AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Lar dere hundene gå løse i skogen nå som det er virus på gang? Jeg tør ikke. De kan jo møte på andre hunder. Så her er det båndtvang igjen rett etter den ble opphevet for to uker siden. Anonymkode: 06e56...e26
Gjest #Rasshøl Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 (endret) Går ikke i skogen nå om dagen. Her jeg bor er det utvidet båndtvang. Det er båndtvang hele året. Hunden min går ikke løs, men i langline eller flexibånd der det er greit/mulig, til vanlig. Nå som nyoperert går hun i kort bånd. Endret 5. september 2019 av #Rasshøl
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Tør ikke å lufte hunden andre plasser enn i hagen for øyeblikket... Anonymkode: d741f...f80 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 Hørte at de anbefalte at hundeeierne burde gå mest mulig tur i skogen nå. Anonymkode: 06e56...e26 1
EtLiteTroll Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hørte at de anbefalte at hundeeierne burde gå mest mulig tur i skogen nå. Anonymkode: 06e56...e26 Problemet er jo når alle begynner gå i skogen så blir det den nye smitteplassen. Vil jeg tro. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #6 Skrevet 5. september 2019 Jeg møtte på flere løse hunder i skogen idag. Det er i området hvor det nettopp har dødd en hund pga viruset. Jeg fortalte den ene hundeeieren om det, men fikk bare svar at jeg er en hundehater som sprer fake news. Så jeg ønsket han bare en god dag videre og en fin tur i skogen☺️ Anonymkode: 71b71...41d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #7 Skrevet 5. september 2019 Nei, desverre, det tør jeg ikke akkurat nå. Her er vi i hagen, også aktiviserer vi ekstra mye med lek og hjernetrim innendørs. Anonymkode: 83a9e...566 3
Meadow Skrevet 5. september 2019 #8 Skrevet 5. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg møtte på flere løse hunder i skogen idag. Det er i området hvor det nettopp har dødd en hund pga viruset. Jeg fortalte den ene hundeeieren om det, men fikk bare svar at jeg er en hundehater som sprer fake news. Så jeg ønsket han bare en god dag videre og en fin tur i skogen☺️ Anonymkode: 71b71...41d Fake news ja! Herregud, ikke rart viruset får spre seg når disse idiotene holder på sånn! Blir helt matt jeg... 😑 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #9 Skrevet 5. september 2019 Nei, har bare vært korte runder i stramt bånd uten hilsing på andre hunder, og prøvd å passe på at han ikke snuser/spiser på noe i veigrøfter 😔 Ingen ordentlig tur i dag. Har lekt inne isteden. Håper de finner årsaken i morgen. Anonymkode: fc58b...540
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #10 Skrevet 5. september 2019 32 minutter siden, Meadow skrev: Fake news ja! Herregud, ikke rart viruset får spre seg når disse idiotene holder på sånn! Blir helt matt jeg... 😑 Jeg tenker at han sikkert har fått med seg advarselen fra dyrlegen etter at han hadde kommet hjem og likevel ikke endret mening om meg som hundehater fordi jeg varslet😂 Anonymkode: 71b71...41d 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #11 Skrevet 6. september 2019 Går dere ikke tur med hundene i det hele tatt nå? Hvordan dekker dere deres behov for mosjon? Anonymkode: eb295...535
Leo Skrevet 6. september 2019 #12 Skrevet 6. september 2019 Nei. Generelt lite løse hunder i skogen her så ulven er jo godt for noe! 2
Gjest #Rasshøl Skrevet 6. september 2019 #13 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går dere ikke tur med hundene i det hele tatt nå? Hvordan dekker dere deres behov for mosjon? Anonymkode: eb295...535 Jeg lufter min. I bånd.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #14 Skrevet 6. september 2019 Akkurat nå, #Rasshøl skrev: Jeg lufter min. I bånd. Hva gjør du hvis du ser en løshund kommer løpende der du er ? Hysjer du den bort? Anonymkode: eb295...535
Gjest #Rasshøl Skrevet 6. september 2019 #15 Skrevet 6. september 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du hvis du ser en løshund kommer løpende der du er ? Hysjer du den bort? Anonymkode: eb295...535 Det er båndtvang hele året her jeg bor. Det er ikke løse hunder, med mindre en stikker av og det er svært sjeldent. Heldigvis! Endret 6. september 2019 av #Rasshøl
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. september 2019 #16 Skrevet 6. september 2019 Jeg går med hunden min løs i skogen. Men bor i nærheten av en skog hvor det ferdes få dyr og mennesker. Anser det som helt trygt. Tar forbehold ellers, han får ikke hilse på andre osv.. og jeg bytter ikke til noe nytt fôr eller kjøper noe nytt godteri før jeg vet hva som er smittekilden. Forskjellen nå og for et par uker siden, er at jeg tar opp bæsjen hans, selv om det er langt inne i granskauen.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #17 Skrevet 6. september 2019 Jeg lar ikke mine gå løse, men jeg går tur som vanlig med korte bånd så jeg har litt oversikt. Lar de ikke snuse på noe og lar de ikke hilse på andre hunder. Mosjon må de ha... Anonymkode: 40a6d...26a
WhiteSwan Skrevet 6. september 2019 #18 Skrevet 6. september 2019 Nei, jeg tørr ikke. Har heldigvis stor hage som hunden løper rundt på
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #19 Skrevet 6. september 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går dere ikke tur med hundene i det hele tatt nå? Hvordan dekker dere deres behov for mosjon? Anonymkode: eb295...535 Masse aktivisering, og lek og løp i hage. Jeg er heldig å har en hage hunden kan løpe løs i. Selvsagt ikke optimalt, men heller det i noen dager fremover, enn å ta unødvendige sjanser. Jeg bor i en av de rammede områdene. Anonymkode: 83a9e...566
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #20 Skrevet 6. september 2019 Litt misvisende tittel. De vet fremdeles ikke om det er virus eller bakterier som forårsaker dette. Selvfølgelig lar jeg hunden løpe i skogen. Hundene trenger mosjon. Så lenge man følger med på oppdateringer og anbefalinger til Mattilsynet, ser jeg ingen problemer med det. For alt man vet kan det være en bakterie som er iboliggende hos oss mennesker også. Men dette! Vi vil ikke folk skal ta med det til Trøndelag! 😡🤭 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3baEa/pakker-kofferten-og-flykter-fra-mystisk-og-doedelig-hundesykdom Anonymkode: d782b...f52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå