Gå til innhold

Dovegring etter bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ei jente på 2.5 år. For et par mnd siden sluttet hun med bleie, hun klarer fint å si ifra, både natt og dag. Holder seg om det ikke er do i nærheten osv.. Veldig flink hjemmefra! 

I de siste ukene har hun nektet å gått på do, og tisset i buksa istedet. Dette skjer ikke hele tiden, for hun sier ofte ifra, men det blir sjeldnere og sjendlere. 

Jeg tenker kanskje at hun "glemmer seg" når hun leker, for når hun f. Eks. Skal legge seg eller holder på for seg selv, sier hun ifra. Da skryter jeg veldig av henne. 

Virker som det skjer oftere at hun tisser på seg når det er flere enn meg der. 

Hva burde jeg gjøre? Blir så dumt å sette bleie på henne når jeg vet hun greie å si ifra sjøl.. 

Anonymkode: 174c6...b56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plasser en potte i nærheten av der hun leker.

Anonymkode: b23fa...112

Skrevet

Kanskje hun ikke var helt klar for bleieslutt likevel? Ville satt på bleie et par måneder til hun er klar for å prøve igjen. 

Det er nytt barnehageår og mye annet å forholde seg til. 

Anonymkode: 53602...301

Skrevet

Hva er grunnen til at man bør sette potte på gulvet? 

Hun har holdt på slik lenge, og begynte ikke i bhg før idag faktisk, så har egentlig ikke vært særlig mye å forholde seg til hos oss.. Har spurt om hun vil ha på bleie, men hun sier nei, hun vil ha truse. 

Skrevet

Jeg har måttet minne mine to på å gå på do ofte i starten (første året omtrent). De er ikke så gode på å kjenne 'litt' trang ennå, de kjenner når det er like før. 

Jeg fikk stort sett "nei" om jeg spurte om de måtte tisse. Men jeg tok dem på do jevnlig, om jeg visste det var en stund siden sist så bare gikk vi en tur på do. 

Anonymkode: cf208...d1d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har måttet minne mine to på å gå på do ofte i starten (første året omtrent). De er ikke så gode på å kjenne 'litt' trang ennå, de kjenner når det er like før. 

Jeg fikk stort sett "nei" om jeg spurte om de måtte tisse. Men jeg tok dem på do jevnlig, om jeg visste det var en stund siden sist så bare gikk vi en tur på do. 

Anonymkode: cf208...d1d

Har prøvd å følge henne til do, men da blir hun kjempesint, og jeg synes ikke fysisk makt blir det riktige. Hadde det vært frivillig, hadde det vært løsningen.. Også tisser hun i buksa istedet litt senere

Så de gangene det har gått lang tid siden hun har vært på do, pleier jeg å gå sammen med henne (jeg kan tisse på kommando). Det funker likevel kun når vi er ute. 

Kanskje bare gå tilbake til bleier for en stund.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...