Gå til innhold

Hvor bør jeg kjøpe Thuja Brabant? (Romerike)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Bor i Eidsvoll kommune og skal plante Thujahekk. Noen som har erfaring med bra leverandører som kan anbefales eller tips om hvor man absolutt ikke bør kjøpe fra. 

Takk for hjelpen :) 

Anonymkode: a4714...66b

Skrevet

Har ingen konkrete tips om leverandør, men det viktigste er å kjøpe planter av god kvalitet, altså å holde seg langt unna de minste, mest pistrete tilbudsplantene. Gode planter koster. Om du i tillegg passer på riktig planteavstand, god jord og ikke minst nok vann og gjødsel burde du ha gode forutsetninger for å få til en hekk som ikke lever opp til alle fordommer om tujahekker.

(Det er nok av dem som mener spørsmålet ditt burde vært "Hvor bør jeg kjøpe Thuja Brabant?", og at svaret på det er "NEI". Jeg er på nippet til å være en av dem selv. Men gjør ting riktig, så får du en flott hekk som gjør fordommene våre til skamme. :) )

Anonymkode: 8a223...a21

Skrevet

Vi har tuja smaragd og jeg syns de er 100 ganger finere enn brabant.  Bruk svetteslange på vår/sommer om legg blåkorn og bark de første årene så vokser de fort. 

Skrevet

Har du sett på Myrvold hagesenter på Jessheim?

Anonymkode: 8ea0e...4dd

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tiltredes! Myrvold kan sakene sine! :) 

• Liker 1
Skrevet
På 7.9.2019 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips, de har jeg ikke hørt om og har sendt de forespørsel. Kjøper selvfølgelig lokalt når mulighetene byr seg. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips, de har jeg ikke hørt om og har sendt de forespørsel. Kjøper selvfølgelig lokalt når mulighetene byr seg. 

Bare hyggelig!

Skrevet

Thuja er på full fart ut. Om få år vil ingen ha dem lenger og det trekker verdien på huset ditt ned. Hvorfor anlegge en hekk med plastlignende planter som ikke hører hjemme i norsk natur?

Anonymkode: 13701...76d

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Thuja er på full fart ut. Om få år vil ingen ha dem lenger og det trekker verdien på huset ditt ned. Hvorfor anlegge en hekk med plastlignende planter som ikke hører hjemme i norsk natur?

Anonymkode: 13701...76d

Ren ønsketenkning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...