AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #21 Skrevet 5. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke vær dum. Det er ugreit å slippe ungen løs rundt folk som ikke vil være i nærheten av barn. Den som har valgt å få barn har ansvaret for barn, de som er rundt har IKKE valgt det. Anonymkode: c3e3d...89d FOR en innstilling. Er du mammaen i historien min? 😉 ts Anonymkode: 89d53...406 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #22 Skrevet 5. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂😂. Tuller du? Håper det. selvfølgelig skal barn få løpe oppover, nedover og bortover. Anonymkode: 89d53...406 Sånne som deg må bare lære av sine feil Anonymkode: c3e3d...89d 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #23 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke barn, og mange foreldre klarer ikke å passe på ungene sine. De løper bort til fremmende, og snakker til fremmede de er gærne. Pass på unga deres! Anonymkode: 6689e...037 Mulig det, men et barn kan ikke skade en voksen sånn som en hund kan. Anonymkode: 89d53...406 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #24 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånne som deg må bare lære av sine feil Anonymkode: c3e3d...89d 🤣🤣🤣 Anonymkode: 89d53...406
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #25 Skrevet 5. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan bare ikke forstå hundeeiere som lar hunden sin gå løs der barn og andre ferdes. Her jeg bor , går mange hunder løse- både små og store. Hundeeieren kommer gjerne langt bak, så langt at de ikke får ropt på hunden før den har rukket å oppsøke de som kommer motsatt vei. en dag var jeg i skogen med 2-åringen min. En mor med et lite barn og en kjempe av en hund gikk opp ved siden av oss. Hunden gikk ikke i bånd, og begynte å løpe etter min 2-åring for å leke. Den løp rett bak han nedover hele bakken. Jeg ba moren rope på hunden sin, men det ville hun ikke, for «den var snill og vant til barn». Flere ganger måtte jeg be henne gjøre det, men hun ville ikke. Hun holdt fast på at dette var en barneglad hund, og viste til sitt eget barn. Tilslutt måtte jeg løfte toåringen, og gå fort av sted. hundeeiere: hva er det som får dere til å tro at det er greit å bare slippe hunden bort til andre? Mange er redde for hunder, men mange tar ikke hensyn til det, fordi «hunden er jo bare snill». Jeg har valgt å ikke ha hund fordi jeg har barn. Derfor vil jeg kunne gå i skogen uten å møte masse kontaktsøkende ukjente hunder. Hadde vært fint å høre fra noen som synes det er greit å bare slippe hunden. Hva er det som får dere til å tro at det er greit? Anonymkode: 89d53...406 Du virker aggressiv og hysterisk. Kanskje du bør flytte til et sted der hunder aldri går løse Anonymkode: c3e3d...89d 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #26 Skrevet 5. september 2019 Gikk tur med katten i bånd en periode da han var syk og måtte gå med krage, men trengte selvsagt å få luftet seg litt. Skjedde flere ganger at løse hunder kom etter katten min, selv om det er båndtvang hele året i området her. Satte i det minste pris på at eierne tilkalte hunden og fikk den til å slutte. Men en gang kom hunden etter katten min og eieren bare lo! Da ble jeg forbannet og klarte ikke å si noe, men angrer på at jeg ikke kjeftet eieren huden full. Faen ta sånne hundeeiere som det der. Anonymkode: 2baff...32a 5
Puny Skrevet 5. september 2019 #27 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke egentlig. Det handler om hundeeiere som synes det er greit å la hunden gå løs- uavhengig av hva hunden gjør når den er løs. Anonymkode: 89d53...406 Hva hunden gjør når den går løs er jo hele poenget. Jeg har 0 problem med løse hunder i skogen (ett sted må jo de også få løpe litt) men jeg har selvsagt et problem hvis hunden jager barnet mitt og eieren nekter å kalle den inn. Dette har jeg til gode å oppleve. Oppfatter de fleste hundeeiere som flinke til å kalle inn hunden sin når de ser den går mot et lite barn. Er hunden rolig å snill så setter jeg stor pris på om hunden hilser på barnet mitt. Vi har ikke hund selv og jeg ønsker gjerne at barnet mitt skal ha gode opplevelser med å hilse på hunder. 8
Chantielle Skrevet 5. september 2019 #28 Skrevet 5. september 2019 Mange folk gir blaffen i hundeloven. §4 : Hundeholderen skal påse at hunden ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette. Har en hund dette for vane, skal den bli holdt i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel. Hundeholderen skal vise særlig aktsomhet der det er barn, for å hindre slik kontakt mellom hund og barn som barnet eller voksne som følger barnet, ikke inviterer til, og for å forebygge at barn blir skremt. Om nødvendig skal hunden bli satt i bånd eller holdt tett inntil hundeholderen. Irriterende at folk gir blaffen,samt at man kan sette hundens liv i fare ved å bryte loven. 17
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #29 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du virker aggressiv og hysterisk. Kanskje du bør flytte til et sted der hunder aldri går løse Anonymkode: c3e3d...89d Er hverken aggressiv eller hysterisk. Lurer bare på hvorfor hundeeiere ikke forstår at andre ikke setter like mye pris på løse hunder. Ts Anonymkode: 89d53...406 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #30 Skrevet 5. september 2019 Er mennesker som ikke evner å sette seg inn i hva andre mennesker tenker og føler Anonymkode: 91d95...eb1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #31 Skrevet 5. september 2019 Jeg har to hunder, små er de også (4-5kg) De går aldri uten bånd i "offentlig" område! Skal de springe løst går vi til hundeparken; et stort inngjerdet område (med 16års aldersgrense). Er selv redd for hunder jeg ikke kjenner... Anonymkode: 411be...bf7 3
Gjest Paramount Skrevet 5. september 2019 #32 Skrevet 5. september 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Båndtvangen er ikke for å verne barn og mennesker, men dyrene i skogen. Men likevel skal ikke eierne la hundene få "skremme" barn Anonymkode: 55a1d...64d Det har jeg også lest, på tide å endre lovteksten til å omfatte "sjenanse og fare for andre mennesker". Det er faktisk ikke greit med store hunder som sleper på en eier i et 10 meters bånd, på et fortau, i en by. Det handler litt om hvor mye plass enkelte tar. De fleste hundeeiere er veldig flinke, men som vanlig er det de håpløse vi legger merke til.
Chantielle Skrevet 5. september 2019 #33 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, Paramount skrev: Det har jeg også lest, på tide å endre lovteksten til å omfatte "sjenanse og fare for andre mennesker". Det er faktisk ikke greit med store hunder som sleper på en eier i et 10 meters bånd, på et fortau, i en by. Det handler litt om hvor mye plass enkelte tar. De fleste hundeeiere er veldig flinke, men som vanlig er det de håpløse vi legger merke til. Loven dekker vel allerede dette.. Se innlegget mitt over. 3
Sliten&kjørt52 Skrevet 5. september 2019 #34 Skrevet 5. september 2019 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mennesker som ikke evner å sette seg inn i hva andre mennesker tenker og føler Anonymkode: 91d95...eb1 Eller evner, men er rasshøl nok til å drite i det... En telefon til 02800 kan koste de dyrt. ... Edit... Fordel med å ringe 02800, -alle hendelser logges... Snipp, snapp, ...Forbud -Hundehold. Sånne folk burde ikke ha hund. Kan være ubehagelig om man går med egen hund i bånd og, med Agro. bikkkjer som ikke er under kontroll... a. Endret 5. september 2019 av Sliten&kjørt52 Facts 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #35 Skrevet 5. september 2019 Ikke slipp dem løs!! Møtte på en hund som begynte å hopp på barna og bite på hunden vår, alt skjedde så fort, jeg overagere kanskje, men måtte avlive hunden på stedet i Forsvar. Den viste agresiv adferd og eie kom gående et stykke bak og da var for sent. Utrolig tragisk hendelse jeg hels ville slippe.. bruk bånd det er flere i skogen! Anonymkode: cb970...c64 3
Teddi Skrevet 5. september 2019 #36 Skrevet 5. september 2019 I dette tilfellet mener jeg at DERE skulle tatt hensyn til hverandre. Dere oppholdt dere i skogen. Hun for å la hunden sin løpe fra seg, du for at barnet ditt skal løpe fra seg. I din situasjon ville jeg tatt en drikkepause sånn at hund og eier kunne løpt i forveien (siden en hund løper raskere enn en toåring), for så å gå i fred og ro i skogen etter det. Det er ikke båndtvang lenger, og skogen er sett på som et «fristed» for hunder. Hvem er du til å ødelegge det for dem? Hun var riktignok ikke veldig høflig i måten hun opptrådte foran deg, men så var kanskje ikke du høfligheten selv heller. I skogen er det plass til alle, og alle bør tilpasse seg hverandre. 8
Gjest Paramount Skrevet 5. september 2019 #37 Skrevet 5. september 2019 1 minutt siden, Chantielle skrev: Loven dekker vel allerede dette.. Se innlegget mitt over. Bra, da lærte jeg noe nytt! takk skal du ha! Har dessverre erfaringer som tyder på at også ganske få hundeeiere kjenner til denne paragrafen.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #38 Skrevet 5. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke slipp dem løs!! Møtte på en hund som begynte å hopp på barna og bite på hunden vår, alt skjedde så fort, jeg overagere kanskje, men måtte avlive hunden på stedet i Forsvar. Den viste agresiv adferd og eie kom gående et stykke bak og da var for sent. Utrolig tragisk hendelse jeg hels ville slippe.. bruk bånd det er flere i skogen! Anonymkode: cb970...c64 Du avlivet hunden på stedet? Hvordan gjorde du det? Anonymkode: cbf18...b12 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #39 Skrevet 5. september 2019 1 minutt siden, Teddi skrev: I dette tilfellet mener jeg at DERE skulle tatt hensyn til hverandre. Dere oppholdt dere i skogen. Hun for å la hunden sin løpe fra seg, du for at barnet ditt skal løpe fra seg. I din situasjon ville jeg tatt en drikkepause sånn at hund og eier kunne løpt i forveien (siden en hund løper raskere enn en toåring), for så å gå i fred og ro i skogen etter det. Det er ikke båndtvang lenger, og skogen er sett på som et «fristed» for hunder. Hvem er du til å ødelegge det for dem? Hun var riktignok ikke veldig høflig i måten hun opptrådte foran deg, men så var kanskje ikke du høfligheten selv heller. I skogen er det plass til alle, og alle bør tilpasse seg hverandre. Mener du at det er riktig at hundeeiere bare skal la hunden sin løpe overalt da? Selv om de er større og sterkere enn et lite barn? du har sikkert ikke barn selv. Anonymkode: 89d53...406 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #40 Skrevet 5. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du avlivet hunden på stedet? Hvordan gjorde du det? Anonymkode: cbf18...b12 Vill ikke gå i detaljer, var ikke pent😰 Anonymkode: cb970...c64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå