AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #1 Skrevet 4. september 2019 Hei! Jeg har tenk til å levere noen åpne søknader hos ulike klesbutikker som ikke har utlyst jobbstillinger på senteret. Har ikke så mye jobberfaring så tenker dette er den eneste muligheten så å si. Men jeg lurte på hva jeg skal si når jeg leverer cv og søknad til butikken, speilet med tanke på at de ikke har utlyst ledig stilling? Anonymkode: edcbd...977
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #2 Skrevet 4. september 2019 Handle der ofte gjennom flere mnd, begynn å småsnakke med sjefen og ha en hyggelig tone. Og så spør du om de har noe ledig. Da klarer de ikke å si nei Anonymkode: 39d2e...e62
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 Si hei, er daglig leder inne. Hvis ja, fortell navnet ditt og at du lurer på om du kan legge igjen en åpen søknad. Jeg ville heller sendt de på Mail, da papir alltid havner i søpla. Jeg er leder i en bedrift selv hvor mange kommer inn ila dagen og jeg mister ofte oversikten over alt som kommer inn. Så du kan også tilby å sende på e-post hvis de vil det. Anonymkode: 5a017...346
Maaaddepaaadde Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 Etter nye personverns regler, er det mange stedet som ikke tar imot 😩
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #5 Skrevet 4. september 2019 Fint initiativ! Men gjør det enkelt og send det på mail heller, slik som brukeren over skrev. Det er mer oversiktlig, og gir større mulighet for at søknaden din faktisk blir lest med interesse. Jeg regner med at i den bransjen så gjør mange det samme som deg, så det er en fare for at det faktisk er mer irriterende enn hva du burde få ut av det. Ledere har en hektisk hverdag og mye å gjøre, og ser ikke det som en hyggelig gest å bli avbrutt i tider og utider. Og når du har sendt søknaden, så ikke følg den opp selv om du ikke hører noe. Det har ingen hensikt, og blir ansett som mas. Søknaden er mest sannsynlig lest og vurdert, og hadde du vært av interesse og at butikken hadde noe tilgjengelig for deg, så hadde du fått respons på den. Anonymkode: 44427...48a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 Det er ikke lov å oppbevare slike søknader lenger så jeg ville trolig heller gått rundt enn å sende via epost. Du får et bedre inntrykk av personen ved å treffe vedk enn gjennom epost Anonymkode: 18dba...2f2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #7 Skrevet 4. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får et bedre inntrykk av personen ved å treffe vedk enn gjennom epost Ikke hvis du blir ansett som mas. Tviler på at TS er første eller siste som gjør dette. Anonymkode: 44427...48a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 Jeg hadde ringt på forhånd og snakket med daglig leder først. Da slipper du å bruke tid på steder som ikke ansetter for tiden Anonymkode: 85911...1cd
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fint initiativ! Men gjør det enkelt og send det på mail heller, slik som brukeren over skrev. Det er mer oversiktlig, og gir større mulighet for at søknaden din faktisk blir lest med interesse. Jeg regner med at i den bransjen så gjør mange det samme som deg, så det er en fare for at det faktisk er mer irriterende enn hva du burde få ut av det. Ledere har en hektisk hverdag og mye å gjøre, og ser ikke det som en hyggelig gest å bli avbrutt i tider og utider. Og når du har sendt søknaden, så ikke følg den opp selv om du ikke hører noe. Det har ingen hensikt, og blir ansett som mas. Søknaden er mest sannsynlig lest og vurdert, og hadde du vært av interesse og at butikken hadde noe tilgjengelig for deg, så hadde du fått respons på den. Anonymkode: 44427...48a Kan en sende ulike klæsbutikker mail, uten at de har utlyst stilling? Anonymkode: edcbd...977
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan en sende ulike klæsbutikker mail, uten at de har utlyst stilling? Anonymkode: edcbd...977 Ja, men du må jo selvfølgelig ha skrevet en god søknad og lagt ved en CV. Mange som oppsøker slike butikker for å spørre om jobb, mye bedre å ta det via mail. Som leder kan jeg si at alle besøkene som kommer rekende inn om spørsmål om jobb bare er til bry og irritasjon, men på mail så kan det hende jeg faktisk ser på det hvis jeg har bruk for mer personale. Enten deltid eller heltid. Blir man plutselig i manko på personell pga ferie, sykdom og oppsigelser, så kan jeg heller ty til å åpne noen mailer som er blitt sendt og ringe dem direkte for å innkalle til samtale, enn å ta seg bryet med å lyse ut stillinger og få flere hundre søkere. Men husk! Vær tålmodig, det er langt ifra sikkert dem trenger folk nå. Og ikke følg opp en slik åpen søknad, for du har tross alt spurt om noe som egentlig ikke er tilgjengelig. Anonymkode: 44427...48a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #11 Skrevet 4. september 2019 Hei, prøvde å søke opp mailadressen til ulike butikker, men det kom for det meste kun opp mail som er tilknyttet kundeservice? Brude jeg søke opp hvem er er butikksjefen for butikken og sende dem en "personlig mail"? Anonymkode: edcbd...977 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #12 Skrevet 4. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, prøvde å søke opp mailadressen til ulike butikker, men det kom for det meste kun opp mail som er tilknyttet kundeservice? Brude jeg søke opp hvem er er butikksjefen for butikken og sende dem en "personlig mail"? Anonymkode: edcbd...977 Ja send direkte til sjefen. Ingen andre bør lese innholdet i mailen. Anonymkode: 44427...48a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #13 Skrevet 4. september 2019 Hva burde emne på mailen være? Anonymkode: edcbd...977
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #14 Skrevet 4. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja send direkte til sjefen. Ingen andre bør lese innholdet i mailen. Anonymkode: 44427...48a Hvordan er det man finner ut at hvem er er butikksjefen. Prøvde å søke opp på Google men fant verken ut av hvem butikksjefen var eller mailen dessverre Anonymkode: edcbd...977
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #15 Skrevet 5. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det man finner ut at hvem er er butikksjefen. Prøvde å søke opp på Google men fant verken ut av hvem butikksjefen var eller mailen dessverre Anonymkode: edcbd...977 Proff.no Anonymkode: 44427...48a
Grandidosa83 Skrevet 5. september 2019 #16 Skrevet 5. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har tenk til å levere noen åpne søknader hos ulike klesbutikker som ikke har utlyst jobbstillinger på senteret. Har ikke så mye jobberfaring så tenker dette er den eneste muligheten så å si. Men jeg lurte på hva jeg skal si når jeg leverer cv og søknad til butikken, speilet med tanke på at de ikke har utlyst ledig stilling? Anonymkode: edcbd...977 Bra tiltak. Jeg lurer likevel på hvorfor du bare skal søke hos klesbutikker? Ja, jeg forstår det er mest interessant, men er målet ditt å få en inntekt, eller få utløp for hobby/interesse? Sistnevnte er er selvfølgelig lov det altså, men det er åpenbart vanskeligere å få jobb der "alle" vil jobbe. Det er alltid mange meninger om hva som er lurt, men én ting er uansett sikkert: Det er mye bedre å prøve enn å ikke prøve. Det jeg ville gjort: 1. Jeg ville sett litt gjennom hvor man faktisk kan ha bruk for folk slik at du bruker energien din smart. Typisk vil HM alltid være langt mer populært enn mindre nisjebutikker osv. Som nevnt innledningsvis: Er du ute etter å tjene penger kan det være langt smartere å stikke innom byggevarebutikken enn være nummer 100 som vil jobbe på Zara. 2. Skill deg ut. En fin CV mal / åpen søknad mal koster under hundrelappen på nett. Mulig noen fine også er gratis. Den kan brukes igjen og igjen. Tanken være: Tenk deg selv om det ligger 5 cver på bordet. Hvilken dras øynene mot? Den stilige med farger som viser både initiativ og innsats, eller Word varianten som er standard? 3. Ta runden din når butikksjefene faktisk er på jobb og har tid til deg. Folk som går rundt kl 19:00 på sentrene møter stort sett bare på ekstrahjelpene / vanlige ansatte. Ta runden midt på dagen når du ser det er lite folk i butikken og det ikke står paller på paller med varer der. 4. Tenk på hvordan du fremstår. Ja, det er litt skummelt å ta slike runder, men skal du først gjøre det må du ikke fremstå som en redd og halvdruknet katt. Slike folk blir ofte glemt før de er gått ut. Kle deg greit, rett opp ryggen, smil og se folk i øynene. Vis at du er en positiv tilvekst og ikke en som kommer til å gjemme seg bakerst i butikken. 5. Fremstå genuint interessert i å få jobb i DEN butikken og ikke at du søker i alle retninger. Istedenfor å si "Kan jeg legge igjen CVen min her?" og løpe ut igjen.. Gjør det heller slik: "Jeg har veldig lyst å jobbe her. Hva kan jeg gjøre for å få jobb her?". I den grad du faktisk har mulighter vil du da FÅ den beste fremgangsmåten fra butikksjefen. Vil de ha en cv i hånden gjør du det, vil de ha den på epost gjør du det osv. 6. Vær forberedt på nederlag. Det er vanlig, det er ikke personlig og det skjer alle. Dine sjanser vil aldri øke ved å ikke prøve, så ikke bli redd for avslag. 7. Timing. Husk at oppegående butikksjefer ikke venter til midten av desember for å ansette folk til å ta unna julerushet.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #17 Skrevet 5. september 2019 Hva burde jeg skrive som emne på mailen til butikksjefen? Og tusen takk for så flotte svar. Anonymkode: edcbd...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå