AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Vi har to bad, et eldre murbad i kjelleren med dusjkabinett, og et i 1.etasje hvor vi dusjer på flisene. Vi har et gammelt, bittelite badekar nede på badet i kjelleren, men det er stusselig å gå ned dit, ikke minst er det trangt og litt ubehagelig for meg som er en litt rund dame. Jeg har så lyst til å sette inn badekar på badet oppe, og kanskje ha det i 7-8 år, til ungene ikke ønsker å bade lenger. (Da har jeg kanskje spart opp til å pusse opp kjellerbadet også). Ville dere gjort det? Da må jeg dusje i kar hver dag, siden jeg ikke går ned på badet og bruker det. Når ungene blir litt større (4-5 år) ser jeg også på det som utrolig positivt at jeg slipper å sitte på badet med de mens de bader, men heller kan sitte i stua eller kjøkkenet med døra åpen. Da er de jo store nok til å kunne bade selv. Synes dette er vanskelig, skal jeg ha badekar vil jeg ha det så fort som mulig, siden jeg er gravid og virkelig kunne trengt avslapning i vann for bekken og rygg. Anonymkode: 4f971...5be
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 Ja, jeg ville gjort det. Vi hadde badekar da ungene var små, og det var veldig praktisk. Da de ble store fjernet vi badekaret og satte inn dusjkabinett. Anonymkode: 1a94f...024 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Ja, vi har gjort det og angrer ikke. Vi kjøpte et ekstra bredt kar som også rommet min samboers brede skuldre og en glassdør til skjerming. Anonymkode: c024c...7f2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ville gjort det. Vi hadde badekar da ungene var små, og det var veldig praktisk. Da de ble store fjernet vi badekaret og satte inn dusjkabinett. Anonymkode: 1a94f...024 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi har gjort det og angrer ikke. Vi kjøpte et ekstra bredt kar som også rommet min samboers brede skuldre og en glassdør til skjerming. Anonymkode: c024c...7f2 Takk for svar fra dere begge! Var da badekaret eneste dusjmuligheten dere hadde? Synes dere det gikk greit å dusje i karet hver dag? Er litt bekymret for hvor glatt det er og om det er vanskelig å "klatre" oppi. Anonymkode: 4f971...5be
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 Er det forresten mulig å ha dusj over hjørnekar, uten at det blir for vanskelig? Passer best med hjørnekar der, og for meg som er liten og bred virker det som det er best for avslapning også. Har allerede slik takdusj, så fallet fra den stikker ganske langt ut fra veggen. Anonymkode: 4f971...5be
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar fra dere begge! Var da badekaret eneste dusjmuligheten dere hadde? Synes dere det gikk greit å dusje i karet hver dag? Er litt bekymret for hvor glatt det er og om det er vanskelig å "klatre" oppi. Anonymkode: 4f971...5be Det gikk greit, jeg gjorde det som høygravid også. Anonymkode: 1a94f...024
Ballongen Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 Vi installerte badekar og har ikke angret på det i det hele tatt!! Men vi har dusj på badet også, så kan ikke uttale meg ifht hvor praktisk det er å dusjet i karet. Men det finnes mange ulike badekar-matter (antiskli) man kan feste i bunnen med sugekopp! Det vil gjøre det litt mindre farlig å dusje i alle fall. Vi bruker det konsekvent til ungene når de bader, slik at de ikke sklir og slår seg 😊
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #8 Skrevet 6. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det forresten mulig å ha dusj over hjørnekar, uten at det blir for vanskelig? Passer best med hjørnekar der, og for meg som er liten og bred virker det som det er best for avslapning også. Har allerede slik takdusj, så fallet fra den stikker ganske langt ut fra veggen. Anonymkode: 4f971...5be Vi hadde hjørnekar en periode, men syntes det fungerte bedre med vanlig badekar. Men det er nok litt forskjellig hva man synes er best, du må vurdere utfra hva du trenger. Anonymkode: 1a94f...024
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #9 Skrevet 6. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar fra dere begge! Var da badekaret eneste dusjmuligheten dere hadde? Synes dere det gikk greit å dusje i karet hver dag? Er litt bekymret for hvor glatt det er og om det er vanskelig å "klatre" oppi. Anonymkode: 4f971...5be Ja, det gikk veldig fint. Vi har bare sånn antiskli i bunnen. Verst er det kanskje for eldre besteforeldre når de er på besøk, men det går det også. Vi tenker aldri at det er stress i hverdagen. Anonymkode: c024c...7f2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #10 Skrevet 6. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gikk greit, jeg gjorde det som høygravid også. Anonymkode: 1a94f...024 Takk, det jeg er litt bekymret for, jeg runder nok gode 100kg før fødsel, og ser for meg krise om jeg faller da 😛 4 timer siden, Ballongen skrev: Vi installerte badekar og har ikke angret på det i det hele tatt!! Men vi har dusj på badet også, så kan ikke uttale meg ifht hvor praktisk det er å dusjet i karet. Men det finnes mange ulike badekar-matter (antiskli) man kan feste i bunnen med sugekopp! Det vil gjøre det litt mindre farlig å dusje i alle fall. Vi bruker det konsekvent til ungene når de bader, slik at de ikke sklir og slår seg 😊 Takk for svar! Jeg har også muligheten til dusj i tillegg, om jeg velger rektangulært badekar, men da har jeg ikke plass til vaskemaskin og trommel der. Det vil jeg gjerne ha, så jeg slipper å løpe i kjelleren for å vaske klær hele tiden. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde hjørnekar en periode, men syntes det fungerte bedre med vanlig badekar. Men det er nok litt forskjellig hva man synes er best, du må vurdere utfra hva du trenger. Anonymkode: 1a94f...024 Leter veldig etter hjørnekar uten slik sitteplass, men det er ikke så lett å finne. De fleste hjørnekar har jo sånn sitteplass, den havner jo der man naturlig ville stått og dusjet. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gikk veldig fint. Vi har bare sånn antiskli i bunnen. Verst er det kanskje for eldre besteforeldre når de er på besøk, men det går det også. Vi tenker aldri at det er stress i hverdagen. Anonymkode: c024c...7f2 Vi har ingen eldre besteforeldre som kommer på besøk, kun min mor, og hun er sprekere enn meg I verste fall får de gå ned i kjelleren og bruke badet der, der det er dusj. Anonymkode: 4f971...5be
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #11 Skrevet 6. september 2019 Jeg dusjer I badekaret, bare velg et som er firkantet og ikke har runde kanter nede i karet. Og så putter du sklimatte nedi. Du får kjøpt badekar med dusjkabinett også. Anonymkode: 0d880...7f2 1
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 6. september 2019 #12 Skrevet 6. september 2019 Vi har småbarn og syns badekaret er fantastisk! Brukes ofte og lenge 😄
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. september 2019 #13 Skrevet 6. september 2019 Badekar er utrolig praktisk når man har små unger. Å hjelpe småunger med dusjing fører stort sett til at man blir klissvåt selv Putte dem i badekar er veldig mye enklere. Men slutter man å bade? Badekar er da for folk i alle aldre, ikke bare småunger.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #14 Skrevet 6. september 2019 I stedet kan dere ha en dusj med kar, https://megaflis.no/celeste-luna-dusjkabinett-90x90-foliert-m-hoyt-bunnkar.html Vi har noe slikt, og da slipper man å først kjøpe en ting deretter noe annet. Anonymkode: 54eec...2db
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 6. september 2019 #15 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: Badekar er utrolig praktisk når man har små unger. Å hjelpe småunger med dusjing fører stort sett til at man blir klissvåt selv Putte dem i badekar er veldig mye enklere. Men slutter man å bade? Badekar er da for folk i alle aldre, ikke bare småunger. Enig Vi voksne bruker det også.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #16 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I stedet kan dere ha en dusj med kar, https://megaflis.no/celeste-luna-dusjkabinett-90x90-foliert-m-hoyt-bunnkar.html Vi har noe slikt, og da slipper man å først kjøpe en ting deretter noe annet. Anonymkode: 54eec...2db Kan legge til at ungen har likt det godt, og da har vi også sluppet vannsøl. Hun bada alltid tidliger, men dusjer for det meste nå (9 år) Anonymkode: 54eec...2db
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #17 Skrevet 6. september 2019 11 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Badekar er utrolig praktisk når man har små unger. Å hjelpe småunger med dusjing fører stort sett til at man blir klissvåt selv Putte dem i badekar er veldig mye enklere. Men slutter man å bade? Badekar er da for folk i alle aldre, ikke bare småunger. Nei, men når ungene er større og ikke trenger tilsyn så har jeg kanskje spart opp til å pusse opp badet nede, og det er tre ganger så stort 😄 Så da kan jeg ha vanlig dusj oppe, og lettere melde meg ut en halvtime for egenpleie, med mindre barn fungerer det dårlig å etterlate de oppe mens jeg går ned, eller omvendt 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I stedet kan dere ha en dusj med kar, https://megaflis.no/celeste-luna-dusjkabinett-90x90-foliert-m-hoyt-bunnkar.html Vi har noe slikt, og da slipper man å først kjøpe en ting deretter noe annet. Anonymkode: 54eec...2db Men da får jo ikke jeg plass 😅 Jeg vil nemlig også bade. Med ryggvondt til tider og slitne muskler, så drømmer jeg om badekar lett tilgjengelig, og ikke minst stort nok til meg Anonymkode: 4f971...5be
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #18 Skrevet 9. september 2019 badekar er gull når man har barn. Jeg synes også det er helt kurant å dusje i badekaret - slik hadde vi det i barndomshjemmet mitt, og slik har vi det fortsatt på hytta, så jeg har aldri tenkt på det som noe spesielt. Anonymkode: 8516d...0a9 1
Visla Skrevet 10. september 2019 #19 Skrevet 10. september 2019 Vi fikk overta ett eldre hjørneboblebad med sitteplass i hjørnet. Ungene på 3 og 5 bader flere ganger i uken. De elsker å stå på sitteplassen og hoppe ned. Søsteren på 9 dusjer som regel. Vi voksne bruker badekaret en sjelden gang. Men vi har dusjkabinett i underetasjen
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #20 Skrevet 10. september 2019 https://www.vvskupp.no/novellini/iri216070cd-a2/novellini-iris-badekar-med-dør-160x70-80-cm-høyre-m-2-panel?gclid=CjwKCAjwk93rBRBLEiwAcMapUf1JjJHELDP_kUsW4TjNNAmzWFfWQUwZGhKmXVlDW7QnIw29Vz2AORoCMSIQAvD_BwE Anonymkode: 965dd...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå