AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Vi ønsker ikke å ta opp maksimalt av det vi kan låne, og må derfor se etter noe til en «middels» pris. Vi elsker stedet der vi bor nå, med tanke på reisevei til jobb og skole/bhg for barnet vårt. Men hvis vi skal kjøpe i dette området, blir det gjerne hus med energimerking E eller boliger som på sikt må pusses opp noe. Flytter vi litt lengre inn i landet, får vi bolig fra 2014, med garasje osv. Men her er det mer øde, og vi må nok da kjøre til fritidsaktiviteter, butikk osv. Hva tenker dere er viktigst? Anonymkode: fbe59...2c9
matrobot Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 (endret) For meg er boligplassering viktigst. Jeg leste tidligere om en forskning som viser at man er mer lykkeligere jo nærmere skolen/jobben man bor. Det virker logisk - jo mindre kjøring, jo mer tid man har til overs til andre ting som man vil heller gjøre. Boligen kan alltid pusses opp, vet du. Endret 5. september 2019 av matrobot 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Et oppussingsprosjekt krever enten at dere legger mye penger i det, eller at dere kan gjøre en god del selv. Har barnet etablert seg med vennekrets/skole/barnehage? I så fall hadde jeg fått det vanskelig med å flytte til annet sted. Anonymkode: de298...e36
FantasDick Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 Da vi kjøpte nåværende hus hadde vi litt av den samme problemstillingen. Eldre og mindre hus i samme strøket vi bodde, eller flytte litt lengre unna og få mer for pengene. Vi flyttet litt lengre unna. Har bodd her i 3 år nå og angrer ikke. Har 20 min kjøring til jobb, og 5 min kjøring til bhg. Fikk nytt og større hus til samme pris og vi trives veldig godt. Plasseringen av huset (fin naturtomt og innerst i blindvei) gjør beliggenheten litt bedre.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 Jeg ville ikke ha bosatt meg slik at barna var avhengig av å bli kjørt til fritidsaktiviteter. Anonymkode: d18bb...714 2
Puny Skrevet 5. september 2019 #6 Skrevet 5. september 2019 Beliggenhet! Standarden kan du endre på med tiden, men beliggenheten er fast. 4
Grandidosa83 Skrevet 5. september 2019 #8 Skrevet 5. september 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ønsker ikke å ta opp maksimalt av det vi kan låne, og må derfor se etter noe til en «middels» pris. Vi elsker stedet der vi bor nå, med tanke på reisevei til jobb og skole/bhg for barnet vårt. Men hvis vi skal kjøpe i dette området, blir det gjerne hus med energimerking E eller boliger som på sikt må pusses opp noe. Flytter vi litt lengre inn i landet, får vi bolig fra 2014, med garasje osv. Men her er det mer øde, og vi må nok da kjøre til fritidsaktiviteter, butikk osv. Hva tenker dere er viktigst? Anonymkode: fbe59...2c9 Beliggenhet er etter min mening det viktigste kriteriet. Du kan ikke flytte huset senere. Standard er sekundært, men selvfølgelig viktig å ta med i vurderingen med tanke på økonomisk forutsigbarhet og mulighet/evne til å gjøre arbeider selv. Når det kommer til å avgjøre forholdet mellom standard og beliggenhet må man ta en konkret vurdering. Jeg ville ikke kjøpt en rønne med god beliggenhet med mindre man var innstilt på oppussingsarbeider og kostnadene ved dette.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #10 Skrevet 5. september 2019 Beliggenhet er viktigst, men standard kan ikke sees helt bort fra. Det kan ødelegge mye av livskvaliteten om ting som hele tiden skulle vært gjort krever mye energi eller noen av dere er flaue for å vise frem huset. Men jeg har nok ikke samme krav som deg til beliggenhet, for jeg ønsker hus i naturlige omgivelser, stor plass og ikke naboer tett på, så vi har ikke noe imot å kjøre til fritidsaktiviteter o.l. Anonymkode: 7703f...a55
Ny Bruker Skrevet 5. september 2019 #11 Skrevet 5. september 2019 Vi flyttet. Altså vi valgte størrelsen. Angret ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå