Gå til innhold

Fjerne tlf. nr. og navn på Vipps?

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør man dette?

Ofte betaler jeg for folk på byen med kort og lar de vippse meg beløpet osv.

Har historikk tilbake til i fjor da jeg ble vippset av en for en taxitur, jeg satt foran, han satt bak, så lettest at jeg betalte alt og delte på 2.

Men ser i ettertid at jeg ikke er komfortabel med å ha hele navnet mitt der, samt tlf. nr. mitt.

Er jo en chattefunksjon der, og er jo mulig å stalke folk jeg er redd for osv?

Hvordan fjerner man dette?

Anonymkode: 64348...0c3

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1306953-fjerne-tlf-nr-og-navn-p%C3%A5-vipps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke fjerne noe av det, da hele Vipps systemet bygger på nettopp disse opplysningene.

Skjønner ikke hvorfor du svartmaler sånn. Du har ikke opplevd noe negativt ved det ennå, virker det som, men ser for deg et tenkt scenario? Ikke mal fanden på veggen unødig. 

Og slutt å betale for andre på byen. Hvorfor i all verden gjør du det? De får da sørge for å ha kort sjøl.

Anonymkode: 43eff...bf7

• Liker 1

Hva er hensikten med vipps om man ikke legger inn mobilnummer og navn? For å be om penger, eller sende noen penger, eller motta penger, må det eksistere en mottaker. Denne mottakeren identifiseres med navn og mobilnummer. Hvordan skulle det ellers gjøres? Om man ikke trives med denne måten å ordne mindre pengestrømmer på (er tross alt gebyr på høye beløp, og dermed selvbegrensende hvor mye som skifter eier), så kan man ikke ha vipps.

• Liker 1

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette lurer jeg også på. Hvordan beholder man anonymiteten når man handler med fremmede gjennom Finn o.l.? 

Anonymkode: 60a52...6ee

Man forholder seg kun til kontanter, da. Prater med selger via meldingsfunksjonen på Finn (ikke på mobil) og avtaler tid og sted for henting der, og har med seg kontanter til å betale for.

Paying old fashion style.

• Liker 2
3 minutter siden, Million skrev:

Man forholder seg kun til kontanter, da. Prater med selger via meldingsfunksjonen på Finn (ikke på mobil) og avtaler tid og sted for henting der, og har med seg kontanter til å betale for.

Paying old fashion style.

Men det er så mange som sier at Vipps er så trygt? Skjønner ikke helt hvorfor folk er så opphengt i å bruke Vipps hvis man må gi ut både fullt navn og telefonnummer til vilt fremmede. 

• Liker 1
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette lurer jeg også på. Hvordan beholder man anonymiteten når man handler med fremmede gjennom Finn o.l.? 

De gangene jeg har brukt vipps ved kjøp eller salg via Finn.no, så har jeg hatt personen sammen med meg. Da ser vi begge at pengene er blitt overført før handelen avsluttes. 

Her er en løsning https://www.dinside.no/okonomi/derfor-kan-du-ikke-slette-tilfeldige-kontakter-i-vipps/70132422 . Men om det ikke har skjedd en endring, er blokkering endelig. Litt synd om man skal handel med samme person en annen gang.

Hvis man blokkerer brukeren, vil ikke brukeren da fortsatt ha historikken for det som har vært, men ikke kunne sende meldinger?

Er jo slik på f.eks. Facebook: hvis man er blitt blokkert, kan man fortsatt se i tidligere meldinger, bare ikke gå inn på profilen eller skrive til personen lenger osv. for å bli kvitt en kontakt fullstendig, må jo nesten kontakten kvitte seg med deg også?

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man blokkerer brukeren, vil ikke brukeren da fortsatt ha historikken for det som har vært, men ikke kunne sende meldinger?

Er jo slik på f.eks. Facebook: hvis man er blitt blokkert, kan man fortsatt se i tidligere meldinger, bare ikke gå inn på profilen eller skrive til personen lenger osv. for å bli kvitt en kontakt fullstendig, må jo nesten kontakten kvitte seg med deg også?

Slapp av, jeg slettet meldingene våre. ingen fare. ;) 

Anonymkode: 92888...ed6

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er så mange som sier at Vipps er så trygt? Skjønner ikke helt hvorfor folk er så opphengt i å bruke Vipps hvis man må gi ut både fullt navn og telefonnummer til vilt fremmede. 

Jeg... skjønner ikke helt hva som er farlig med dette? 

• Liker 3
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er trygt. Stort sett. Jeg bruker Vipps hele tiden, og ser det ikke som noen risikosport akkurat, å gi mobilnummeret mitt til en fremmed jeg har gjort en handel med. Det er 99% sjanse for at alt er ok. 

• Liker 1

Annonse

Skal mye til at det blir problemer. Jeg låner ut min vipps til en venn, og har sikkert hundre transaksjoner i uka, og det har aldri vært noe annet enn hyggelige meldinger med takk og lykkeønskninger. 

Anonymkode: 0dcf5...854

Annonse

Husk på å legge inn et lettkledd profilbilde 

På 5.9.2019 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Ofte betaler jeg for folk på byen med kort og lar de vippse meg beløpet osv.

Har historikk tilbake til i fjor da jeg ble vippset av en for en taxitur, jeg satt foran, han satt bak, så lettest at jeg betalte alt og delte på 2.

Men ser i ettertid at jeg ikke er komfortabel med å ha hele navnet mitt der, samt tlf. nr. mitt.

Er jo en chattefunksjon der, og er jo mulig å stalke folk jeg er redd for osv?

Ikke noe problem, bare husk på å legge inn et forlokkende profilbilde 😎

Anonymkode: 2813c...189

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...