AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #1 Skrevet 4. september 2019 Da jeg tok min nåværende jobb ble det nevnt at den aktuelle stillingen foreløpig var et vikariat, mens i kontrakten står jeg oppført som fast ansatt uten noen sluttdato. Hva er det da som gjelder? Det som ble sagt muntlig eller den skriftlige avtalen? Anonymkode: 6bc02...adb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 Den skriftlige avtalen, selvsagt. Anonymkode: 1678d...6c0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 Akkurat nå, Forumhei skrev: Da er du fast ansatt😊 Det er det jeg også mener. Men lederne ser på det annerledes. De mener de har gitt meg feil kontrakt og siden jeg visste at det var et vikariat så er det det som ble sagt muntlig som gjelder 🤷🏻♀️ Ts Anonymkode: 6bc02...adb
Gjest Forumhei Skrevet 4. september 2019 #5 Skrevet 4. september 2019 Ja så klart sier han det, men juridisk har du fast kontrakt, og krav på det en og andre. Om du er kødd som meg så melder du deg inn i fagforeningen også, så sitter du bra i det🤓
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 Dette skjedde på min arbeidsplass, hun det gjaldt var fast ansatt. Men usikker på jussen her, ville ha kontaktet fagforening. Anonymkode: 65912...882
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #7 Skrevet 4. september 2019 25 minutter siden, Forumhei skrev: Ja så klart sier han det, men juridisk har du fast kontrakt, og krav på det en og andre. Om du er kødd som meg så melder du deg inn i fagforeningen også, så sitter du bra i det🤓 Har meldt meg inn for denne anledningen. ts Anonymkode: 6bc02...adb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #8 Skrevet 5. september 2019 En muntlig avtale er like bindende som en fast avtale/kontrakt. Siden det i anledning ansettelsen har blitt sagt at det er et vikariat, så er ikke det i seg selv ugyldig fra arbeidsgiver. Men arbeidsgiver har likevel "bæsjet på leggen", siden det er ganske vanskelig å bevise en muntlig avtale med mindre man har et lydopptak. Du står derfor sterkt dersom du velger å insistere på at du har fast stilling og at du derfor har rett til å fortsette. Når det er sagt, så vet jeg ikke om jeg ville jobbet et sted der man egentlig er uønsket over tid. Arbeidsmiljø er viktig, og kjipe arbeidsgivere kan være ganske utspekulerte når det gjelder måter å få noen til å slutte selv på. Anonymkode: c9e22...364
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå