Gå til innhold

Hvordan ta opp fra parabol ?? Håper på svar !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal ta opp et program som heter " In the Womb " på National Geographic Channel idag klokken 1700

Nå har det seg slik at vi har Canal Digital og parabol, åssen i huleste tar jeg opp da ? Må jeg stille inn videoen på noe spesielt ??

Eller skal jeg la den stå på A1, og ha på det programmet jeg skal ta opp på tv'n, altså at jeg ser på det jeg tar opp.

Håper noen kan svare meg, for jeg har aldri tatt opp noe etter at vi fikk parabol og Canal Digital.

Jeg MÅ nemlig ha dette på tape, for dette programmet er visst helt fantastisk. Det handler om et barns utvikling i magen fra celle til ferdig baby, og denne filmen har visst helt utrolige bilder.

Håper på snarlig svar.....

Hilsen en desperat Pludre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... Sleit litt med det der sjølv, men eg fann ut av det til slutt.

Vi har og Canal Digital, men det er jo ikkje sikkert at ein gjer det på samme måte likevel. Men kan prøve å forklare i alle fall.

-Ha på den kanalen du skal ta opp på

-Videomaskina må vere på

-Trykk på 5 (eller kanskje en annen knapp for dokke..) på TV-kontrollen (ikkje tuner-kontrollen), då kjem det vid2 eller noko slikt og programmet på skjermen.

-Trykk record

Ehh... Er ikkje verdens beste til å forklare sånt. :oops:

Skrevet

Og forresten:

Her i huset må vi sjå på det som blir tatt opp. Litt irriterande, men har ikkje fått det til på ein annan måte i alle fall.

Gjest espen
Skrevet

Husk at ut-signalet fra parabolantennen, dvs ut-signalet fra satellittmottageren må føres til antenneinngangen på videospilleren. For at dere skal kunne se på TV samtidig må ut-signalet fra videospilleren føres videre til antenneinngangen på TV-en. Ofte har videospiller og TV SCART-kontakter og da kobles disse også sammen med en SCART-kabel. Dette gir bedre bilde.

For å se på et program og ta opp et annet når man har egen parabol så kreves det at man har to satellittmottagere. Har ikke parabol selv men jeg antar at dersom man har en parabol som ikke er motorstyrt så burde dette ikke være alt for vansklig rent teknisk. Men man må nok ha to dekoderkort og det koster sikkert mer enn bare ett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...