Gå til innhold

Informasjon fra sykehus/politi o.l fra skjult nummer? Og hva skjer om man ikke svarer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet at mange fastlegekontor ringer med skjult nummer.  Men hva med politiet og sykehus/ambulanse o.l, ringer de også med skjult nummer? Er der evnt. andre som kan ringe viktige samtaler fra skjult nummer? Og hva skjer dersom de ikke får tak personen de ringer? Jeg ser for meg at det potensielt kan ta lang tid før man får beskjeden da, spesielt dersom de ikke har mulighet til å oppsøke personen de ringer (enten fordi de ikke har ressurser tilgjengelig eller ikke vet hvor personen de skal ha tak i befinner seg), stemmer det? Eller hvordan blir det egentlig gjennomført? 

Noen som vet noe om dette? Forhåpentligvis havner man jo aldri i en slik situasjon, men det er jo greit å vite. 

Anonymkode: 2924c...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri ringt med skjult nummer fra sykehus/ambulanse til kunder, eller hørt om det innen helsevesenet -hvorfor skulle man det...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegekontoret mitt (og gynekolog, sykehuset og tannlege) ringer alle med vanlig nummer. Hvorfor skulle de skjule det? Politiet også. Nav. 

Har aldri opplevd skjult nummer fra noen offentlig instans. Hva skulle være hensikten med det?

Anonymkode: 60c6d...832

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehusene ringer ikke med skjult nummer, men det kan være vanskelig å finne ut eksakt hvem som ringte deg.

Anonymkode: 5baf8...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer ikke fra skjult nr. Jeg har blitt oppringt fra både politi,ambulanse og sykehus pga en trafikkulykke i familien  tidligre, men ingen hadde skjult nr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd å bli oppringt fra skjult nummer fra slike instanser. Det som er vanlig er at "fellesnummeret" kommer opp, feks når min nav-veileder ringer meg kommer 55553333 opp i displayet. Samme når legen på sykehuset ringer meg, da er det avdelingens nummer jeg ser, selv om han ringer fra sitt kontor. 

Anonymkode: 64443...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ringer ut fra min avdeling, kommer sykehusets sentralbordnummer opp hos mottager.

Anonymkode: e51dd...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegekontoret mitt (og gynekolog, sykehuset og tannlege) ringer alle med vanlig nummer. Hvorfor skulle de skjule det? Politiet også. Nav. 

Har aldri opplevd skjult nummer fra noen offentlig instans. Hva skulle være hensikten med det?

Anonymkode: 60c6d...832

Jeg har aldri vert i kontakt med sykehuset, politi eller andre instanser/etater, så er derfor jeg spør. Har alltid synes det er rart at fastlegen ringer med skjult nummer, spesielt siden mange kanskje ikke tar telefonen på bakgrunn av det. Men det har vel sikkert en grunn. 

Anonymkode: 2924c...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd at en drosje-sjåfør har kontaktet meg med ett skjult nummer. 

Først kontaktet jeg selve selskapet, og deres telefonnummer er selvfølgelig offentlig tilgjengelig. Men etter en stund ringer det på telefonen min, fra selve sjåføren som viss nok hadde en del problemer med å finne frem til der jeg stod.  

Anonymkode: dd81e...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene politiet har ringt meg har det både vært lett å finne ut hvem de var, og å ringe opp igjen. 

Anonymkode: 22026...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...