Gå til innhold

Erfaringer med kallenavn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to gutter. Kun snaue to år mellom dem. Storebror klarte ikke uttale navnet til lillebror og laget sin variant av navnet. «Problemet» er at nå bruker ALLE det navnet til og med helsesøster og ansatte i barnehagen. Ungene aner nok ikke hva barnet heter en gang. Navnet er søtt nok det, selv om det er langt fra noe navn. Men lurer litt på hvordan dette vil forfølge han videre og om det vil være kjett i en alder av 8-9 år, for den del 13. Ikke er det lett å snu trenden heller da det blir unaturlig for meg å rette på alle, samt at storebror tviholder på kallenavnet selv om han i dag kan si hva lillebror heter. Noen som har levd med kallenavn? 

Anonymkode: b3ceb...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må man bare tåle som foreldre :) dere kan fortsette å kalle han ved fullt navn, men kallenavn kommer og går, noen ganger livet ut :) kjenner en hel haug i eldre generasjoner som heter navn som «lillebror» «lillemor» «jolle» (Jan ove), «Jønne» (Jørn Kåre), «Ekke» (Erik), «Vesla».

 

er iallfall tåpelig å korrigere andre som kaller barnet ved kallenavn! 😉 med mindre det er mobbenavn, selvfølgelig. 

Anonymkode: f9b52...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som har et sånt kallenavn. Ingen som har gjort noe negativt ut av det.

Anonymkode: 443d3...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva det er.. Er det Mini for eksempel så er det neppe like moro når han nærmer seg tenårene. Er det en slags forkortelse/variasjon av navnet hans er det noe som sikkert kan bli sittende fram til han eventuelt velger å bruke hele navnet. Selv gikk jeg i klasse med en Ricky (Richard) som aldri brukte fullt navn før han fikk seg en mer seriøs jobb etter endte studier. Samme gjelder Madde (Madelen), Leo (Leonora) og Tønna (Tønnes)

Anonymkode: 5ef60...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...