AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Jeg skulle ta en nesespray jeg fikk av legen i dag som skulle hjelpe mot bihulebetennelse. En liten stund etterpå (stod fortsatt oppreist) ble jeg akutt svimmel og det svartnet for øynene, jeg fikk satt meg ned og deretter la jeg meg flat på gulvet. Lå der i noen minutter før jeg kom til hektene igjen. Mens jeg lå der fikk jeg også en voldsom øresus som varte en liten stund og ble skikkelig varm/svett og kvalm. Så meg i speilet etterpå, og jeg så ut som et lik.. Kan dette være en bivirkning til legemiddelet eller kan dette bare være helt tilfeldig? Det står ingenting om det jeg opplevde på listen over bivirkninger da, men jeg vet ikke?😨 Anonymkode: 6f301...0d7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 Føler meg fortsatt ikke helt meg selv, kvalm, varm og litt svimmel enda😳 Anonymkode: 6f301...0d7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Hvilken nesespray? Anonymkode: 09142...822
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 Blodtrykksfall. Eller synkope, som det heter. Sannsynligvis tilfeldig. Da blir man gjerne kvalm og får øresus, som du beskriver. Reiste du deg brått opp? Anonymkode: f8930...8ec
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken nesespray? Anonymkode: 09142...822 Momentasone Sandoz (50mg) - tilsvarer nasonex Anonymkode: 6f301...0d7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #6 Skrevet 5. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blodtrykksfall. Eller synkope, som det heter. Sannsynligvis tilfeldig. Da blir man gjerne kvalm og får øresus, som du beskriver. Reiste du deg brått opp? Anonymkode: f8930...8ec Åja okei, kan være d ja. Nei, jeg stod helt i ro (oppreist) når det skjedde, og jeg reiste meg ikke brått før. Hadde stått der en stund før det skjedde også. Anonymkode: 6f301...0d7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #7 Skrevet 5. september 2019 Her er det faktisk nevnt; "fainting spells" https://www.healthline.com/health/mometasone-nasal-suspension-spray#about Anonymkode: f0c70...a55
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #8 Skrevet 6. september 2019 Det er lite sannsynlig at en nesepray som tilføres i lav konsentrasjon i neseslimhinnen vil medføre systemiske reaksjoner, og særlig ved behandlingsstart. Dette er heller ikke en kjent bivirkning for de mometason-preparater som er lisensiert for bruk i norge. Man kan selvsagt ikke si kategorisk at dette ikke har noen sammenheng, men sannsynligheten for det er liten. Du bør ta dette opp med legen din. Anonymkode: 0681d...e9b 1
Byjenta! Skrevet 8. september 2019 #9 Skrevet 8. september 2019 Innlegg ryddet for diskusjon rundt medisiner. - Byjenta!, mod
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #10 Skrevet 8. september 2019 På 5.9.2019 den 22.35, AnonymBruker skrev: Blodtrykksfall. Eller synkope, som det heter. Sannsynligvis tilfeldig. Da blir man gjerne kvalm og får øresus, som du beskriver. Reiste du deg brått opp? Anonymkode: f8930...8ec Synkope betyr besvimelse, ikke blodtrykksfall. Lavt blodtrykk kalles hypotensjon. Dersom man får blodtrykksfall ved å reise seg raskt opp, heter det ortostatisk hypotensjon. Anonymkode: b54db...20c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå