Gå til innhold

Kan folk "jukse" ved hjelp av liker- BOT på KG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hypotetisk sett:

En bruker blir utestengt, oppretter en blogg og 20-60 andre brukere linker til denne bloggen som er såååå bra i alle øvrige innlegg og tråder denne brukeren var aktiv i før utestengelse. I mellomtiden reagerer brukere på enkelte utsagn i disse trådene, men på et øyeblikk så har denne " fanskaren" som tilfeldigvis består av 20-60 personer likt innlegget til denne brukeren og vært pålogget samtidig. Faktisk til samme tid hver gang på døgnet. Så hvordan er det mulig? Disse brukerne har merkelig nok fulgt de samme trådene hele veien gjennom flere år, men ulike brukernavn, men også med gjenkjennelige. 

Sannsynligheten for at det er mulig er vel heller liten. Men når interessen for de samme typiske trådene er den samme for alle, så er det ganske spesielt. 

Anonymkode: 60faf...cf5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt mulig. Det dumme er at det kan være vanskelig å få stanset slik aktivitet; til og med politiet strever med det, så hva kan vel KG gjøre?

Anonymkode: 772fd...dfc

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt mulig. Det dumme er at det kan være vanskelig å få stanset slik aktivitet; til og med politiet strever med det, så hva kan vel KG gjøre?

Anonymkode: 772fd...dfc

Vil det ai at sikkerheten til KG ikke er optimal? 

• Liker 1
Skrevet

😂 Konspirasjonen sin det! 😂

Anonymkode: f499b...a6c

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Konspirasjonen sin det! 😂

Anonymkode: f499b...a6c

Eller naiv kanskje? 😜

Utenkelig, ja. Umulig, neppe. 

• Liker 1
Skrevet

Åh, så spennende! Kan man gjøre slik? Er det utbredt? Hva er hensikten i så fall? 

Her må jeg følge med! 

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor skulle noen gidde å stresse med å skape 👍 på kvinneguiden?

Anonymkode: 7b661...d05

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle noen gidde å stresse med å skape 👍 på kvinneguiden?

Fordi folk her inne er tydeligvis truende til litt av hvert tydeligvis.

Hvordan kan det ellers være tilfelle at 40 stk trykker liker på noen få sekunder i ett av mange tusen innlegg? Og til samme tid som et innlegg blir posta?

• Liker 3
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det ellers være tilfelle at 40 stk trykker liker på noen få sekunder i ett av mange tusen innlegg? Og til samme tid som et innlegg blir posta?

Muligens pga det er 40 stk i tråden i løpet av få minutter? Kan det være så enkelt, tro? 

Endret av Kollontaj
  • Liker 12
Skrevet (endret)

Nomen mihi Legio est, quia multi sumus, kanskje?

(Mitt navn er Legion, for vi er mange. Markus 5:9-12)

Endret av Revenge o'Cavatina
Kilde
  • Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor? 

Jeg liker litt å få 👍👍 på det jeg skriver. Ikke vet jeg hvem de er, ikke vet de hvem jeg er. Ingen får ære og berømmelse, og tjener penger på dette. 

Jeg liker det, for da tenker jeg at jeg har uttrykt meg bra. Om det var meg selv som hadde «likt» mine egne innlegg hadde det ikke vært noe gøy. 

Det finnes helt sikkert gale folk som gjør både det ene og det andre, men det kan umulig være et utbredt problem. 

Det kan jo være det har et poeng, at det er noe jeg ikke forstår.

• Liker 4
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hypotetisk sett:

En bruker blir utestengt, oppretter en blogg og 20-60 andre brukere linker til denne bloggen som er såååå bra i alle øvrige innlegg og tråder denne brukeren var aktiv i før utestengelse. I mellomtiden reagerer brukere på enkelte utsagn i disse trådene, men på et øyeblikk så har denne " fanskaren" som tilfeldigvis består av 20-60 personer likt innlegget til denne brukeren og vært pålogget samtidig. Faktisk til samme tid hver gang på døgnet. Så hvordan er det mulig? Disse brukerne har merkelig nok fulgt de samme trådene hele veien gjennom flere år, men ulike brukernavn, men også med gjenkjennelige. 

Sannsynligheten for at det er mulig er vel heller liten. Men når interessen for de samme typiske trådene er den samme for alle, så er det ganske spesielt. 

Dette var veldig presist til å være "hypotetisk", vil jeg si.

:filer: 

Men altså: Hvis du mener at samme person står bak mange brukere som poster i samme tråd, så er det i strid med reglene, og du må rapportere og få samtlige brukere utestengt. Dersom man poster innlegg med flere brukere i samme tråd, selv uten å diskutere med seg selv, vil dette bli slått hardt ned på.

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Aricia skrev:

Dette var veldig presist til å være "hypotetisk", vil jeg si.

:filer: 

Men altså: Hvis du mener at samme person står bak mange brukere som poster i samme tråd, så er det i strid med reglene, og du må rapportere og få samtlige brukere utestengt. Dersom man poster innlegg med flere brukere i samme tråd, selv uten å diskutere med seg selv, vil dette bli slått hardt ned på.

Sånn helt hypotetisk sett kan det jo være at dette er blitt gjort, svaret var ikke helt slik man trodde/håpet, men man vil ikke godta det, da man har bestemt seg for at det er slik som beskrevet i HI!

Bare sånn helt hypotetisk altså! 

Anonymkode: a5723...d39

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn helt hypotetisk sett kan det jo være at dette er blitt gjort, svaret var ikke helt slik man trodde/håpet, men man vil ikke godta det, da man har bestemt seg for at det er slik som beskrevet i HI!

Bare sånn helt hypotetisk altså! 

Hæ? 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Aricia skrev:

Hæ? 

Det kan jo være at TS har gjort det du anbefaler, altså rapportert, men så var ikke utfallet helt som man trodde, evt ikke vil godta! Sånn helt hypotetisk😉

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Spiller det virkelig noen rolle? Er det virkelig noen som vil legge ned så mye tid å tanker i å lage en kg tråd? Og hvem bryr seg? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være at TS har gjort det du anbefaler, altså rapportert, men så var ikke utfallet helt som man trodde, evt ikke vil godta! Sånn helt hypotetisk😉

Jeg blir litt forvirret - er du TS? (Jeg ser at AB-koden er en annen, men hvordan kan du ellers i svaret ditt gjøre rede for hva TS har gjort/tenkt?).

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror du bør revurdere dine kriterier for bevisførsel, TS. 

• Liker 9
Skrevet

Dette er et potensielt kjempeproblem! :)

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Vil det ai at sikkerheten til KG ikke er optimal? 

Hvis et menneske kan logge seg på en konto kan en bot det også. Det er ikke et sikkerhetsproblem.

Anonymkode: 42aa4...253

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...