Gå til innhold

Fagkode og kompetansemål for generell studiekompetanse som privatist etter 23/5 regelen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor jeg finner god info om dette? 

Sliter litt med å forstå nøyaktig hvilke kompetansemål det er akkurat for de seks fagene jeg trenger til generell studiekompetanse når jeg tar dem som privatist etter 23/5 regelen. 

Jeg har kun fullført 1 år på VGS og trenger tydeligvis ikke ta matematikk 1 P-Y, men bare 2 P-Y. 

Jeg må vite hva det forventes at jeg skal kunne i hvert fag og nøyaktig hvilke bøker/nettsteder som kan lære meg akkurat de målene. 

Anonymkode: 6693d...e93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å google for eksempel «kompetansemål norsk vg3?»

Alle kompetansemålene ligger på udir.no. Se etter studieforberedende fag. 

Anonymkode: fbb4c...fe0

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du prøvd å google for eksempel «kompetansemål norsk vg3?»

Alle kompetansemålene ligger på udir.no. Se etter studieforberedende fag. 

Anonymkode: fbb4c...fe0

Men er det altså VG3 jeg må satse på? Ingenting som har med VG2 å gjøre? Har jo ikke gått det året heller. Får prøve å google videre 😅 er redd for å begynne å lese på noe som plutselig viser seg å være helt unødvendig. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det altså VG3 jeg må satse på? Ingenting som har med VG2 å gjøre? Har jo ikke gått det året heller. Får prøve å google videre 😅 er redd for å begynne å lese på noe som plutselig viser seg å være helt unødvendig. 

I eksamen i norsk kommer du til å bli spurt om pensum for alle tre år på VGS. Historie går over to år og du må lese pensum for begge årene. Så du må nok se på kompetansemålene for alle tre årene i norsk og de to årene i historie. Mener at resten av fagene som går under 23/5 går over kun ett år. 

Anonymkode: 0fea1...c75

Skrevet

Du må søke på fagkoder... 

hvis du har gått yrkesfag så har du trolig ENG1001 (engelsk vg1 140t), nat1001, samf1001 og 1py. 

Da mangler du norsk (feks 1211,1212,1213 for alle eksamen i faget), nat1003, his1002 eller his1003, samt 2py. 

Bøker

Naturfag - kosmos påbygg (hvis du har nat1001 og kun trenger nat1003)

norsk - videoteket.no

historie - tidslinjer

2py - feks sinus

Evnt. Samfunnsfag -fokus samfunnsfag 

evnt. Engelsk - targets 

Anonymkode: 00316...94b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...