Gå til innhold

Oppbevaring av ringer når de må tas av. (Badet, kjøkken)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå en nydelig forlovelsesring og jeg har fått beskjed om at den helst skal tas av før man går i dusjen, tar på lotion, skal lage mat osv. Har dere praktiske steder dere oppbevarer ringer og andre smykker som kan bli stående på badet og andre strategiske steder? 

Vurderte å ha flere ringbokser liggende rundtomrking, men vet ikke om det er noen bedre løsning? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten ringsamler på badet (badet er midt i leiligheten, så det er aldri langt dit). Det er en liten stand, som jeg bare slipper ringen over når jeg tar den av :) 

Anonymkode: cf4fd...5ba

Skrevet

Jeg har en liten skål på badet til armbånd og ringer og smykke, jeg tar alltid av alt når jeg skal vaske håret, men jeg er vasker hendene og tar raske kattevasker med ringene på.. Sikkert ikke ideelt, men. Jeg tar også hårolje og body lotion på uten å ta de av. Oopsie.

Anonymkode: 1df3d...ec8

Skrevet
37 minutter siden, Kortholder said:

Vurderte å ha flere ringbokser liggende rundtomrking, men vet ikke om det er noen bedre løsning? 

Har en skål på babdet og en ringholder på soverommet.

Anonymkode: 8d2e0...037

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Hva med å ha en fast plass på en kommode på soverommet, eller nattbordet ditt? 

Skrevet

Jeg har en liten Karabinkrok jeg samler dem innpå 😊

Anonymkode: 4c0b6...558

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, #Rasshøl said:

Hva med å ha en fast plass på en kommode på soverommet, eller nattbordet ditt? 

Har det, men blir litt langt å gå dit for å ta den av hver gang jeg skal dusje fks. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
8 minutter siden, Kortholder skrev:

Har det, men blir litt langt å gå dit for å ta den av hver gang jeg skal dusje fks. 

Ha en liten boks eller skål på badet hvor du kan legge ringen når du vasker deg da. 😊

Skrevet

Hvorfor skal de det? Edle metaller skal vel fint overleve dusj og kremer :klo:

• Liker 10
Skrevet

Det virker sjukt stress å ta av seg ringen flere ganger per dag. 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Mrs Robinson said:

Hvorfor skal de det? Edle metaller skal vel fint overleve dusj og kremer :klo:

Er nok snakk om en ring med diamanter og rådene er for å unngå skitt.

Skrevet
3 minutter siden, Nuttery skrev:

Det virker sjukt stress å ta av seg ringen flere ganger per dag. 

Ringer er en bakteriebombe og bør av før man lager mat hvertfall . 

Anonymkode: b3d15...902

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ringer er en bakteriebombe og bør av før man lager mat hvertfall . 

Anonymkode: b3d15...902

Det er jeg ganske klar over, er sykepleier selv. Jeg tenkte mer at hvis det er nødvendig å a det av hele tiden for å bevare ringen så virker det ganske stress. Personlig hadde jeg ikke giddet å ta den av for matlaging o.l med mindre jeg skulle bake/kna kjøttdeig etc. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok snakk om en ring med diamanter og rådene er for å unngå skitt.

Har selv en forlovelsesring med diamanter på, og har aldri opplevd at den blir skitten :) isåfall burde jo dusjen tvert imot være kjærkomment ;)

Tar selvfølgelig av ringene ved matlaging. Er mer bekymret for slitasjer ved å stadig ta den av og på 

Skrevet

Slitasjer ved å ta den av og på??? 

Tror det hele bare handler om hygiene, ikke om ringer tåler kremer og sånt dritt. 

Skrevet
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Slitasjer ved å ta den av og på??? 

Tror det hele bare handler om hygiene, ikke om ringer tåler kremer og sånt dritt. 

Det er veldig tydelig på min ring som er i hvitt gull, at gull-laget slipes betraktelig fortere av på innsiden når den tas av og på 

Anonymkode: e7eca...144

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig tydelig på min ring som er i hvitt gull, at gull-laget slipes betraktelig fortere av på innsiden når den tas av og på 

Høres merkelig ut hvis det er ekte..  

Rohodineringen på ringen skal tåle det å bli tatt av og på. Skulle jo trodd du hadde herdet hud med filmønster.. Kanskje du avgir svettesyrer eller salter som tærer på Rohodineringen på ringen din. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Forundret.. skrev:

Høres merkelig ut hvis det er ekte..  

Rohodineringen på ringen skal tåle det å bli tatt av og på. Skulle jo trodd du hadde herdet hud med filmønster.. Kanskje du avgir svettesyrer eller salter som tærer på Rohodineringen på ringen din. 

Det er jo en grunn for at ringer i hvitt gull skal rhoderes på nytt hvert halvannet år 🙄

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en grunn for at ringer i hvitt gull skal rhoderes på nytt hvert halvannet år 🙄

Så ofte er det bare dem som selger dem som sier at de bør rohodineres.. I know for jeg er en av dem. 

Og da handler det ikke om den indre delen som er vendt mot huden men om den ytre delen av ringen som har slitasje fra bruk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...