Gå til innhold

Retur av litt brukte sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte i går et par løpesko hos sport 1 (i butikk), og har hatt meg en liten tur ut med dem i dag. 

I butikken var de fantastiske, i dag på tur, da var de rett og slett for smale. Mistet nesten helt blodsirkulasjonen på venstre side av venstre fot. Veldig trist, da skoene var fryktelig gode ellers. 

Har noen erfaring med å bytte sko som er brukt? Altså de er jo blitt litt skitne etter en tur ute. Men de kostet 1700kr så det er fryktelig mye penger å bare la stå i skapet. 

Anonymkode: 63a7e...a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror heller du skal selge de på Finn.

Skrevet

Noen forretninger har fornøyd-garanti på saker og ting, selv om det er brukt. Som G-sport for eksempel. Kanskje du kan sjekke om din sportsbutikk følger konkurrenten og også har den garantien?

• Liker 1
Skrevet

De kan nok ikke byttes. Med mindre du klarer å sette dem i ny stand. Men det skal noe til. 

Du har ikke snørt dem litt for tett da? 

Anonymkode: 8ec7c...2fd

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan nok ikke byttes. Med mindre du klarer å sette dem i ny stand. Men det skal noe til. 

Du har ikke snørt dem litt for tett da? 

Anonymkode: 8ec7c...2fd

Jeg tok å slakket skoen til det punktet hvor de satt for løst, og enda samme resultat. 

Jeg tenker å reise inn å høre med dem. De er kun brukt på en liten gåtur. Har kostet/vasket bort det meste av synlig skitt under. Så får jeg krysse fingrene 🤞🏻

Skrevet
23 minutter siden, Antoinette skrev:

Tror heller du skal selge de på Finn.

Dette blir nok det jeg gjør om svaret jeg får fra butikken er «nei, ingen bytting». 

Det står at man har bytterett på 14 dager, og ingen ting om brukte sko, så jeg krysser fingrene 🤞🏻 De er jo så godt som nye, ekstremt populære sko som fyker ut av butikke , så kan nok få nypris på finn om jeg selger dem der, men bytte i butikk er enklere 😅

Skrevet
25 minutter siden, Million skrev:

Noen forretninger har fornøyd-garanti på saker og ting, selv om det er brukt. Som G-sport for eksempel. Kanskje du kan sjekke om din sportsbutikk følger konkurrenten og også har den garantien?

Jeg håper. Det står på sport 1 sine sider 14 dagers returrett... men om det også gjelder litt brukte sko. Det er snakk om rundt 1 times gåtur. 

Har rengjort de så godt jeg får til, håper på det beste 🤞🏻

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir nok det jeg gjør om svaret jeg får fra butikken er «nei, ingen bytting». 

Det står at man har bytterett på 14 dager, og ingen ting om brukte sko, så jeg krysser fingrene 🤞🏻 De er jo så godt som nye, ekstremt populære sko som fyker ut av butikke , så kan nok få nypris på finn om jeg selger dem der, men bytte i butikk er enklere 😅

Optimist!

Anonymkode: f277c...390

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg håper. Det står på sport 1 sine sider 14 dagers returrett... men om det også gjelder litt brukte sko. Det er snakk om rundt 1 times gåtur. 

En time gåtur? Syns du skrev en kort tur. Tror ikke du får igjen hele beløpet dersom det er tydelig slitasje/man kan se at de er brukt, da butikken ikke kan selge de som "nye" lenger. Kan være jeg har feil. Tenker ut i fra hvis jeg var en annen kunde som skulle kjøpe de etter du har brukt de. Hadde ikke betalt full pris om ikke skoene så nye ut. 

Anonymkode: 27289...9c4

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En time gåtur? Syns du skrev en kort tur. Tror ikke du får igjen hele beløpet dersom det er tydelig slitasje/man kan se at de er brukt, da butikken ikke kan selge de som "nye" lenger. Kan være jeg har feil. Tenker ut i fra hvis jeg var en annen kunde som skulle kjøpe de etter du har brukt de. Hadde ikke betalt full pris om ikke skoene så nye ut. 

Jeg regner 1 times gåtur som en kort tur 😅 turen ble på rundt en time litt pga. sakte gange (var bare en liten handletur). Har ikke gått så veldig langt på dem. Jeg ser selv ikke noe særlig slitasje, men det får butikken velge å se på selv.

Jeg bare vet at xxl har man lov å prøve sko og levere dem tilbake om de ikke er bra. Så jeg håper at det samme gjelder denne sport 1 butikken 🤞🏻

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville ikke tolket "14 dagers returrett" at du kan bruke skoene i to uker for så å returnere de "fordi du var ikke fornøyd". Slik jeg forstår er garantien ment for hvis du til eksempel gir de i gave, at mottaker kan bytte de visst de ikke passer/er hns stil? Jeg ville ikke prøvd å returnere sko jeg hadde hatt på meg på en times tur ute, men det er meg. Hadde du prøvd de inne, hjemme og ingen slitasjemerker ville jeg hørt med butikken. Du kan ringe å høre? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper virkelig ikke at butikker selger videre sko som er brukt på tur av andre. 

Anonymkode: b9aaa...c0c

• Liker 5
Skrevet

Du kan reklamere, mulig det er noe galt med dem siden de gjør deg vondt. Så kan de heller selge dem billigere som b-vare. 

Anonymkode: e0398...94e

Skrevet

Om de ikke er så møkkete, kan du prøve å pusse under de med en tannbørste, og fjerne småstein med en tannpirker. Det har jeg gjort med et skokjøp jeg angrer på en gang. Vasket og tørket under med fuktig klut. Fikk pengene igjen.

Om du har prøvd dem litt hjemme, kan du si det. Si at de var litt trange når foten hadde hovnet opp i løpet av dagen. Ikke si at du har brukt dem ute. De trenger ikke vite alt.

Anonymkode: aa121...66c

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville ikke tolket "14 dagers returrett" at du kan bruke skoene i to uker for så å returnere de "fordi du var ikke fornøyd". Slik jeg forstår er garantien ment for hvis du til eksempel gir de i gave, at mottaker kan bytte de visst de ikke passer/er hns stil? Jeg ville ikke prøvd å returnere sko jeg hadde hatt på meg på en times tur ute, men det er meg. Hadde du prøvd de inne, hjemme og ingen slitasjemerker ville jeg hørt med butikken. Du kan ringe å høre? 

Jeg tenker at det er forskjell på "14 dagers returrett" og "100% fornøyd garanti". Førstnevnte vil jeg tro du ikke kan "teste produktet" i en time, vaske og levere, slik du kan med "100% fornøyd garanti". Butikker ville gått i underskudd om alle kjøpte sko, tok de med hjem på en gåtur og deretter leverte de tilbake. Butikken må legge disse på salg dersom de har vært i bruk? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg spurte her om å bytte sko, da sko er sko og ikke bare en t-shorte. 

Men det var ingen problem å få bytte 🙌🏻🙌🏻 Jeg forklarte at jeg hadde prøvd dem litt, men at de var for trange, at jeg mistet blodsirkulasjonen i den ene foten. 

Ingen problem å bytte. Det er snakk om rundt 1 time med fin gåtur, på asfalt. Det er grenser for hvor slit et par med sko kan bli med det bruket.

Jeg hadde aldri levert dem tilbake for å bytte dem etter 14 dager med bruk. Jeg virkelig ville jo ha disse fantastiske skoene, men er fint at det går ann å bytte etter litt bruk når de virkelig ikke passer. 

De er nok rett og slett litt smale sko. Det var kun den ene foten som «reagerte», den venstre, som er den største foten hos flere. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de ikke er så møkkete, kan du prøve å pusse under de med en tannbørste, og fjerne småstein med en tannpirker. Det har jeg gjort med et skokjøp jeg angrer på en gang. Vasket og tørket under med fuktig klut. Fikk pengene igjen.

Om du har prøvd dem litt hjemme, kan du si det. Si at de var litt trange når foten hadde hovnet opp i løpet av dagen. Ikke si at du har brukt dem ute. De trenger ikke vite alt.

De spurte faktisk ikke noe om bruken faktisk. Hadde forventet at de skulle ta dem ut av eksen og studere de nøye, men ingenting. Men jeg gjorde akkurat som du sa, vasket bort litt skitt, fjernet et par mini-småstein/grus med neglene. De så nye ut i mine øyne :) 

Kan ikke tro at noen kan klare å mekre at disse er mer «slitt» enn sko som står ute til prøving i butikken. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan reklamere, mulig det er noe galt med dem siden de gjør deg vondt. Så kan de heller selge dem billigere som b-vare. 

Anonymkode: e0398...94e

De er nok bare litt smale sko. Venstre fot hos de fleste er litt større, og det stemmer her. Var den som ble skvist.

Er nok ikke noe galt med dem, bare med min venstre fot :fnise:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De spurte faktisk ikke noe om bruken faktisk. Hadde forventet at de skulle ta dem ut av eksen og studere de nøye, men ingenting. Men jeg gjorde akkurat som du sa, vasket bort litt skitt, fjernet et par mini-småstein/grus med neglene. De så nye ut i mine øyne :) 

Kan ikke tro at noen kan klare å mekre at disse er mer «slitt» enn sko som står ute til prøving i butikken. 

Så bra :) 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De er nok bare litt smale sko. Venstre fot hos de fleste er litt større, og det stemmer her. Var den som ble skvist.

Er nok ikke noe galt med dem, bare med min venstre fot :fnise:

Fint at det ordnet seg for deg men jeg er overrasket. Jeg går i butikken og forventer at nye sko jeg kjøper nettop er det. Nye. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...