AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Hvis vi tar bolig for eksempel. Hvor dyr må en bolig være for at det er øvre middelklasse? Og hvor dyr overklasse? Er 20 mill overklasse f eks. Jeg vet det eksisterer mennesker som bor i dyre boliger uten å være rike. Men for å kjøpe en bolig til 20 millioner må man vel være ganske rik. Enig? Evt hvor vil du sette grensen Anonymkode: 36b55...b26
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 Foreldrene mine eier et hus som i dag er verdt rundt 30 millioner kroner på beste vestkant. Men de kjøpte det på 80-tallet og har bare vært ekstremt heldige med prisstigningen. Husk! Forskjell på kulturell og økonomisk kapital! Anonymkode: e4ea1...41f 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Du blir ikke overklasse av penger alene. Det merkes veldig fort og veldig godt hvem som kommer fra gamle penger og hvem som kommer fra helt nye penger Anonymkode: a4a8c...855 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene mine eier et hus som i dag er verdt rundt 30 millioner kroner på beste vestkant. Men de kjøpte det på 80-tallet og har bare vært ekstremt heldige med prisstigningen. Husk! Forskjell på kulturell og økonomisk kapital! Anonymkode: e4ea1...41f Derfor skrev jeg at for å kjøpe en bolig på 20 mill må man være rik. Ikke at alle som bor i dyre hus er rike. Bor selv mer komfortabelt enn inntekten min skulle tilsi( ikke luksus) men har lav inntekt og bor i et bra område og en fin leilighet. Anonymkode: 36b55...b26
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du blir ikke overklasse av penger alene. Det merkes veldig fort og veldig godt hvem som kommer fra gamle penger og hvem som kommer fra helt nye penger Anonymkode: a4a8c...855 Som han her? Anonymkode: 36b55...b26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå