gjort det du anbefaler, altså rapportert, men så var ikke utfallet helt som man trodde, evt ikke vil godta! Sånn helt hypotetisk😉 Anonymkode: a5723...d39 2
Gjest theTitanic Skrevet 6. september 2019 #16 Skrevet 6. september 2019 Spiller det virkelig noen rolle? Er det virkelig noen som vil legge ned så mye tid å tanker i å lage en kg tråd? Og hvem bryr seg?
Aricia Skrevet 6. september 2019 #17 Skrevet 6. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være at TS har gjort det du anbefaler, altså rapportert, men så var ikke utfallet helt som man trodde, evt ikke vil godta! Sånn helt hypotetisk😉 Anonymkode: a5723...d39 Jeg blir litt forvirret - er du TS? (Jeg ser at AB-koden er en annen, men hvordan kan du ellers i svaret ditt gjøre rede for hva TS har gjort/tenkt?). 5
Aricia Skrevet 6. september 2019 #18 Skrevet 6. september 2019 Jeg tror du bør revurdere dine kriterier for bevisførsel, TS. 9
Hedersbrukeren Skrevet 6. september 2019 #19 Skrevet 6. september 2019 Dette er et potensielt kjempeproblem!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #20 Skrevet 6. september 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Vil det ai at sikkerheten til KG ikke er optimal? Anonymkode: 60faf...cf5 Hvis et menneske kan logge seg på en konto kan en bot det også. Det er ikke et sikkerhetsproblem. Anonymkode: 42aa4...253
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå