Gå til innhold

Flere som enda ikke har fått svar fra Lånekassen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte om lån for to måneder siden og søknaden havnet i bunken med manuell behandling. Det har hele tiden stått at den skal være ferdig behandlet innen 4.9, som jo var idag. Ingen svar enda.. rimelig frustrert! Flere som ikke har fått svar, eller burde jeg ringe å purre??? 

Anonymkode: 31568...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring dem i morgen. Det samme skjedde meg, men jeg fikk pengene i dag.

Anonymkode: 00000...640

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte om lån for to måneder siden og søknaden havnet i bunken med manuell behandling. Det har hele tiden stått at den skal være ferdig behandlet innen 4.9, som jo var idag. Ingen svar enda.. rimelig frustrert! Flere som ikke har fått svar, eller burde jeg ringe å purre??? 

Anonymkode: 31568...349

Me too🤬

Anonymkode: b0f18...e9f

Skrevet

Det er ikke noe poeng i å ringe og mase. Behandlingsdatoen er en cirka-dato, og søknaden vil nok bli behandlet ganske snart.

Anonymkode: d9497...9df

Skrevet

Har du betalt semesteravgiften og meldt deg opp til eksamen? 

Anonymkode: 26c4e...bc6

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du betalt semesteravgiften og meldt deg opp til eksamen? 

🤦‍♀️ Det er forskjell på behandling av søknaden og utbetaling av støtten 

Anonymkode: df6ab...bff

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤦‍♀️ Det er forskjell på behandling av søknaden og utbetaling av støtten 

Ok. Jeg oppfattet det slik da jeg var student at det å betale semesteravgift og melde seg opp til eksamen var en forutsetning for å få søknaden behandlet (og dermed klargjøres for utbetaling). Da fikk Lånekassen bekreftet at jeg faktisk var student, med rett på studiestøtte. Kan godt være det er to forskjellige ting, men det var ihvertfall en vanlig "feil" hos de som ventet og ventet på studielån.

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg oppfattet det slik da jeg var student at det å betale semesteravgift og melde seg opp til eksamen var en forutsetning for å få søknaden behandlet (og dermed klargjøres for utbetaling). Da fikk Lånekassen bekreftet at jeg faktisk var student, med rett på studiestøtte. Kan godt være det er to forskjellige ting, men det var ihvertfall en vanlig "feil" hos de som ventet og ventet på studielån.

Nei, det er kun for å få støtten utbetalt at dette er et krav. Selve søknaden blir behandlet uavhengig av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...