Danseren01 Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Jeg har noen få venner, men jeg føler egentlig ikke at de er vennene mine... Jeg har en kjæreste, og jeg vet jeg kan stole fullt på han, så jeg vet jeg har en god venn. (Kjæresten min går ikke på samme skole som meg) På skolen sitter jeg som oftest egentlig alene. Jeg prøver å sette meg med noen som virker hyggelige, men jeg føler jeg bare sitter der og har ikke peiling på hva de snakker om fordi de kjenner hverandre godt... I lunsjpausen sitter jeg med noen faste folk, og de har jeg sittet med et par år nå, men jeg har ingen andre fag med de enn fellesfagene. Vi finner på ting på fritiden (vanligvis kun fredag og lørdag), men av og til føler jeg at de stenger meg litt ute... Det kan være en følelse jeg bare føler, men ja.. jeg vet ikke... Neste år forsvinner jo alle uansett, så jeg kan jo håpe på å få meg nye venner neste år, men det er jo litt drit å gå rundt i nesten et helt år og føle seg alene... Også er jeg jo redd for at det blir sånn de neste årene også... Jeg prøver å være så sosial som mulig, og prøver å snakke. Jeg har til og med invitert mange folk til å finne på ting, men jeg har funnet ut at hvis jeg slutter å spør, er det ingen av dem som spør tilbake. Ingen av dem inviterer meg på noen ting.... 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Du har i hvert fall en god venn i kjæresten din. Hvis dere går på videregående kunne dere kanskje planlagt å ta videre utdanning sammen senere? Da kunne dere studert på samme sted, og hatt hverandre. Selv om du føler deg alene om det, er det ganske mange som er i lignende situasjon som deg. Se litt rundt deg, og finn andre som du tenker kan sette pris på å bli kjent. Når du begynner å studere (om du skal det) vil det arrangeres fadderuke som du må passe på å delta mest mulig på, der vil du treffe mange som ikke kjenner noen. Det er også foreninger etc. som du kan melde deg inn i, eller du kan ha en deltidsjobb der du møter andre unge. Har du en spesiell interesse for noe, kan det også være enklere å bli venn med andre med samme hobby. Vet om ei som meldte seg på en fjellsportgruppe (fikk tips om det under fadderuka), og de ble etter hvert gode venner som også møtes utenom. Håper det ordner seg, og lykke til! Anonymkode: ae7f6...d08
Charlene87 Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 hvor gammel er du? kan du ikke gå på noen kurs? hvis du skulle finne en god tone med , spør om å finne på noe en dag, funker bra for meg
Danseren01 Skrevet 7. september 2019 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2019 På 6.9.2019 den 4.00, AnonymBruker skrev: Du har i hvert fall en god venn i kjæresten din. Hvis dere går på videregående kunne dere kanskje planlagt å ta videre utdanning sammen senere? Da kunne dere studert på samme sted, og hatt hverandre. Selv om du føler deg alene om det, er det ganske mange som er i lignende situasjon som deg. Se litt rundt deg, og finn andre som du tenker kan sette pris på å bli kjent. Når du begynner å studere (om du skal det) vil det arrangeres fadderuke som du må passe på å delta mest mulig på, der vil du treffe mange som ikke kjenner noen. Det er også foreninger etc. som du kan melde deg inn i, eller du kan ha en deltidsjobb der du møter andre unge. Har du en spesiell interesse for noe, kan det også være enklere å bli venn med andre med samme hobby. Vet om ei som meldte seg på en fjellsportgruppe (fikk tips om det under fadderuka), og de ble etter hvert gode venner som også møtes utenom. Håper det ordner seg, og lykke til! Anonymkode: ae7f6...d08 Tusen hjertelig takk ❤️ 1
Danseren01 Skrevet 7. september 2019 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2019 13 timer siden, Charlene87 skrev: hvor gammel er du? kan du ikke gå på noen kurs? hvis du skulle finne en god tone med , spør om å finne på noe en dag, funker bra for meg Jeg gikk på dans før, men sluttet på grunn av miljøet. Det var utrolig dårlig. Vi hadde en lærer som gjorde miljøet veldig bra, men hun sluttet. De lærerne som jobber der nå gjør miljøet veldig dårlig. Nå føler jeg at jeg ikke blir respektert bare fordi jeg ikke går på danselinjen og fordi jeg ikke går på like mange dansepartier som dem. Derfor sluttet jeg. Jeg føler meg også for gammel for å starte på noe nytt. Og jeg har utrolig mye skolearbeid som må gjøres.... Men jeg får håpe på at neste år blir det bedre. Men tusen takk for svar ❤️
Charlene87 Skrevet 7. september 2019 #6 Skrevet 7. september 2019 okei, kan du ikke bare snakke med de du går på skole med? by på deg selv
Danseren01 Skrevet 10. september 2019 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2019 På 7.9.2019 den 23.48, Charlene87 skrev: okei, kan du ikke bare snakke med de du går på skole med? by på deg selv Jeg prøver og føler jeg ikke får noe tilbake. For eksempel har jeg spurt noen på skolen om å finne på noe etter skolen. Jeg har invitert de hjem til meg hvert fall et par ganger, men jeg har aldri fått noe innbydelse tilbake. Derfor føler jeg litt at de kanskje ikke vil være med meg? (eller er det kanskje bare en følelse?)
Charlene87 Skrevet 10. september 2019 #8 Skrevet 10. september 2019 7 timer siden, Danseren01 skrev: Jeg prøver og føler jeg ikke får noe tilbake. For eksempel har jeg spurt noen på skolen om å finne på noe etter skolen. Jeg har invitert de hjem til meg hvert fall et par ganger, men jeg har aldri fått noe innbydelse tilbake. Derfor føler jeg litt at de kanskje ikke vil være med meg? (eller er det kanskje bare en følelse?) Folk er som regel opptatte, er mye man må gjøre og vankelig å finne tid, men syns ikke du skal gi opp, bare forsett og spør og by på deg selv så kommer det etterhvert
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #9 Skrevet 11. september 2019 14 timer siden, Danseren01 skrev: Jeg prøver og føler jeg ikke får noe tilbake. For eksempel har jeg spurt noen på skolen om å finne på noe etter skolen. Jeg har invitert de hjem til meg hvert fall et par ganger, men jeg har aldri fått noe innbydelse tilbake. Derfor føler jeg litt at de kanskje ikke vil være med meg? (eller er det kanskje bare en følelse?) Føler med deg, det er jammen ikke enkelt. Noen har nok med seg og sine, men det burde ikke koste mye å inkludere en ekstra! Kanskje det blir bedre om du skifter miljø. Treffer du og kjæresten din noen andre par? Blir de mer som venner av ham, slik at du ikke føler at du får kontakt med damene der heller? Alle ville tenkt det samme som deg om de aldri ble invitert tilbake, men det kan være varierende grunner til det, det trenger ikke nødvendigvis være at de ikke liker deg. Men, jeg er enig i at det er rart at de aldri tar initiativ, da stenger de deg ute. Det beste rådet jeg har å gi, er å skifte miljø. Du skal vel studere (eller jobbe) og da kan det være positivt å starte i et annet miljø. For det finnes mange snille, inkluderende mennesker, selv om de du omgås nå ikke inkluderer deg. Anonymkode: ae7f6...d08
Danseren01 Skrevet 12. september 2019 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2019 På 11.9.2019 den 5.16, AnonymBruker skrev: Føler med deg, det er jammen ikke enkelt. Noen har nok med seg og sine, men det burde ikke koste mye å inkludere en ekstra! Kanskje det blir bedre om du skifter miljø. Treffer du og kjæresten din noen andre par? Blir de mer som venner av ham, slik at du ikke føler at du får kontakt med damene der heller? Alle ville tenkt det samme som deg om de aldri ble invitert tilbake, men det kan være varierende grunner til det, det trenger ikke nødvendigvis være at de ikke liker deg. Men, jeg er enig i at det er rart at de aldri tar initiativ, da stenger de deg ute. Det beste rådet jeg har å gi, er å skifte miljø. Du skal vel studere (eller jobbe) og da kan det være positivt å starte i et annet miljø. For det finnes mange snille, inkluderende mennesker, selv om de du omgås nå ikke inkluderer deg. Anonymkode: ae7f6...d08 Tusen takk ❤️ Jeg skal snart begynne å studere, og da kommer jeg jo til nytt miljø 😊 Så jeg får håpe på å få noen bedre venner der.
Danseren01 Skrevet 12. september 2019 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2019 På 10.9.2019 den 22.46, Charlene87 skrev: Folk er som regel opptatte, er mye man må gjøre og vankelig å finne tid, men syns ikke du skal gi opp, bare forsett og spør og by på deg selv så kommer det etterhvert Ja, men jeg har prøvd å bydd på meg selv snart 3 år, så jeg har mistet litt håp... 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå