Gå til innhold

Kan jeg ta VGS3 påbygg til generell studiekompetanse hjemme? Evt vil det koste mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har unnvikende pf og forsøkte nylig å ta voksenopplæring på en VGS for voksne, men måtte gi opp veldig raskt pga overveldelsen av både liten tro på egen evne til å takle fagene/gjøre det bra nok i tillegg til den, for meg, enorme sosiale påkjenningen. 

Nå vurderer jeg andre muligheter med mindre sosial interaksjon og tenker evt privatist? 

Er det mulig å kun kjøpe bøkene, finne pensum, lære pensum alene og deretter ta privatisteksamen? Eller må jeg betale for evt nettstudier? 

Anonymkode: 18d5f...ceb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er fullt mulig, men som oftest tyngre å lære enn når man også får undervining. Men det er altså haugevis av folk som har gjort det før deg. 

Anonymkode: 1dcae...202

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er fullt mulig, men som oftest tyngre å lære enn når man også får undervining. Men det er altså haugevis av folk som har gjort det før deg. 

Anonymkode: 1dcae...202

Takk for svar. Da gjør jeg litt mer research på det og håper det kan være noe for meg 😊

Skrevet

Jeg gjorde det - kjøpte bøker og leste, tok notater og gjorde oppgavene i boka for meg selv før jeg meldte meg opp. Vil si det krever litt selvdisiplin, noe jeg ikke hadde. Også må man ha litt flaks.

I naturfag hadde jeg egentlig ganske uflaks, for på den forberedte delen fikk jeg et tema det stod maks en halv side om i boka.. Men jeg tror ikke kunnskapen hadde vært større på det området med opplæring fra en lærer..

Skrevet
1 hour ago, Anim92 said:

Jeg gjorde det - kjøpte bøker og leste, tok notater og gjorde oppgavene i boka for meg selv før jeg meldte meg opp. Vil si det krever litt selvdisiplin, noe jeg ikke hadde. Også må man ha litt flaks.

I naturfag hadde jeg egentlig ganske uflaks, for på den forberedte delen fikk jeg et tema det stod maks en halv side om i boka.. Men jeg tror ikke kunnskapen hadde vært større på det området med opplæring fra en lærer..

Jeg tror jeg kan ha litt selvdisiplin. Vet jeg trenger annet å gjøre enn å bare sitte og se serier med katten hele dagen 😅

Skrevet

Noen som vet hvilke fag jeg trenger når jeg kun har fullført VGS1 - Helse- og oppvekstfag? 

Lurer også på hvor jeg evt finner oversikt over kompetansemål for hvert fag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...