Gå til innhold

Reiseforsikring - tror dere jeg får pengene tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bestilte en reise ca 1 uke før jeg forstuet ankelen. Jeg forstuet den for 1 uke siden, men tenkte å vente å se når jeg ble bedre om jeg fortsatt kunne reise... Jeg skal til lege imorgen for å få legeerklæring...

Reisen er om 2 uker, og for å være ærlig så er jeg nok god i foten til da ettersom jeg ikke går med krykker lengre og går med foten... Men det er en veldig aktiv ferie (gruppereise) med lange fotturer i fjellet. Jeg har fortsatt hevelse, blåmerker og stikkende smerter...

Hvis jeg får legeerklæring imorgen, er det garantert at jeg får pengene tilbake? Eller tror dere at forsikringsselskapet ikke vil utbetale siden det er 2 uker til og de tenker jeg blir bra? Hvis jeg får legeerklæring, så kan de vel ikke si noe på det?

Anonymkode: 4a3ce...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forstuet ankelen 3 uker før avreise så bør det da ikke være noe problem å bli frisk til den tid. ALDRI hørt om noen som ikke er gangfør i løpet av 3 uker pga en forståelse av ankelen. 

Anonymkode: bb5cb...af3

• Liker 8
Skrevet

Jeg vil tro du må ha en legeerklæring nærmere avreisedato. Og det spørs det vel om du får. 

Anonymkode: 4c029...f5b

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forstuet ankelen 3 uker før avreise så bør det da ikke være noe problem å bli frisk til den tid. ALDRI hørt om noen som ikke er gangfør i løpet av 3 uker pga en forståelse av ankelen. 

Anonymkode: bb5cb...af3

Det er fordi det er en veldig aktiv ferie blant annet opp mot en høy fjelltopp, 6t+ gåing i flere dager 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg bestilte en reise ca 1 uke før jeg forstuet ankelen. Jeg forstuet den for 1 uke siden, men tenkte å vente å se når jeg ble bedre om jeg fortsatt kunne reise... Jeg skal til lege imorgen for å få legeerklæring...

Reisen er om 2 uker, og for å være ærlig så er jeg nok god i foten til da ettersom jeg ikke går med krykker lengre og går med foten... Men det er en veldig aktiv ferie (gruppereise) med lange fotturer i fjellet. Jeg har fortsatt hevelse, blåmerker og stikkende smerter...

Hvis jeg får legeerklæring imorgen, er det garantert at jeg får pengene tilbake? Eller tror dere at forsikringsselskapet ikke vil utbetale siden det er 2 uker til og de tenker jeg blir bra? Hvis jeg får legeerklæring, så kan de vel ikke si noe på det?

Du vil nok ikke få en legeerklæring og få pengen tilbake om reisen er om 2 uker, en legeerklæring skal være fersk. Så da må du ha ny time dagen før du skal reise eller noe. Og legen må ha grunnlag for å skrive ut denne, gjøres ikke bare fordi du ber om det. Det fremstår som du ikke ønsker å reise og andrer på selve reisen, siden du argumenterer for diverse, ankelen blir mest sannsynlig frisk innen du skal reise så det går nok bra

Anonymkode: 1a034...ee6

Skrevet

Vanligvis vil det ikke være god nok grunn for å få avbestilling dekket via reiseforsikring. 
De fleste reiseforsikringer har i vilkårene at avbestilling dekkes ved alvorlig skade, og/eller behandlingskrevende skade. 

Anonymkode: edcd9...ba4

Skrevet

Så lenge skaden har skjedd etter at du har bestilt reisen, og legen skriver en erklæring på at du frarådes å gjennomføre reisen pga skaden, vil reiseforsikringen dekke det. En vanlig sykemelding er ikke nok. Så egentlig kommer det an på hva legen er villig til å sette navnet sitt på, ikke hva forsikringen vil gjøre.

Anonymkode: d353d...c7e

• Liker 3
Skrevet

Om du får en legeerklærimg på at du ikke kan gjennomføre turen får du nok igjen. 

Anonymkode: 87a2b...e58

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta det for gitt angående å få igjen penger. Har vært ute for noe lignende og legen mente det ikke var akutt nok til at hun ville skrive erklæring, tapte masse penger, kjempesurt

Anonymkode: e0302...55a

Skrevet

Du må se hva som står i forsikringsvilkårene i avtalen.

Anonymkode: d3f4a...f7f

Skrevet

Ts her

Legen skrev erklæring og at det var akutt ankelskade at jeg ikke bør gå på 3-4 uker... Reisen er om 2 uker... Det er vel ingenting forsikringselskapet kan si på det her? For da burde jeg prøvd å solgt reisen, til halv pris hadde vært mye bedre enn ingenting😅 Snakk om flere titusener

• Liker 1
Skrevet
På 5.9.2019 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Vanligvis vil det ikke være god nok grunn for å få avbestilling dekket via reiseforsikring. 
De fleste reiseforsikringer har i vilkårene at avbestilling dekkes ved alvorlig skade, og/eller behandlingskrevende skade. 

Anonymkode: edcd9...ba4

Det stemmer ikke. Det er nok at du er syk eller skadet så formålet med turen faller bort. Hvis du ikke har en helt rævva billigforsikring.

Men ja, legeerklæringen må være fersk og du må være for syk eller skadet i reiseøyeblikket. 

Hilsen jobber med forsikring

Anonymkode: 523e6...373

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Legen skrev erklæring og at det var akutt ankelskade at jeg ikke bør gå på 3-4 uker... Reisen er om 2 uker... Det er vel ingenting forsikringselskapet kan si på det her? For da burde jeg prøvd å solgt reisen, til halv pris hadde vært mye bedre enn ingenting😅 Snakk om flere titusener

Ring forsikringsselskapet og hør. Mest sannsynlig så vil de ha en second opinion fra egen lege. De kan helt sikkert svare deg på saksgangen videre 😊 (og nei, de prøver ikke å lure deg eller unngå utbetalinger du har krav på i de skikkelige selskapene).

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Det er nok at du er syk eller skadet så formålet med turen faller bort. Hvis du ikke har en helt rævva billigforsikring.

Men ja, legeerklæringen må være fersk og du må være for syk eller skadet i reiseøyeblikket. 

Vil 2 uker før avreise være ferskt nok, når legen skrev jeg ikke bør gå med foten på 3-4 uker?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil 2 uker før avreise være ferskt nok, når legen skrev jeg ikke bør gå med foten på 3-4 uker?

Det kan være det ja så lenge det er en anbefaling, men du må ringe selskapet ditt og snakke med dem. Spesielt mtp at du isåfall ønsker å få solgt den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...