Gå til innhold

Hvilket emne fikk du på muntlig eksamen i Historie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta eksamen som privatist. Lurer derfor på hva dere andre fikk om?

Anonymkode: 60c16...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den franske revolusjon. 

Anonymkode: 7d47e...dc6

• Liker 1
Skrevet

Den kalde krigen.

Anonymkode: 80ce9...548

Skrevet

Den kalde krigen og den industrielle revolusjonen. Pluss spørsmål om silkeveien, tror det var fordi jeg vippet mellom to karakterer. 

Skrevet

Vel, det er jo en liten evighet siden.. Men kom opp i 2 verdenskrig. 

Anonymkode: 373b3...c9d

• Liker 1
Skrevet

Hvilken karakter endte dere med?:) TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

5.

Anonymkode: 7d47e...dc6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

6

Skrevet

Første og andre verdenskrig, fikk 5

Tror jeg hadde fått sekser, men siden jeg vippet og fikk et spørsmål jeg egentlig ikke forsto, ble det 5 (urelatert til tema).

Anonymkode: 790f1...afc

Skrevet

1. verdenskrig, fikk 5 :) 

Skrevet

Hoveddel var om den kalde krigen, gjøre rede for det politiske klimaet gjennom to konflikter. 

Sensorspørsmål: rikssamlingen.

Fikk 6.

Anonymkode: 334ca...a8a

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første og andre verdenskrig, fikk 5

Tror jeg hadde fått sekser, men siden jeg vippet og fikk et spørsmål jeg egentlig ikke forsto, ble det 5 (urelatert til tema).

Tror det var derfor jeg måtte fortelle om silkeveien. Jeg pøste på med absolutt alt (det lille) jeg kunne. Var heldigvis nok. 

Er ikke helt uvanlig at det blir slengt ut et lite ekstraspørsmål eller to for å se om det er fortjent med en 5 eller 6. 

Skrevet
1 minutt siden, Sokkar said:

Tror det var derfor jeg måtte fortelle om silkeveien. Jeg pøste på med absolutt alt (det lille) jeg kunne. Var heldigvis nok. 

Er ikke helt uvanlig at det blir slengt ut et lite ekstraspørsmål eller to for å se om det er fortjent med en 5 eller 6. 

Husker ikke spesifikt hva sensor spurte om, bare at jeg egentlig ikke forsto hva han ville frem til. Det var et spørsmål om religion og ideologi tror jeg, som når jeg tenker meg om kanskje var relatert til 1 og 2 verdenskrig, men igjen han formulerte det så rart at jeg tror jeg fikk trekk bare fordi han måtte omformulere seg flere ganger før jeg forsto, og selv da svarte jeg ikke riktig haha!

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke spesifikt hva sensor spurte om, bare at jeg egentlig ikke forsto hva han ville frem til. Det var et spørsmål om religion og ideologi tror jeg, som når jeg tenker meg om kanskje var relatert til 1 og 2 verdenskrig, men igjen han formulerte det så rart at jeg tror jeg fikk trekk bare fordi han måtte omformulere seg flere ganger før jeg forsto, og selv da svarte jeg ikke riktig haha!

Det er dessverre trekk, ja 😜 men er det som er så dritt med privatisteksamen.. 😬 Det er ganske mye som skal kunnes, og spørsmålene på del 2 kan være hva som helst. 

Skrevet

Da jeg studerte samfunnsfag/historie ved lærerhøgskolen kom jeg opp i svartedauen. Fikk A. :) 

Skrevet

Flere?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...