Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Det har seg seg slik at vi er et kollektiv på 5 personer som er i arbeid(så vidt jeg vet). Vi er alt mellom 18-30 år i dette kollektivet og nylig har det flyttet inn en gutt på 19. Jeg merket fra dag én at dette var en person som var ørlite grann slitsom å ha med å gjøre, da vedkommende er svært så høylytt, tar mye plass, ofte skal komme med invaderende kommentarer om de andre i kollektivet. Han kan si ting som at hun ene ser ustelt ut på håret fordi hun har krøller, at han andre tror han er så kul fordi han stiller i fitnesskonkurranse og at han ikke vil være med og gjøre noe sosialt fordi han synes den konkrete aktiviteten er harry... også videre. Virker som han har en tendens å si ting før han tenker, og ofte tenker jeg at slikt kunne han ha holdt for seg selv. Mitt første inntrykk var at han var en skikkelig frekkas, men lurer på om dette kan være sosialt klønethet fordi det ser ikke ut til at han helt vet hvordan han skal oppføre seg når vi er flere som sitter i fellesarealet, da tar han kjapt "over" situasjonen og prater i ett sett om mye uforståelig. Det er da gjerne de frekke kommentarene ofte kommer også. 

Har også en liten følelse av at han er en person som lett feiltolker folk og situasjoner, uten å påstå noe.

Noen som kan hjelpe hvordan å håndtere mennesker som tilsynelatende er ufine i oppførsel, eller bare rett og slett er sosialt klønete? Hadde helst unngått slike mennesker som stjeler energi i hverdagen, men ikke alltid man kan unngå nettopp disse som for eksempel på arenaer som arbeidsplassen, familie eller i dette tilfellet: bokollektiv.

Anonymkode: 13c4c...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er nok litt sosialt tilbakestående, da er det vanlig at man tar over og snakker. Styrer og trykker ned andre, pga egen usikkerhet.

Ikke bruk noe tid på han dere, bare overse han. Ikke svar.

Anonymkode: 08978...1c6

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er nok litt sosialt tilbakestående, da er det vanlig at man tar over og snakker. Styrer og trykker ned andre, pga egen usikkerhet.

Ikke bruk noe tid på han dere, bare overse han. Ikke svar.

Anonymkode: 08978...1c6

Suboptimalt og lite konstruktivt forslag. Stempler deg i samme kategorien. Sosialt klønete.

Nok om det.

Jeg vil foreslå at du sier ting rett ut når det skjer. Spør direkte.

Hvorfor er du så dømmende. 

Hvor for er du så frekk.

Det er en antagelse, hvor har du den fra?

Det du i realiteten gjør er å utøve sosial kontroll. Viktig at den er konstruktiv og gjennomtenkt, ellers slår den tilbake på deg.

Anonymkode: 1c681...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...