AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #21 Skrevet 6. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt misvisende tittel. De vet fremdeles ikke om det er virus eller bakterier som forårsaker dette. Selvfølgelig lar jeg hunden løpe i skogen. Hundene trenger mosjon. Så lenge man følger med på oppdateringer og anbefalinger til Mattilsynet, ser jeg ingen problemer med det. For alt man vet kan det være en bakterie som er iboliggende hos oss mennesker også. Men dette! Vi vil ikke folk skal ta med det til Trøndelag! 😡🤭 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3baEa/pakker-kofferten-og-flykter-fra-mystisk-og-doedelig-hundesykdom Anonymkode: d782b...f52 Dersom ALLE de syke hundene kommer fra omtrent samme område, så har de kanskje vært innom samme dyrlege-kontor også? Kanskje det egentlig er ett eller annet kontor som er smitte-kilden? Anonymkode: 3b06e...1d1
Becka Skrevet 6. september 2019 #22 Skrevet 6. september 2019 Jeg bor i sør, og foreløpig lufter jeg hunden min. Men som driver av park så er den stengt, og jeg kommer ikke til å være sosial med hunden min. Jeg vurderer i dag å kjøre et stykke unna for å lufte hun. Jeg føler det er verre å bare gå i nærområde for lufting. Så ja, på en måte er skogen bedre, men ikke der " alle går. " I tillegg, hvis hun går løs så har jeg ikke den samme kontrollen på hva hun evt skulle kunne få i seg. Så tror nok det er lurt å ha de i nærheten så man har kontroll på det.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #23 Skrevet 7. september 2019 På 6.9.2019 den 12.57, AnonymBruker skrev: Går dere ikke tur med hundene i det hele tatt nå? Hvordan dekker dere deres behov for mosjon? Anonymkode: eb295...535 Vi lufter som vanlig, men med kortere bånd enn vanlig, og i skogen går/løper vi nå kun på grusveier hvor det er forholdsvis oversiktlig, stiene får være i fred. Anonymkode: 297b5...7ce
Gjest Skrevet 7. september 2019 #25 Skrevet 7. september 2019 Mine går i bånd hele året da de er superselvstendig og hadde sagt morna om jeg slapp de løs! Men kommer det løse hunder jager jeg de bort. Ikke bare pga sykdommen, men også fordi han ene mine er usikker og jeg vil ikke at han skal få dårlig opplevelse med løse hunder. Heldigvis lager han også et helvettes leven, så de fleste hundeeiere kommer panisk løpende. Vi har også kortet inn båndet siden mattilsynet anbefalte å ikke drikke vann fra bekker.
Wilmus Skrevet 12. september 2019 #26 Skrevet 12. september 2019 Vi går i skogen, men ikke løs nå nei. Vet jo ikke sikkert hva det kommer fra enda, og jeg er litt skeptisk sil at han skal drikke fra vannpytter eller spise ting han finner på bakken.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #27 Skrevet 13. september 2019 Har mine løse i skogen og er ikke spesielt bekymret for det. Jeg hilser ikke på andre hunder for tiden og går ikke i parker og lignende, men skogen slipper jeg dem i. Anonymkode: 480eb...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå