Gå til innhold

Har sluttet å ta kontakt med vennene mine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor lang tid tror dere det vil ta før de tar kontakt med meg?

(Tilleggsopplysninger: Vi har vert venner i rundt 20 år. De er begge venner og har en del kontakt seg i mellom. Det er nesten alltid jeg som tar kontakt og vi snakkes et par ganger i uken (mest over meldinger). Vi møtes sjeldent. Grunnen til at jeg har sluttet å ta kontakt er fordi jeg bare synes det er interessant å finne ut hvor lang tid det vil ta før de "etterlyser" meg. Spesielt da jeg har inntrykk av at de egentlig ikke er så interesserte i å opprettholde et vennskap med meg). Siste kontakt var på mandag.

Anonymkode: 8ab65...d8d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det gått 15 mnd ... nesten samma,bare at mine venner har kjent hverandre i 3år etter jeg introduserte dem for hverandre.

Anonymkode: d95be...65b

Skrevet

Hvis dere har snakket et par ganger i uke, så går det kanskje en til to uker, da? Hvor lang tid har det gått til nå ?

Skrevet

Er det alltid du som tar kontakt? Er du en masete person?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her har det gått 15 mnd ... nesten samma,bare at mine venner har kjent hverandre i 3år etter jeg introduserte dem for hverandre.

Anonymkode: d95be...65b

Leit å høre. Jeg har egentlig inntrykk av at det er slik det vil ende i mitt tilfelle og. At vennskapet bare vil dø ut når jeg ikke lenger tar kontakt. Har egentlig tenkt på å gjøre dette lenge, men så har jeg ikke helt turt da jeg ikke har andre venner. Men så har jeg egentlig kommet til den konklusjonen at det er jo egentlig ikke vits i å ha venner som egentlig ikke ønsker å ha et vennskap med deg.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, exictence skrev:

Hvis dere har snakket et par ganger i uke, så går det kanskje en til to uker, da? Hvor lang tid har det gått til nå ?

Det har gått 3 dager til nå.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har gått 3 dager til nå.

Synes du 3 dager er lenge for å ikke ha hørt noe fra vennene? Jeg føler jeg har gode venner, men det kan da ta uker, noen ganger måneder uten at vi hører fra hverandre. Det går i perioder, noen ganger ofte, noen ganger sjelden. Det er jo helt greit. 

Prøv å finn litt mer ro med å gjøre noe alene du synes er hyggelig. 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Wonka skrev:

Er det alltid du som tar kontakt? Er du en masete person?

Det er nesten alltid jeg som tar kontakt, ja. Jeg føler ikke at jeg tar kontakt unødvendig (eller om helt trivielle ting) og jeg maser aldri dersom jeg ikke får svar, men det kan jo være at de oppfatter meg som masete likevel. Spesielt siden jeg har inntrykk av at de egentlig ikke har noe behov for å snakkes så ofte, som sagt så har jeg egentlig inntrykk av at de ikke har interesse av å opprettholde vennskapet og bare ikke har sagt noe om dette til meg fordi de vet at jeg ikke har noen andre enn dem. 

Skrevet
1 minutt siden, exictence skrev:

Synes du 3 dager er lenge for å ikke ha hørt noe fra vennene? Jeg føler jeg har gode venner, men det kan da ta uker, noen ganger måneder uten at vi hører fra hverandre. Det går i perioder, noen ganger ofte, noen ganger sjelden. Det er jo helt greit. 

Nei, det synes jeg ikke. Spørsmålet mitt var egentlig bare hvor lang tid andre tror det vil ta før de tar kontakt med meg. (Og etter hvor lang tid uten kontakt man kan regne vennskapet som over).

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke. Spørsmålet mitt var egentlig bare hvor lang tid andre tror det vil ta før de tar kontakt med meg. (Og etter hvor lang tid uten kontakt man kan regne vennskapet som over).

Det kan egentlig ingen vite. Om jeg ikke hadde hørt fra dem på noen måneder, hadde jeg ikke regnet vennskapet som over. Jeg synes ikke man skal tenke at man behøver å absolutt ha kontakt ofte for at det skal være vennskap. Jeg har gode venner som jeg sjelden har kontakt med. Men rett som dt er så inviterer noen på middag f.eks. Hyggelig det.

Men vi er jo forskjellige. 

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner at jeg lurer på hva poenget er? Hvis du vil kutte de ut fordi du føler vennskapet ikke lengre gir deg en balanse i forholdet så gjør det, hvis du vil ta en diskusjon så gjør det - men å spille spill? Nei det gidder jeg ikke, det er jeg for gammel til - derfor lurer jeg på hva du tenker du oppnår, hva du får utav det og hva den positive tilførselen er liksom? Hva er greien? Om det tar en uke, føler du deg bedre da? Hva om det tar to uker? Når er resultatet et bra ett og når blir det et som gjør deg lei deg osv osv?

• Liker 3
Skrevet

Man kan lett vokse litt fra hverandre på 20 år, men jeg synes det blir litt rart å definere vennskap som en enten eller greie. Jeg har selv en stor omgangskrets. Har jeg kontakt med noen hver uke så er de i bestevenner-sona. Og hvem jeg er mest close med endrer seg litt etter livssituasjon. Nå er jeg småbarnsforelder og henger naturlig nok en del med andre småbarnsforeldre f.eks. Jeg har folk jeg definerer som gode venner selv om det kan gå lang tid mellom hver gang vi snakkes. Det er noe med å bry seg om hverandre og skjønne hverandre, og at det er akkurat som før når man møtes eller snakkes. 

Det kan fort føles litt klaustrofobisk om en person man for så vidt liker men ikke føler man har såå mye til felles med definerer man selv som en mye nærmere venn enn man gjør selv om at man merker en forventning eller et slags press om å ha kontakt jevnlig. Om noen hadde analysert vennskapet vårt basert på hvor langt tid det tar før jeg tar kontakt så hadde vi vært en dårlig match. 

Jeg tenker at kanskje det egentlige problemet her er at du har liten omgangskrets og derfor lener deg veldig på de to vennene du har?

Har du forsøkt å bli kjent med andre? Ta opp en fritidsinteresse eller noe så du både fyller opp tiden litt og kanskje blir kjent med flere? 

• Liker 5
Skrevet

Her har jeg bestemt meg at det er noen venners tur å besøke meg. Det innebærer at jeg nå ikke har sett de på 9 måneder. :)

Anonymkode: f8258...507

• Liker 2
Skrevet

Jeg har et par vennskap hvor det alltid er jeg som har kontakt, men slik er de med andre også vet jeg. Helt ærlig har jeg innfunnet meg med at for at jeg skal ha noe som helst nettverk så må jeg bare overse det at det for det meste er jeg som tar kontakt. Jeg er alene nok som det er. 

Skrevet

Her går det vanligvis mange uker eller mnd mellom hver gang. Kjennes helt natulig ut. Bestevenninnen min besøkte meg på hytta en helg i begynnelsen av juli og jeg ringte henne opp for to uker siden, da skravlet vi i 30 min på tlf og har siden ikke ringt henne. Vi er absolutt bestevenner uansett om det går to uker eller to mnd at vi tar kontakt.

Andre kan det gått gå over året, og vi definerer hverandre som venner fortsatt. Andre ser jeg litt oftere fordi vi bor i nabolaget. Men jeg hadde blitt stresset om venner forventet jeg tok kontakt minst en gang i mnd..

Det er mange jeg skal nå over. Store barn som skal hit og dit, venner av de som er ut og inn av huset. Hund som skal luftes. Hytte og hus. Foreldre, søsken og besteforeldre. Jobb som krever og sosialisering med kollegaer innimellom. Foreldremøter og trening. Studier ved siden av jobb. Osv osv.

Jeg hadde blitt litt satt ut om en venninne skulle "teste" ut vennskapet vårt og allerede etter under en uke tenker at kanskje vennskapet er "over"?

Anonymkode: 17a43...e93

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor har du et slikt inntrykk etter 20 års vennskap? Og så sitte å telle dagene fra mandag..Høres veldig rart ut for mine ører. Kan gå 14 dager, eller en måned eller to mellom hver gang jeg snakker med en del, regner de fortsatt som mine nærmeste venner. Ettersom man blir eldre, henger man jo ikke med venner hver dag.

Anonymkode: a0a4a...4b5

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, exictence skrev:

Du høres mer fornuftig ut enn mange. Blir slitsomt å møtes for ofte. Jeg har selv kuttet ut folk og sluttet å svare de jeg syns tar kontakt for ofte.

Anonymkode: e4ba2...22c

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres mer fornuftig ut enn mange. Blir slitsomt å møtes for ofte. Jeg har selv kuttet ut folk og sluttet å svare de jeg syns tar kontakt for ofte.

Anonymkode: e4ba2...22c

Takk for det. 

Men man kan da svare folk som henvender seg, synes jeg i hvert fall. Det er da bare ren høflighet at man svarer, men man kan selvsagt si nei takk, hvis man ikke har lyst.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere? Ungdomsskolen? Nei du skriver at dere har vært venner i 20 år...

Hm - livssituasjon? 

Jeg treffer noen av venninnene en gang pr måned i ‘forening’ og av og til utenom. Vi snap’er men lite kontakt ellers. Noen treffer vi en gang i året, men er fortsatt venner?

Hadde aldri orket så og si daglig kontakt, man har da jobb, familie, hus osv?

Du bør gå litt i deg selv og finne en slags mening med livet, der du ikke er avhengig av så hyppig kontakt med venninnene?

Anonymkode: 15cef...ed9

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet

Jeg tror de kan snakke med deg i helgen eller neste uke. Jeg har virkelig vennskap som jeg ikke har snakket med på et år. Det er ikke et stort problem, vi liker hverandre på Instagram eller deler bilder. Vi opprettholder ikke en daglig eller månedlig kommunikasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...