Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #1 Del Skrevet 15. mai 2005 Hva menes med daglig kaloriforbruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #2 Del Skrevet 15. mai 2005 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 15. mai 2005 #3 Del Skrevet 15. mai 2005 Det antall kalorier kroppen bruker pr dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #4 Del Skrevet 15. mai 2005 Det jeg forbrenner altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 15. mai 2005 #5 Del Skrevet 15. mai 2005 Ja, det du forbrenner på en dag. Du kan se på http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php og legge inn "dine data" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #6 Del Skrevet 15. mai 2005 Var der jeg tittet Bare syntes det ble så mye i forhold til det jeg trodde. Visste ikke at jeg faktisk forbrente så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 15. mai 2005 #7 Del Skrevet 15. mai 2005 Sett så mye som mulig på lav aktivitet og se Så kan du gå inn et eller annet sted der og se hvor mye du forbrenner med så og så lang tid med endel aktiviteter. Sånn en vanlig dag uten trening forbrenner jeg rett under 2000kcal og jeg er 160, 72 kg (jobber meg nedover ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 15. mai 2005 #8 Del Skrevet 15. mai 2005 de tallene der er veldig individuelle.... De som går til polene bruker vel over 6000 pr dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 16. mai 2005 #9 Del Skrevet 16. mai 2005 de tallene der er veldig individuelle.... De som går til polene bruker vel over 6000 pr dag Det er klart de er individuelle. Derfor jeg også skrev at en vanlig dag uten trening på meg selv. Trener jeg 3 timer spinning så er jo kaloriforbruket et helt annet. Men uten trening så har jo to persomer som er like høye, lik vekt og hverdag generelt ganske så likt forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 16. mai 2005 #10 Del Skrevet 16. mai 2005 Nei, det kommer an på deres treningstilstand og stoffskifte bl.a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2005 #11 Del Skrevet 16. mai 2005 Men uten trening så har jo to persomer som er like høye, lik vekt og hverdag generelt ganske så likt forbruk. Så enkelt er det ikke. To personer kan være like høye og ha samme vekt, men allikevel ikke forbrenne like mye. En person med mye muskler, forbrenner mer enn en med mindre, menn forbrenner mer enn kvinner, selv ved samme vekt, pluss at man kan ha ganske ulikt stoffskifte, selv innenfor normalområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 16. mai 2005 #12 Del Skrevet 16. mai 2005 ok. MEn en viss pekepinn får man jo i det minste da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2005 #13 Del Skrevet 16. mai 2005 ok. MEn en viss pekepinn får man jo i det minste da Joda, og så lenge man vet at det er rom for unøyaktigheter, er det jo greit. For eksempel viser kondisjonsapparater på treningssentre stort sett et kaloriforbruk som er noe høyere enn det reelle. Men hvis det får folk til å trene (og UTEN å sluke sjokolade etterpå), er det jo flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 16. mai 2005 #14 Del Skrevet 16. mai 2005 Joda, og så lenge man vet at det er rom for unøyaktigheter, er det jo greit. For eksempel viser kondisjonsapparater på treningssentre stort sett et kaloriforbruk som er noe høyere enn det reelle. Men hvis det får folk til å trene (og UTEN å sluke sjokolade etterpå), er det jo flott. Ja, de virker helt på tur mange ganger da. Hadde det vært så vel at man kunne forbrent så mye ved å trå litt på stepmaskin f.eks så.. Men kanskje mange da tar en sjokolade etterpå fordi de var så flinke og forbrant så mye at de tror de kan spise den med god samvittighet? Alt som får folk til å trene er jo bra da Det er jo utrolig mange som er ute og går med staver nå også. Selv om kjempemange av de bruker de så de ikke får den ekstra effekten, eller bruker de riktig, så er de ihvertfall ute å leer på seg istedet for å sitte i sofaen (å spise...). Og det har jeg inntrykk av er fra foreldregenerasjonen og oppover. Ihvertfall de jeg møter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå