Gå til innhold

Tips til oss som ikke ammer, jeg har født!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag 09.05 fødte jeg en nydelig liten gutt. Jeg har desverre ikke fått noe melkeproduksjon, og gir han derfor morsmelk erstatning. Det funker veldig bra. Men, dere andre som gir morsmelk erst. Har dere noen tips til hvordan få laget maten fortere. Vi bruker Nan pulver som vi blander i flaske med kokende vann, som nedkjøles. Dette tar jo tid, og håper å høre hvordan andre gjør det.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Eg har ikkje noko tips, vil berre sei GRATULERE så mykje med sonen!!!!! :)

Gjest Embla s
Skrevet

Gratulere så mye, Jens :)

Hva med å lage melken i et iskaldt stål-litersmål som du setter i kaldt vannbad mens du rører?

Gjest Dreyer.
Skrevet

Gratulerer med babyen!

Det er vel bare å blande opp en dags forbruk og sette flaskene klar i kjøleskapet? Tar jo mye kortere tid å varme opp en flaske, i forhold til å først varme opp og så kjøle ned.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg mener du kan avkjøle melken i vannbad, så blir den kald fort. :)

Gratulerer! :)

Skrevet

Har ikke noen tips..

ville bare si Gratulerer så mye!!.... der ser du.. han kom ut til slutt :):):):):)

Skrevet (endret)

*poff*

Endret av Veronal
Skrevet

Hvis du blander nykokt vann med vann kokt tidligere og avkjølt får du blandet til rett serveringstemperatur raskt.

Poenget er at det kalde vannet har vært kokt.

Har en venninne som gjorde dette. Hun hadde med seg to termoser på tur, en med kokt, kaldt vann og en med varmt vann.

Går superraskt.

Skrevet

Aller først: Gratulerer med den lille! Gikk selv høygravid på denne tiden i fjor.............!!

Så til spørsmålet ditt:

Har selv hatt tre "flaskebarn" og jeg lagde også flaskene ferdig for et døgn av gangen. Kokte vann på vannkokeren og lot vannet bli nogenlunde avkjølt før jeg tok pulveret oppi. Og avkjølte helt før jeg satt de i kjøleskapet.

Hvis jeg måtte lage en flaske varmet jeg vannet i vannkokeren og lagde ferdig flaske for så og kjøle den ned i kaldt vannbad.

Jeg var så drittlei disse flaskene til tider, men så lenge man lager ferdig for et døgn av gangen går det faktisk greit.

Skrevet

Må bare få gratulere med gutten!

Skrevet

Gratulere så mye med den lille!!

Jeg er kommet i den situasjonen at jeg har hatt mye melk i 3 mdn, men nå ser det dårlig ut. Har også måtte beg å gi erstattning. Vi lager opp tildig på dagen, og bare vamer det når vi trenger. Har også lest om de som har med seg en varm termos og en flaske med kaldt vann. Så bare mikser de det.

Ellers så har jeg hørt om en termon som holder flasken varm. Så den tenkte jeg å sjekke ut nå som jeg sikkert må gå over til mme fast!!

Håper du finner ut av det!!

Gjest Lompa
Skrevet

GRATULERER,Jens!

har ingen tips, men kos dere så mye med den lille gutten deres!

Skrevet

Gratulere så mye :-)

Jeg gir også sønnen min (3 mnd) mme, og vil bare anbefale deg å kjøpe en microsterilisator til flaskene! Er utrolig slitsomt å koke flaskene for hånd!

Skrevet

Gratulerer med gutten!

Er som flere skriver her. Lag opp mat for et døgn. Mme kan du varme i mikro og da går det jo kjapt. Når du skal ut kan du enten ha med termos ja, eller kjøpe "flaskevarmer" som holder på varmen en god stund. Jeg bruker sistnevnte og/eller slike ferdigblandinger du får kjøpt på butikken. Har ikke opplevd at ikke folk er behjelpelige med å varme opp i 30 sek.

Lykke til med den lille!

Skrevet
Gratulerer, Jens.

Vi lager mat for 1 døgn av gangen. Koker opp vann i vannkoker hver dag og lar det avkjøles der i løpet av dagen. På kvelden lager jeg neste dags forbruk med romtemperert, kokt vann, maltekstrakt og pulver (varierer litt om vi bruker NAN eller Collett). Etter at blandingen er ristet godt fordeler jeg på flasker som jeg setter i kjøleskap. Når Prototypen skal ha mat får varmer vii flasken (uten smokken) i mikrobølgeovn (det er OK så lenge man ikke varmer for mye - vi varmer 25 sekunder, rister og varmer videre 25 sekunder - ender da opp med perfekt temperatur).

Når vi er på tur/café har vi med oss slike ferdigblandede NAN-pakker (10 kr for 200 ml) - enkelt og greit.

Det samme gjør jeg.Gratulerer med gutten :klem:

Skrevet

Gratulerer med gutten :babygutt:

Sier som de andre: Lag for et døgn av gangen og varm opp i mikro eller et litermål med varmt vann mens du skifter på han.

Har forresten et tips til: Bytt til Omega. Den lukter mindre om han gulper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...