Gå til innhold

Bekjent sa dette... jeg vet ikke hvem jeg skal stole på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg selv, alle andre eller henne? Hun er en person som er lett å snakke med, veldig karismatisk , energisk og generelt sånn jeg skulle lnske jeg var. Hun er noen år eldre og er etablert med familie. Jeg er ikke etablert med noe. Hun sier til meg at jeg har Aspergers. Jeg er under utredning for det. At jeg virker jomfruelig (ja det er jeg). Og har faen meg funnet date til meg uten at jeg ba om det. Han har høy utdannelse. Hun sa jeg ikke skal ta kontakt, men la det være opp til han. Hun har sagt at jeg er jomfru og har aspergers til han. Han har ikke tatt kontakt. Hun sa at jeg ikke trenger å bli kjæreste, men bare ha "noen" å flørte med. 

Jeg har tidligere sagt til henne at når jeg forelsker meg så trekker jeg meg unna, fordi jeg ikke føler jeg har noe som helst å tilby. Jeg har ikke mange venner, er ikke populær, har ikke god lønn. Ikke spesielt smart. Da sier hun at jeg bør unne meg å forelske meg og at jeg er sent nok ute som det er. Meeeeeen, så nevnte jeg en jeg likte. Hun kjenner han ikke, han kjenner ikke henne. Så sier hun plutselig at han 100% sikkert skriver til 20 andre. At når han vil bli seriøs med noen kommer det til å være med noen som er mer ressursterk.... 

siste setning er faktisk det jeg er redd for når jeg møter menn.... jeg er neppe den som blir valgt til syvende og sist av en som jeg liker. 

Anonymkode: da3a1...438

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du glemt tyrkeren nå, eller?

Anonymkode: 66bb4...7ae

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt finnes det enkelte menn som kun ønsker ressurssterke kvinner. Denne bekjente av deg virker som en intelligent person som forstår mennesker godt og jeg ville lyttet til den

Anonymkode: bff10...605

Skrevet

Det virker som om din venninne prøver å hjelpe deg

Anonymkode: cd32f...3b3

Skrevet (endret)

Tja, jeg synes det høres ut som hun blander seg vel mye i ting hun ikke har noe med. Det blir litt mye «sånn er du og sånn skal du leve livet ditt» basert på enkle karakteristikker og mulig diagnose. 

Hva sier «alle andre» da?

Endret av Hactar
  • Liker 15
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt finnes det enkelte menn som kun ønsker ressurssterke kvinner. Denne bekjente av deg virker som en intelligent person som forstår mennesker godt og jeg ville lyttet til den

Anonymkode: bff10...605

Og da lurer jeg på hvordan jeg kan forandre meg til slik at jeg kan bli slik . Jeg føler andre kvinner kan stole på at mannen faktisk liker dem, mens jeg alltid må ha i bakhodet at han vil noe mer seriøst med en annen. Derfor klarer jeg aldri å nyte forelskelse.

Skrevet

Denne bekjente høres ut som en skikkelig sladrekjerring som legger seg opp i ting hun ikke har noe med.

Anonymkode: 52001...b17

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om din venninne prøver å hjelpe deg

Anonymkode: cd32f...3b3

Det virker mer som hun har satt Ts opp til å bli virkelig ordentlig fucka av en rov-mann. 

Styr klar, Ts. 

Hvorfor skal hun informere han om at du er et «lett bytte» om han ikke tenner på det? Hvorfor skal han, ikke du, styre kontakten, dersom han ikke tenner på å være i kontroll? Menn som liker svake kvinner og kontroll er kjempefarlige.

Hva enn du gjør: om du noensinne møter han så møt han et offentlig sted og ikke forlat det sammen med han. Og ikke møt han et privat sted med din «venninne». Og ikke send han digitale filer av noe som helst.

Anonymkode: b0582...3d7

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er du, TS?

Skrevet
8 minutter siden, jabx skrev:

Hvor gammel er du, TS?

28, hun er 40

Skrevet

Den venninna de høres ikke helt god ut spør du meg! Hun blander seg altfor mye i ting hun ikke har noe med.

Ut fra en skrevet tekst kan man få en viss pekepinn på den som skriver, og jeg synes ikke at det jeg leste var skrevet av en typisk ressurssvake. At venninna de sa det hun sa omkring det synes jeg er både nedlatende og frekt. Hev hodet og øk troen på deg selv 💪

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Meg selv, alle andre eller henne? Hun er en person som er lett å snakke med, veldig karismatisk , energisk og generelt sånn jeg skulle lnske jeg var. Hun er noen år eldre og er etablert med familie. Jeg er ikke etablert med noe. Hun sier til meg at jeg har Aspergers. Jeg er under utredning for det. At jeg virker jomfruelig (ja det er jeg). Og har faen meg funnet date til meg uten at jeg ba om det. Han har høy utdannelse. Hun sa jeg ikke skal ta kontakt, men la det være opp til han. Hun har sagt at jeg er jomfru og har aspergers til han. Han har ikke tatt kontakt. Hun sa at jeg ikke trenger å bli kjæreste, men bare ha "noen" å flørte med. 

Jeg har tidligere sagt til henne at når jeg forelsker meg så trekker jeg meg unna, fordi jeg ikke føler jeg har noe som helst å tilby. Jeg har ikke mange venner, er ikke populær, har ikke god lønn. Ikke spesielt smart. Da sier hun at jeg bør unne meg å forelske meg og at jeg er sent nok ute som det er. Meeeeeen, så nevnte jeg en jeg likte. Hun kjenner han ikke, han kjenner ikke henne. Så sier hun plutselig at han 100% sikkert skriver til 20 andre. At når han vil bli seriøs med noen kommer det til å være med noen som er mer ressursterk.... 

siste setning er faktisk det jeg er redd for når jeg møter menn.... jeg er neppe den som blir valgt til syvende og sist av en som jeg liker. 

Det er noen regler man bør ha for seg selv her i livet. Prøv så godt du kan å kun snakke positivt om deg selv, både til deg selv og til andre, uten å skryte. Ikke snakk deg ned. Spesielt hun dama du nevner bør du ikke si noe negativt til, om deg selv. At du er under utredning for en diagnose burde du heller ikke ha sagt til henne. Gode venner forteller ikke slike ting videre, og hun virker ikke som en god venn, synes jeg. 

Hvis jeg var deg, ville jeg fortalt henne at forelskelse ikke er noe man kan styre med noen av-og-på-knapp. Man er ikke født med en slik en, når det gjelder følelser. Kommer de, så kommer de. Du burde, etter min mening, heller ikke fortelle henne hvem du liker før det eventuelt blir et faktisk forhold av det. 

Husk at du velger den du eventuelt skal bli sammen med. Det er ikke kun mannfolka som skal velge blant alle damer, inkludert deg. Du har et valg, og det er like fullt ditt valg, som mannens valg, om du skal danne et parforhold! 

Et annet råd jeg har til deg, er kanskje for en eventuell kommende partner sin del, å ikke være aktiv med å flørte, frem til du har fått avklart om du har en diagnose, eller om du ikke har en diagnose. 

Anonymkode: 0cd39...ad6

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og da lurer jeg på hvordan jeg kan forandre meg til slik at jeg kan bli slik . Jeg føler andre kvinner kan stole på at mannen faktisk liker dem, mens jeg alltid må ha i bakhodet at han vil noe mer seriøst med en annen. Derfor klarer jeg aldri å nyte forelskelse.

Du skal ikke forandre deg for at du skal finne en partner. Hvis du skal ha en partner, er det på grunn av gjensidig forelskelse på grunn av at man er de personene man er der og da!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke forandre deg for at du skal finne en partner. Hvis du skal ha en partner, er det på grunn av gjensidig forelskelse på grunn av at man er de personene man er der og da!

Ja. Altså, det virket som det var interesse fra hans side også. Men jeg har alltid denne tanken om at jeg ikke er resssurssterk nok. Og ser etter alle negative tegn. Jeg er nok en obsessive bitch, for jeg blir besatt når jeg liker en mann. Det føles som det beste som har skjedd meg. Det er så sjelden det skjer.. at jeg tenker endelig fant jeg han jeg kan dele livet med. Men så oppøfrer han seg ikke helt som jeg vil heller. Det kræsjer rett og slett litt fordi han er utadvendt og kanskje sender feil signaler. Mens jeg er stille og kanskje mange jetner vil tenke at jeg ikke er god nok..

Gjest theTitanic
Skrevet

Syntes du ikke det er kjipt å møte noen som allerede har infoen om at du er jomfru med asberger? Jeg syntes ikke denne personen da møter deg med et åpent sinn og kan se deg for den du er..

Du vet ikke engang selv om du har asberger. Å presentere seg med sin diagnose er dumt og gjør at andre kan basere sine synspunkter på forutintatthet. At du er jomfru er ikke en info du trenger å dele før en hyrdestund skal til å skje eller han spør om du har hatt mange kjærester.

Du skal presentere deg med dine interesser, din måte å leve på, dine synspunkter, hva som gjør deg glad og hva som beriker livet ditt. Du har kanskje noen begrensninger, men disse kan du ordlegge etterhvert. Man begynner ikke forhold med å tre sine feil og mangler nedover ørene på folk. Venninnen din mente det godt, men at hun har høyere utdanning er ikke det samme som at hun vet hva som er riktig å gjøre i denne settingen. 

Skrevet
11 minutter siden, theTitanic skrev:

Syntes du ikke det er kjipt å møte noen som allerede har infoen om at du er jomfru med asberger? Jeg syntes ikke denne personen da møter deg med et åpent sinn og kan se deg for den du er..

Du vet ikke engang selv om du har asberger. Å presentere seg med sin diagnose er dumt og gjør at andre kan basere sine synspunkter på forutintatthet. At du er jomfru er ikke en info du trenger å dele før en hyrdestund skal til å skje eller han spør om du har hatt mange kjærester.

Du skal presentere deg med dine interesser, din måte å leve på, dine synspunkter, hva som gjør deg glad og hva som beriker livet ditt. Du har kanskje noen begrensninger, men disse kan du ordlegge etterhvert. Man begynner ikke forhold med å tre sine feil og mangler nedover ørene på folk. Venninnen din mente det godt, men at hun har høyere utdanning er ikke det samme som at hun vet hva som er riktig å gjøre i denne settingen. 

Hun benytter seg ikke av utdanningen. Hun har jobb i butikk

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du glemt tyrkeren nå, eller?

Anonymkode: 66bb4...7ae

Jeg leste faktisk, «har du klemt tyrkeren nå, eller?»

Gjest theTitanic
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste faktisk, «har du klemt tyrkeren nå, eller?»

Om du har klemt en tyrker så er du jo nærmere en date enn vi trodde...  

Skrevet

Dette er ikke en god venninne. Jeg synes du bør vurdere å ta avstand fra henne er periode, og se hvordan du føler deg etter en pause fra henne. 

Anonymkode: 30a25...7d0

• Liker 2
Skrevet

Ts.

Den kjerringa der tror jeg du skal kutte ut, hun legger seg opp i ting hun ikke har med og måten hun hjelper deg på er totalt ræva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...